Nästa aktivitet
Nyheter från föreningen
Uppdaterat julschema
8 dec
Inställt vuxenpass
4 dec
Spinning
3 dec
Inställda vuxenpass
2 dec
Inställt body balance
29 nov
Information angående vårens träning
23 jan 2021 0 kommentarer
Hej
Vi vill tacka er barn, ungdomar och föräldrar i Träningsverket för ert tålamod och att vi gemensamt ansvarar för att minska smittspridningen i denna pandemi.
Enligt nyheterna är det nu okej för inomhusidrotten att starta igen för barn- och ungdom. Däremot tänker vi i Träningsverket att vi ger det några veckor till, vi vill se lite hur det utvecklas, med tanke på den höga spridningen i södra Halland.
Om inget annat sker är förslaget att vi startar igen vecka 9.
Vänligen
Ledare och styrelse
200329 Stormöte Bou anteckningar
29 mar 2020 1 kommentar
200329 Stormöte Bou, LIF Träningsverket
Hur gör vi med det som är kvar av terminen?
Vi fortsätter att ställa in träningarna för både truppgymnastik, dans och Bamse tills vidare. Om läget förändras så att vi bedömer att vi kan köra igång igen kommer det ut information. Vi vill samtidigt uppmana alla att istället passa på att vara utomhus och röra på sig så mycket som möjligt.
Vilma lägger ut den nya uppvärmningsdansen på Svenska lag.
Om läget inte har förvärrats till mitten av maj ska vi planera för en avslutning med varje grupp/trupp. Avslutningen sker i Laholm med omnejd på ordinarie tid.
Vi håller dock allt öppet i nuläget gällande utvecklingen av coronaviruset.
Ledare som fortsätter nästa år
Tova: Bamse, trupp, en helgdag + en vardag – hl Bamse, hjl trupp (vit)
Matilda: trupp vit, gärna följa Elsa, två dagar/vecka - hl trupp (vit)
Elsa: trupp, vit och gul, en dag i vardera grupp - hl trupp (vt)
Linda: trupp, följer Tilda, två dagar/vecka - hl trupp (blå)
Daniella H: följer Nala, 1 dag/vecka funkar - hl trupp (gul)
Ida S: följer Alicia, en dag/vecka - hl trupp(blå)
Katrine: trupp, följer Emma, två dagar/vecka - hl (blå)
Ella: trupp, max tre dagar/vecka - hl trupp (olika trupper)
Amanda: trupp, två dagar/vecka - hl (gul, kan gå in i fler trupper)
Indra: Bamse (två dagar/vecka) samt trupp en till två dagar/v - hl Bamse, hjl trupp (gul)
Johanna: trupp 3 dagar/vecka, hl trupp (flera trupper)
Vilma: trupp 3 dagar/vecka, dans 1 g/vecka (två grupper), hl dans, hjl trupp
Cathy: trupp, 1 dag/vecka, hl trupp (vit)
Madde Jönsson: trupp, en dag/vecka - hl trupp
Evelina: trupp, en dag/vecka - hl trupp
Malin: en dag/vecka - hl
Hanna B: Bamse - hjl
Vilda: Bamse - hjl
|
Måndag |
Tisdag |
Onsdag |
Torsdag |
Fredag |
Lördag |
Söndag |
Vit Rekrytera nya ledare Elsa Malin Cathy Tova |
|
|
17-18.30 |
|
|
|
|
Gul Rekrytera nya ledare Matilda 2 g/v Elsa 1 g/v Vilma Indra |
|
17-18.30 |
|
17-18.30 |
|
|
|
Blå Evelina 1 g/v Daniella 1 g/v Vilma 2 g/v Indra 1 g/v Amanda 2 g/v Johanna Ella |
|
18.30-20 |
|
18.30-20 |
|
|
|
Svart Linda 2 g/v, Ella 2 g/v, Johanna 2 g/v Katrine 2 g/v, Ida & Madde 1 g/v) |
|
|
18.30-20 |
|
|
|
16-18 |
Bamse familj Tova, 2 pass Hanna, Vilda Indra |
|
|
|
|
|
9.30-11.30, 2 pass (P) |
|
Bamse 4-6 Tova, Indra, Hanna, Vilda |
17-18 (P) |
|
|
|
|
|
|
Förslag på fördelning av tränare/trupp samt träningstider
Till nästa möte tittar samtliga trupper igenom vilka gymnaster som är aktuella för ”uppflytt”. En ansvarig per trupp träffas den 19/4 kl. 10 för att skapa de nya trupperna och fördela tränare utifrån det. Cathy sammankallar.
