Dela nyhet
Funktionärslista Vårruset 13/6 2023
9 jun 2023 0 kommentarer
Funktionärsuppgifter för TIF Vårruset 2023, 13 juni
På målområdet:
- Nummerlappsutdelning 15:00 (17:00) – 19:00 + efterarbete 10 personer
Irja Åsling Ansvarig 0702166795
Per Åsling
Agneta Ledin Näslund
Martin Nilsson 070-8777338
Anders Herrman 073-9438333
Lycke Andersson till 18:20
Sophie Eggen Svärd 070-2781940
Maria Arnklint 073-8494720
Stina Jonsson 070-3980620
Elsa Arnesson 072-5479060 sedan picknick mm 18:45 o framåt
Stina Eriksson sedan picknick mm 18:45 o framåt
- Efteranmälning:
Ulrika Nordin 073-0286320 Därefter picknick
Malin Andersson Därefter picknick
Evert Andersson 076-1171167 Därefter picknick
- Infotält, Väskinlämning, picknickutlämning:
Britta Brännström 073-8015100
Lena Andersson 076-1443741
Gustav Wolf-Watz 070-2252428
- T-Shirtsförsäljning
Pontus Lundstedt 076-8047969
- Parkeringsvakter vid Jamtlibryggan 6 st
(Går sedan till målområdet ca 18:30 och anmäler sig till Jonas Flinkberg 070-6005078)
Janne Hellström Ansvarig
Hanna Stafrén 070-5821338
Karolin Garli 070-2252672
Stefan Wackerhagen 072-2215434
Tomas Henriksson 073-0475247
Christofer Lann 070-8202321
Håkan Hallberg 070-2430518 (kommer 17:30)
- Selfieram:
Christian Henriksson 070-6965000
- Målgång, Städ och Sopor. Fördela funktionärer efter behov.
Jonas Flinkberg Ansvarig 070-6005078
Anders Lööw 072-2486603
Jesper Sörensen 070-2360770
Stig Ulvild 070-3320140
Lisa Flinkberg
Fredrik Jonsson 070-3854269
Ludvig Nordin
Nicolas Igede 070-2068041
Petter Igede
Madeleine Igede
Vilhelmina Igede
Emma Nord-Norén 073-2066070
Tobias Ericsson 070-1681943 från 18:30
Åsa Lundblad 070-2322176
På banan:
- Uppmärkning av banan:
Patrik Norberg
- Tätcyklist 5 km
David Sundström
- Vakter på gångbron från badhusparken till frösösidan.
Martin Kristiansson Ansvarig 070-5343685
+ 20 st från Alsens IF
TIF kan behöva stötta upp.
- Vakter i korsningar mm förutom bron. Behjälpliga till Patrik N
Johan Norberg 070-5331791 Ansvarig
Jennie Söderberg 070-3815497
Jonas Norling 070-6408576
Johan Weisner 070-3574745
- Musik vid Brofästet på Frösö- sidan samt vakt/vägvisare:
August Nordin 072-2025115 DJ ansvarig för musik och anläggning
Emil Nordin
- Vätska Kärringbacken
Claes Lundin Ansvarig 070-2282214
Sofie Nilsson 070-3692339
Jonas Panther 070-3989214
Hanna Panther 070-3989214
Ludde Edgren 072-5957329
Björn Nilsson
Lisa Svedberg 073-0449989
Moa Svedberg
Ida Svedberg DJ ansvarig för musik o anläggning
Emma Flinkberg
Hanna Bandelin 070-2918715
Anders Lindholm 070-3940769
- Vätska surfbukten
Ingeborg Israelsson Ansvarig 070-3131724
Anna Fridh 073-0976760
Simon Fridh 073-0976760
David Fridh 073-0976760
Sanna Staf 073-8172906
Laila Brakke 070-1093883
Hanna Milton 076-6165341
Marcus Rolin 070-2538344
Malin Segerström 070-6832663
Axel Arnesson 072-5439060 DJ ansvarig för musik o anläggning
- Hejarklack väster om Badhusparken
Emma Jacobsson 070-6680774
Tuva Lundgren 073-7840504 +8 aktiva Trångsviken ungdomar
- Kökarl 5 km
Fredrik Runfors
Arbetsuppgifter:
*Elgänget: iordningställer elkablar och elskåp enligt plan, samordnar med dom som hämtar grejer, 5st personer(TIF).Start 0900. Bruno Kempe m.fl
*Bangänget (start för 5st personer kl.0900, Patrik Norberg kommer vid 15, resten 1700-18.00), Bengt och Martin:
Snitslar banan, sätter upp kilometerskyltar, sätter ut/upp vätskestationer, hämtar vattenbehållare, hämtar bord, material till vätskestationer, hänvisningsskyltar, tar bort efter banan, vakter vid bron samt övriga platser.
*Vätska 5km: 12st personer vid Kärringbacken, 10 personer vis Surfbukten och vid mål behövs 4 st personer(På plats 18.00). Här fyller man på vatten i muggarna och ger dom till löparna.
Vid varje vätskestation kommer det också att finnas en högtalare som man kan spela musik med(1st person ansvarar för den på vardera station)
1 högtalare station med musik vid brofästet på Frösösidan.
Jan Hellström ordnar bord från Krokom, 3st bord till Kärringbacken och 3st till Surfbukten, 2st till vätska mål.ok.
Städa undan efteråt så allt ser snyggt och rent ut samt hjälper uppsamlingsgänget att packa i lastbilen.
*Informationstält och väskförvaring: 3st personer behövs(TIF).(Info tält på plats 1500)
Svarar på frågor om området och tar hand om väskor som deltagare vill lämna före loppet och hämta efteråt. På plats 17.
*Städ+ sopor(Toaletter mm): 8st personer behövs( TIF).(på plats 17.30-18)
*Picknick tält: 6 st personer ( TIF).(På plats 16.00 1 st, resten 17.30-18)
Delar ut picknickkassar och kryssar för vilka lag som har hämtat.
*T-shirt försäljning(2st ):(på plats 17.30-18)?
*Foto: Hans Tjäder( på plats 17.00)
*Nummerlappar och efteranmälan grupp:
12st personer behövs (TIF), 2 st på plats 15.00 , 10 st kl 1700. Delar ut nummerlappar samt tar emot efteranmälningar.
*Mål och startgäng: 30st personer behövs,(Bruno o hans gäng+ Alsens IF 20st, TIF),ok
Sköter utdelning av bananer, dryck, sampling och medaljer, sätter upp tält, samt hämtar allt till start/mål området och tar bort allt på start/målområdet efteråt.(5st på plats 09.00, resten 17.30-18)
*Parkeringsvakter: 6st personer behövs(Jan Hellström+5TIF).
*Tätcyklist på 5 km, 1 st person behövs(TIF).(På plats 18.00)
*Köperson på 5km, 2,5 km 2 st personer behövs(TIF).( på plats 18.00)
*Sjukvård: Röda Korset(if St Olavsgruppen), ok
Behov av material:
-Vätskestation:
Vattenbehållare 250 liter (finns plastpallar att ta med från reningsverket), soppåsehållare, krattor, soppåsar, muggar, bord, tillbringare.
-Banan: Band, kilometerskyltar, hänvisningsskyltar, behöver bakgavel bil.
-Start o målområdet:Hämtning av tält, bord, samplingsmaterial o andra grejor, behöver bakgavel
Kommentarer