Protokoll 2023-09-20
Närvarande:
Marika
Anders
Jonas
Bill
Annika
Ekonomi och Aktivitet:
- Avtalet med banken.
Banken erbjöd först ett nytt avtal som skulle ge 15.000 kr/ år.
Anders pratade med dem en vända till och fick upp summan till 25.000 kr/år.
- Har alla sponsorpengarna kommit in?
Det saknas några sponsorpengar och vi ber Emma påminna berörda ytterligare en gång.
- Bidraget från kustlandet?
Bill jobbar på det.
- Elstöd från Skatteverket Richard ansöka.
Richard behövde få en fullmakt påskriven av Marika och det är gjort. Så ansökan är inskickad. Dock har Richard hört att det är svårt att få bidrag.
- Frågan från Ulrika Andersson om hon kan få hyra Kalles kiosk. Marika har info.
Ulrika har fått information om att kunna få hyra Kalles Kiosk och varit på plats och tittat. Hon har dock lämnat info att det inte är intressant för tillfället i alla fall. Vi prata om det skulle komma upp på tal igen så skulle vi kunna erbjuda henne att låna kiosken en viss period för att se om det bär sig det hon har tänkt.
Herrlag:
Ledare inför nästa säsong diskuteras.
Damlag:
- Önskar möte för att prata om framtiden.
Planeras in av Marika
Övrig idrott:
-Badminton
Marika har fått information från Carola att det har hänt flera gånger att badmintonnätet inte har funnits tillgängligt vid gympasalen, har varit inlåst m.m. En fråga Marika har fått om vi kan köpa in ett eget och ha i vårt skåp. Bill tar kontakt med gymnastiklärare Sebbe på skolan och kontrollerar om man inte kan lägga det på en annan plats så det finns tillgängligt för oss de tider vi har hyrt gymnastiksalen. I annat fall får vi köpa in ett eget nät.
Ungdomsverksamhet:
-Information från ungdomsansvariga.
Det rullar på och det är avslutning den 7 oktober.
Barnkonventionen: Trygg idrott.
Anläggning:
-Information från mötet med kommunen gällande anläggningsfrågor.
Marika och Bill träffa Fredrik Törnberg och Mikael Jonsson den 7/9 där diskussion fördes om olika saker. Gällande elljusspåret så kommer kommunen ta ut hjälp för att röja omgående. Så ska vi se över ett avtal (då det saknas idag) för framtiden.
Vi tar det ansvar för enkla åtgärder för utegymmet och vid mer allvarliga fel tar vi kontakt med kommun.
-Discgolfbanan, Robban och Joel tar över lite ansvar.
Robban var med på mötet en stund för att prata ihop sig lite för att ta över huvudansvaret för Discgolfbanan tillsammans med Joel Karlsson. Det är att se till att det finns discar att hyra. Kontrollera med Matöppet, OKQ8, Smörgåsshopen och Guldkorn och Smulor om de kan hjälpa oss att ha discar på plats för uthyrning. Att sätta upp information/brevlådor för att ha discar på plats vid Ringvallen. En för att låna för medlemmar och en för att lämna upphittade. En tanke är att medlemmar spelar gratis och icke medlemmar betalar 15 kr/runda. Vid behov så kan Emma fixa QR-koder för betalande.
Att de har kontroll på att allt är som det ska utmed spelplan. Vid mer behov av jobb så hjälps vi givetvis åt.
-Belysningen.
Behöver se över då man måste tända lyset inne i nya klubbhuset. Det behövs ses över att det tänds via skymningsrelä i stället. En önskan är också att kunna tända belysningen över planen utan att behöva gå in i gamla klubbhuset. Anders kontrollerar med Elcenter vilka lösningar som skulle kunna passa.
-Brandskydd.
Vi behöver se över brandskydd på anläggningen. Anders kontrollerar med Joel Sjösvärd vad vi behöver göra.
-Stöldförsäkring.
Vi behöver kontrollera vad vi behöver tänka på gällande ev. stölder m.m. Hur ska maskiner förvaras för att försäkringar ska täcka.
-Stängning av Ringvallen.
Vi stänger ner anläggningen inför vintern efter sista hemmamatchen den 8 oktober. Datum kommer att bokas in.
-Vaktmästare
Vi har fått information från Emil att han inte kan hjälpa oss nästa säsong. Så vi måste se över nya vaktmästare för kommande säsong. Marika lägger ut en förfrågan via Facebook och vi alla får tänka till och höra oss för ev. intressenter.
-Städpersonal
Vi har fått information från Inger och Maud att de inte kan hjälpa oss att städa efter den här säsongen. Så här behöver vi också höra oss för om det finns hjälp att få för kommande säsong.
Administration:
Belastningsregistret.
Diplomerad förening.
Utbildningskväll med föreläsning om positivt ledarskap 12/9.
På plats var Bill, Marika och Tobias.
Övrigt:
-Medlemsfesten, förslag 21/10
Vi inser att det är lite kort med tid för den 21/10 och bestämmer den 11/11 i stället. Marika kontrollerar först om Wärdshuset Rasta är ledigt då så vi kan boka lokal. Vi behöver även se över ett band som kan spela. Jonas har ett förslag som han kontrollerar lite och återkommer.
Vi tänker att ett presentkort till ledarna är aktuellt även i år, och vi tänker oss Hemma hos Elsa även i år.
-Boka nästa styrelsemöte.
Nästa möte blir den 18 oktober kl 18:00 vid Klubbhuset. Marika bjuder även in valberedningen till det mötet.