Lisa kontrollerar vilka som kommer att fortsätta respektive sluta i trupperna. Skickar ut i Svenskalag. Svar senast 15 april.
Styrelsen går ut med en rekryteringskampanj för att få tag på nya ledare. Om man börjar som ledare/tränare så kommer barnet med i truppen. Ev ska man som tränare inte behöva betala terminsavgift för sitt barn.
Respektive trupp inventerar sina utbildningar och för vidare till Cathy.
Ansvarsuppgifter:
Anmälningar: Cathy, Matilda
Pensum försäkringar/Svenska lag: Ella/Tova (Lisa backup)
Avslutningar: Cathy sammankallande, en repr/grp
Läger: Evelina
Bou-mailen: Cathy
Utbildningsansvarig: en ansvarig/trupp + Cathy
Vid tangentbordet: Lisa Lundgren
Info från mötet 18/8
22 aug 2019 0 kommentarer
Hejsan på er alla,
Ett stort tack till er som kom i söndags på vår lilla KickOff.
Så roligt att träffa er alla, gamla som nya träningsverkare.
Här kommer som utlovat det vi pratade om och tog upp i söndags.
Styrelsen: Vi i styrelsen har sedan årsmötet försköt att sätta oss in i det arbete som krävs för att hålla en förening vid liv. Det gäller alltifrån salsbokningar, schema, ledare till hemsida och kontakt med kommun och svenska gymnastikförbundet. Den största pucken vi fick rätt så snart var att vi blev som förening, blev granskade av svenska gymnastikförbundet. Detta innebär att vi måste redovisa för alltifrån hur vi bl.a fyller i våra listor gällande medlemmar, pass, statistik, till hur vi agerar mot våra medlemmar i vissa situationer. Men med lite luskade och många kloka hjärnor så gick allt bra. Vi blev godkända. Anledningen till att vi blev granskade var att vi inte hade blivit detta tidigare. Men vi tycker detta vara mycket bra, då vi har lärde oss mycket på det.
Det som dom påpekade och som måste åtgärdats är att vår medlemsavgift måste synas tydligt, både ut tillmedlemmar och i vår bokföring, samt att alla måste betala medlemsavgiften, även ledare.
Idag har avgiften varit inbakad i alla våra priser och inte synlig.
Inför 2020, kommer denna avgift, 200 kr ligga utanför ordinarie priser. Dvs man köper sitt träningskort i vanlig ordning men sedan måste man även betala (ytterligare) 200 kr för medlemsavgiften. Medlemsavgiften är per år och betalas vi årets början eller om man är helt ny, när man köper sitt kort. Kommer bli så att man får två kort, 1 medlemskort och 1 träningskort.
Vi kommer att gå ut med information om detta så snart vi vet hur vi ska administrera detta på bästa sätt. Men nu, under hösten, så säljer ni träningskort precis som vanligt. Det är först 1/1-2020 som avgiften ska börjas betalas separat. Men som sagt, mer och tydlig info kring detta kommer under hösten/vintern, så det är klart och tydligt när 2020 kickar igång.
Info från styrelsen: Många av er saknar säkert mail med styrelseprotokoll. Detta är något som inte kommer sändas ut, då protokollen inte är offentliga handlingar. MEN absolut ska ni få ut relevant information om vad som beslutas.
Svenska lag: Vi kommer mer och mer att använda oss av Svenska lag. Barn och ungdom använder detta idag och det är ett smidigt sätt att nå ut till ledare och medlemmar.
Vi kommer ta in era mailadresser och uppdatera Svenska lag. Ni kommer få ett mail när detta är gjort, och då är det viktigt att ni går in på Svenska lag och uppdaterar era kontaktuppgifter. (Det ska vara fullständigt personnummer, telefon, mailadress)
För som sagt, det är här igenom som vi kommer att sända all information framöver.
