Dela nyhet
Liten sammanfattning....
9 okt 2018 0 kommentarer
Hejsan,
Ja ni, tiden rusar iväg och det är redan drygt en vecka sedan vi hade vår lilla kickoff. Jätteroligt att så många av er kunde komma.
Jag ska bara summera lite av det vi sa. Så alla får samma information.
-Som alla vet, så har vi inom BoU ansvarat för pappersinsamlingen
4 gånger per år. Detta kommer vi även i fortsättnigen att göra, men vi får förstärkning från vuxensidan. Det är 4 personer fån vuxen och 4 personer från BoU som varje gång delar på uppdraget. Självklart ska BoU i fortsättningen försöka få med föräldrar.
Det är huvudtränarna i varje trupp som är ansvarig, se till att det är 4 personer från truppen plus eventuellt föräldrar, Clara är en sammankallande gällande vuxen.
Insamlingen sker första lördagen i månaden, fördelat följande.
Mars = trupp svart, Augusti = trupp blå, Oktober = trupp vit,
December = trupp gul
Så skriv upp detta redan nu, så det inte glöms bort.
-Förandslådan, se till att den alltid är påfylld. Ser ni att något saknas eller börjar ta slut. Köp nytt. Kvitto lämnas till Gun-Britt, så får ni tillbaka det ni lagt ut.
-Kontrakt. Det kommer under denna vecka att finnas kontakt i huvudskåpet. Jag kontaktar er huvudtränare och meddelar de hjälptränare jag saknar kontrakt på. Sen är det huvudtränarens ansvar att gå igenom kontraktet med hjälptränaren samt att se till att kontraktet är korrekt ifyllt när det lämnas till mig.
-Julavslutningen kommer att vara den 15 december. Årets tema är Cirkus.
Mer information kring detta återkommer vi med. Det är Ulrika, Sofie och jag som kommer hålla i allt roddande kring avslutningen.
-Är man intresserad av att gå någon utbildning, då kikar man in på gymnastik.se och ser vilken utbildning som kan vara aktuell för just dig att gå. Sedan tar du kontakt med Ulrika Andersson, eller huvudtränaren i din trupp om hur du går vidare.
- Som tränare har ni en otroligt fin förmån, och det är att ni tränar gratis ( i mån av plats) på de pass som föreningen erbjuder. Om ni vill träna till Ulrika, Sofie eller mig, så löser vi ett träningskort till dig. Ni måste ha detta och visa upp, annars är det betalning som gäller.
- Behöver ni föreningskläder så åker ni in till Intersport på Stenalyckan och talar om att ni är från Träningsverket, Laholm. Ni blir då visade de kläder ni kan välja på. Ni får är 1 st hoodie och
1 st tröja per pass ni har i veckan. Här väljer ni fritt vilken sorts tröja ni vill ha.
-Om det är så att du får förhinder och inte kan komma på ditt pass. Meddela så snabbt som möjligt de andra tränarna i din trupp och lös sedan ersättare om det behövs.
-Ni som har tag till dörren ska skriva upp tag-numret på ett papper i huvudskåpet. Håller på att sammanställa alla tagar och nycklar.
Detta var nog i stora drag det som vi pratade om under vår lilla dag. Är det något ni undrar över eller om ni har andra funderingar så hör ni bara av er.
Ha det så gott!
//Sara
Kommentarer