Att tänka på vid minihandbollsarrangemang
Spelprogrammet:
detta hittar ni inne på handbollförbundets sida. Ni behöver ha en person som står som ansvarig från er grupp, som de andra klubbarna kan ringa om det skulle varar något.
Cafeteria:
denna bokar ni via kansliet. Det brukar bli bra förtjänst då många föräldrar är på plats. Kontaktperson från kansliet är Luisa och henne når ni via 0701-413869, luisa.fernanda@hpwarta.se
Luisa är behjälplig med alla detaljer. Kontakta henne i god tid!
Arrangemanget:
de flesta av våra minihandbollsarrangemang är i Lundbyskolan. Så nedanstående direktiv gäller arrangemang i den hallen.
Matchvärdar: Behövs två stycken, för att hålla i arrangemanget, hjälpa motståndare till rätta, vara kontakter gentemot vaktmästare och se till att allt rullar som det ska. Västar finns i vårt bollskåp.
Innan matcherna: Här behövs 4-5 personer (inklusive matchvärdarna) som är på plats senast en timma innan första matchstart. Följande behöver göras:
- Hjälpa vaktmästarna att ta ut och montera läktaren. Här är vaktmästaren arbetsledare och ni gör det ni blir tillsagda att göra.
- Ta bort målen från storplan. Det finns hjulanläggningar att dra målen på. Fråga vaktmästeren var de vill ha målen.
- Ta fram minihandbollsmålen och montera dessa.
- Sätta fram bänkar för avbytare
- Ta fram funktionärsbord och stolar, samt enheten som styr matchklockan (be vaktmästaren om hjälp).
- Sätt upp spelprogram på strategiska platser i arenan.
Efter matcherna: Återställ hallen i det skick som den var när ni kom. Även här behövs 4-5 personer.
- Ta bort läktaren med hjälp av vaktmästaren. Sopa av innan den tas in!
- Sätt tillbaka målen på storplan
- Ta bort minihandbollsmål osv
Har ni frågor kontaktar ni Mats på 0704-568691