Vi kommer även under hösten att ta in mailadresser på de som tränar, så att vi lätt kan sända ut info till dom gällande pass, förändringar mm. Självklart kommer vi även att använda oss av FB och hemsidan även i fortsättningen. Men i fösta hand är det till alla aktiva ledare som vi kommer bygga upp Svenska lag, sen kommer medlemmarna.
Ansvariga: Vi vill göra det tydligare och lättare för er ledare att kontakta ansvariga i föreningen om det är något ni undrar över. Har delat upp det på barn och vuxen, så bara släng iväg ett mail om det är något.
Barn och ungdom: Sofie Eriksson (atte.sofie@bahnhof.se) Sara Eriksson (saca76@hotmail.com) Vuxen: Petra Gustavsson (gustavsson.petra@hotmail.com)
MalinBoström (malinbostrom68@gmail.com)
Värdar: Venera Demaj (venerademaj@hotmail.com) Kekke (kekke64@icloud.com)
Det är upp till ansvariga att se till att relevant information kommer ut. Kommer skapas grupper så ni lätt kan kommunicera med varandra. Vet att Barn och ungdom använder sig av Svenska lag och värdarna har en egen messenger grupp, men valet är upp till er att använda det som är lättats.
Och är det något ni vill ta upp, men inte med alla så har ni ovan personer att vända er till.
Nycklar/tags: Vi är i behov av nycklar och tags nu när vi har många nya ledare. Så vi kommer att ta in nycklar och tags från de ledare som inte längre har några fasta pass på schemat, dvs de som hoppar in extra. När de kommer får de hjälp av värdarna som finns på plats.
Avtal: Detta kommer att skrivas med alla ledare. Gäller både barn och vuxen sidan.
Information kring ledare/pass: Vill att ni informerar om det sker några byten mellan er ledare gällande pass eller vid sjukdom. Detta för att vi snabbt ska kunna informera våra medlemmar om förändringen. Ni informerar detta till ansvarig för respektive grupp ( barn, vuxen, värd)
Förtroendevalda: Alla ledare i föreningen är förtroendevalda. Dvs att det är ni som är Träningsverket ansikte utåt.
Ni ska alla tycka det är roligt att vara en del i föreningen och vara stolta över att leda vuxna, barn, ungdomar och seniorer till en roligt, lärorik och givande träning. Ni ska vara stöttande, positiva och peppande till de som kommer. Ni vill våra medlemmar och föreningens bästa.
Ni ställer upp för varandra och har en positiv attityd mot andra ledare samt medlemmar.
Om det skulle vara så att den positiva andan faller lite, eller att ni har någon fundering kring något, ta kontakt med oss så vi kan reda ut vad det är som är fel eller komma fram till en bra lösning. Likaså om vi ser att det är något som inte stämmer, att glöden inte riktigt finns, att vi kommer till er.
Oftast finns en lösning eller förklaring på problemen/funderingarna. Vi vill ha en positiv anda i föreningen och att alla som är med och leder ska ha denna känsla.
Kläder: Alla ledare ska ha träningsverkets tröjor på sig när de ha pass. Kläder beställs från Intersport. Kontakta Sofie Eriksson om vad det är du behöver så hjälper hon dig med detta.
Träningskort: Alla ledare med fasta pass på schemat erhåller vid terminstart ett terminskort. Detta berättigar dig till fri träning (ej yoga) i mån av plats.
Ledare som hoppar in extra erhåller inte något träningskort, utan dessa ledare betalar ord.pris för att träna. Viktigt att ni som får träna är att ni har med ert träningskort, så värdarna klart och tydligt ser att ni får träna fritt. Träningskort får ni från ansvariga för barn/vuxen/värd.
Vill ni som ledare gå på yoga får ni köpa yogakortet för 1500 kr eller betala engångsavgift på
80 kr/gång. INGA rabatter ges på yogapassen. Varken för ledare/värdar eller de med friskvårdskort.
