PM
PM
Klubbmästerskap 22 mars 2025
Plats: Österåkers Multiarena lokal Fåglarö
Välkomna till inomhus KM 2025!
Vi har många deltagare vilket är superkul, men det innebär också en liten utmaning att få till ett optimalt tidsprogram och vi ber därför om ert överseende om det blir förskjutningar i programmet.
Tidsprogram:
Publiceras på EasyRecord senast 18 mars
Avprickning:
Senast 1 timme före grenstart via EasyRecord i alla grenar för F/P13 och äldre. Viktigt att alla prickar av sig 1 timme före grenstart i EasyRecord så vi vet vilka som ska delta. Vid ev avhopp, gå gärna in och avanmäl er eller ert barn via mail ni fick när ni anmälde er så vi vet att ni inte kommer.
De barn som deltar i 3-kamp behöver inte pricka av sig.
Nummerlappar:
Inga nummerlappar kommer att användas under KM.
Upprop: Upprop sker 15 minuter innan respektive grenstart. Upprop för samtliga grenar sker på anvisade Uppropsplatser enligt bifogad karta.
Efteranmälan: Ingen efteranmälan
Uppvärmning:
Sker i mån av plats på rundbanan på övervåningen eller utomhus. Hallen öppnar för deltagare kl 8.30.
Övrigt:
Omklädningsrum för ÅSK finns i direkt anslutning till Fåglarö se placering enligt bifogad karta, kod 2025. Kläder och väskor ska hängas på klädhängare vid entré eller i omklädningsrum. Kläder och väskor får inte läggas på läktarna.
För F/P 13 och äldre kan väska förvaras i förrådet eller bredvid höjdhoppsmattan mot förrådet se anvisad plats på bifogad karta.
Ta med er inomhusskor och byt om innan skogränsen. Fikar och äter gör vi utanför Fåglarö, var vänliga och respektera Multiarenans skogräns och matförbud inne i hallen.
Priser och resultat:
Prisutdelning sker så snart som möjligt efter avslutad gren där medaljer delas ut till de tre främsta resultaten i F/P13, 15, 17, K, M samt Veteraner.
3-kamp:
60m, längd och kula. Ingen avprickning för trekampare.
Grenledare ger instruktioner till de yngre barnen om hur tävlingsmomenten går till
Alla får deltagarmedalj som delas ut efter sista grenen i respektive grupp
Resultat för dessa tävlande presenteras på EasyRecord på respektive persons resultatkort
Löpning:
60m F/P13-17, K, M, Veteraner
60mh F/P13-17, K, M, Veteraner
Eltidtagning. Inga finaler.
Ett lopp per deltagare. I klasser med mer än ett heat (fler än 4 deltagare) räknas tider för placering.
Längdhopp:
3 försök för samtliga deltagare
Hoppzon för klasserna F/P 7-13
Planka för klasserna F/P15-17, K, M, Veteraner
Höjdhopp:
Ingångshöjd bestäms av grenledare i samråd med tränare.
Höjningsschema: 3 cm
3 försök per höjd
Kula:
3 stötar per deltagare
Servering:
ÅSK träningsgrupp födda 2007-09 håller med café utanför Fåglarö, betalning sker med swish. Friidrottsgruppen samlar in pengar till en träningsresa utlandsresa, gynna gärna dem!
Publik:
Ytan i Fåglarö är begränsad och det finns stor risk för trängsel. För att kunna garantera en säker och bra tävlingsmiljö finns ett antal regler att förhålla sig till under dagen:
Enbart tränare och funktionärer på tävlingsområdet
Inga väskor eller jackor får förvaras på läktarna
Publik anvisas till ytor anvisade på karta som bifogas
Publikvärdar kommer att finnas på plats (gula västar), respektera deras instruktioner!
Respektera alla avspärrningar, dessa får inte passeras varken över eller under
Syskon eller andra medföljande barn får ej leka i hallen eller vistas utan vuxen vid sin sida
Parkering:
Det är flera evenemang i Multiarenan samma dag, det kommer bli brist på parkeringar. Parkering finns vid huvudentré till arenan, mot Näsvägen vid Skärgårdsgymnasiet samt vid ÖoB/Coop. Entrén mot Näsvägen ska hållas öppen under tävlingsdagen så ni kan gå in till Fåglarö den vägen. Kom ihåg att följa parkeringsreglerna med p-skiva. Parkeringsvakter patrullerar flera gånger om dagen.
Loppis:
Har du begagnade ÅSK-kläder, spikskor, träningsskor? Det kommer finnas obemannat loppisbord inne i Fåglarö, se yta på bifogad karta. Om du vill sälja, märk dina kläder el skor med pris och swishnummer, vill du handla swishar du numret och tar med dig kläderna. Ej hämtade osålda kläder/skor skänks bort tisdagen den 25 mars.