Priser: Vi har höjt priserna på våra kort och terminsavgifter. Har även tagit bort några alternativ.
Det som gäller nu är följande, och priserna gäller från 1/9-2019
Observera att yogan INTE ingår i våra ordinarie träningskort och INGA rabatter eller friskvårdskort gäller. INTE heller 10-kort går att använda. Det som gäller är att köpa yogakortet eller engångsavgift.
Anledningen till att yogan inte ingår i våra träningskort är att den är dyrare än våra ordinarie pass, både i instruktör och utbildning. Vill man komma ner i pris så får man köpa Yogakortet för 1500 kr, och då få tillgång till 2 pass/vecka fram till 31/12-19.
Nytt gäller även för våra 10-kort. Betalar för 10 pass men får 11 pass. När medlem köper 10-kort så stämplas INTE första gången.
Barn och ungdom:
Trupp vit: 700 kr
Trupp Gul-Blå: 800 kr
Svart: 900 kr
Bamse samt dans: 600 kr
Dans ingår om man går på någon annan barnaktivitet
Vuxen:
Helårskort max:
Ungdom upp till 20 år: 1000 kr
Vuxen från 21 år: 2000 kr
Studerande/senior: 1500 kr
Halvårskort Max:
Ungdom upp till 20 år: 650 kr
Vuxen från 21 år: 1200 kr
Studerande/senior: 900 kr
Terminskort Gympa: 600 kr
(endast 1 kort och gäller endast lätt och lagom gympa)
Engångsavgift: 80kr
Oavsett ålder och pass. Gäller även de med friskvårskort.
10-kort: 500 kr
Oavsett ålder eller om de har friskvårskort. (Yoga-pass ingår INTE på 10-koret)
NYTT: När man köper 10-kortet får man 11 gånger. Dvs betala för 10 pass få 11 pass.
Yogakort: 1500 kr
Gäller endast yoga,( inte något annat pass) får gå på alla yoga pass i veckan under terminen.
Kortet gäller 1 termin.
Tillägg friskvårdskort:
Helårskort: 1500 kr
Halvårskort: 1100 kr
Gällande friskvårdskort.
20:an är borttagen, så nu gäller följande för de som har friskvårdskort.
Vill de träna på något pass som inte ingår i friskvårskortet dvs. utöver lätt och lagom, får de köpa
10-kort för 500 kr, eller hel/halvårskort, tillägget på 1500 resp. 1100 kr eller betala engångsavgift på 80 kr.
I avtalet som finns med kommunen gällande friskvårdskortet står det,
”Friskvårdskortet gäller på Träningsverkets gympapass och rabatterat pris på övriga pass”.
(Rabatterat pris får de om de köper 10-kort eller hel/halvårskort)
Nya cyklar: Vi har köpt in 10 nya cyklar. Dessa är utrustade med lite mer funktioner än de gamla, så nu kan man kan te.x ansluta sin telefon till cykeln och mäta lite olika roliga saker som gör att cyklingen blir mer utmanande.
Prata med våra instruktörer för mer info kring detta.
Idrottrabatten: Kommer även denna termin sälja idrottsrabatten. Ulrika Andersson(kassör) kommer under vecka 36 komma ut med häften och information till alla trupper. Kommer även lägga några i huvudskåpet som värdar och vuxenledare kan sälja.
Vi får 450 häften och säljs alla häften så är det en förtjänst på 30.000 kr. Så med det vi sålde i våras så kommer det bli en förtjänst på nästan 60.000 kr. Detta är ett jättebra extratillskott till vår förening. Så nu hjälps vi åt å får sålt alla häften.
OM ni har minsta funderingar eller frågor så tveka inte hör av er. Får vi inte reda på något kan vi inte heller göra något åt det. Bättre att fråga än att spekulera.
Ha det så gott och nu kickar vi igång HT-19
Mvh
Styrelsen
Äntligen en ny termin
30 jul 2019 0 kommentarer
Nu är det äntligen dax för en ny gympa termin och jag hoppas att ni ser framemot det lika mycket som jag gör.
V 36 drar det igång.
Svenska lag är uppdaterad med rätt ledare och det är upp till er att dra ihop ett planeringsmöte med dom i er grupp.
Föreslår att alla Bamse grupper har ett tillsammans för att byta lite idéer och tankar.
Vore tacksam om ni fixade till bland gymnasterna.
Ta bort dom som slutar och flyttar dom som går till en annan grupp.
Ni som är nya i Träningsverket loggar in med det lösen ni fått på mail och fyller i era adressuppgifter och telefon nummer.
1/8 börjar anmälan och vi hållet tummarna på att få in så många som möjligt , därför är det viktigt att svenska lag stämmer med antal gymnaster.
Söndagen den 18/8 är det uppstart för alla ledare i Träningsverket så boka in den dagen och mer info kommer.
Tveka inte att höra av er om det är något ni undrar.☀️
// Sofie
Liten sammanfattning....
9 okt 2018 0 kommentarer
Hejsan,
Ja ni, tiden rusar iväg och det är redan drygt en vecka sedan vi hade vår lilla kickoff. Jätteroligt att så många av er kunde komma.
Jag ska bara summera lite av det vi sa. Så alla får samma information.
-Som alla vet, så har vi inom BoU ansvarat för pappersinsamlingen
4 gånger per år. Detta kommer vi även i fortsättnigen att göra, men vi får förstärkning från vuxensidan. Det är 4 personer fån vuxen och 4 personer från BoU som varje gång delar på uppdraget. Självklart ska BoU i fortsättningen försöka få med föräldrar.
Det är huvudtränarna i varje trupp som är ansvarig, se till att det är 4 personer från truppen plus eventuellt föräldrar, Clara är en sammankallande gällande vuxen.
Insamlingen sker första lördagen i månaden, fördelat följande.
Mars = trupp svart, Augusti = trupp blå, Oktober = trupp vit,
December = trupp gul
Så skriv upp detta redan nu, så det inte glöms bort.
-Förandslådan, se till att den alltid är påfylld. Ser ni att något saknas eller börjar ta slut. Köp nytt. Kvitto lämnas till Gun-Britt, så får ni tillbaka det ni lagt ut.
-Kontrakt. Det kommer under denna vecka att finnas kontakt i huvudskåpet. Jag kontaktar er huvudtränare och meddelar de hjälptränare jag saknar kontrakt på. Sen är det huvudtränarens ansvar att gå igenom kontraktet med hjälptränaren samt att se till att kontraktet är korrekt ifyllt när det lämnas till mig.
-Julavslutningen kommer att vara den 15 december. Årets tema är Cirkus.
Mer information kring detta återkommer vi med. Det är Ulrika, Sofie och jag som kommer hålla i allt roddande kring avslutningen.
-Är man intresserad av att gå någon utbildning, då kikar man in på gymnastik.se och ser vilken utbildning som kan vara aktuell för just dig att gå. Sedan tar du kontakt med Ulrika Andersson, eller huvudtränaren i din trupp om hur du går vidare.
- Som tränare har ni en otroligt fin förmån, och det är att ni tränar gratis ( i mån av plats) på de pass som föreningen erbjuder. Om ni vill träna till Ulrika, Sofie eller mig, så löser vi ett träningskort till dig. Ni måste ha detta och visa upp, annars är det betalning som gäller.
- Behöver ni föreningskläder så åker ni in till Intersport på Stenalyckan och talar om att ni är från Träningsverket, Laholm. Ni blir då visade de kläder ni kan välja på. Ni får är 1 st hoodie och
1 st tröja per pass ni har i veckan. Här väljer ni fritt vilken sorts tröja ni vill ha.
-Om det är så att du får förhinder och inte kan komma på ditt pass. Meddela så snabbt som möjligt de andra tränarna i din trupp och lös sedan ersättare om det behövs.
-Ni som har tag till dörren ska skriva upp tag-numret på ett papper i huvudskåpet. Håller på att sammanställa alla tagar och nycklar.
Detta var nog i stora drag det som vi pratade om under vår lilla dag. Är det något ni undrar över eller om ni har andra funderingar så hör ni bara av er.
Ha det så gott!
//Sara
Fler nyheter
Kommande aktiviteter
Inga aktiviteter inbokade |