Dela nyhet
Inför Göransson Cup
26 sep 2024 0 kommentarer
Hej!
Denna info gäller er som har ett uppdrag på Göransson Cup nu på lördag
Instruktioner funktionärer Göransson Cup 2024
Göransson Cup spelas i Göransson Arena och Ferrum Arena.
Varje arbetspass är ca 5 timmar och det skall bemannas av 1 person.
Funktionärer erhåller väst samt kaffe och smörgås.
OBS! Samtliga funktionärer under Göransson cup träffas i rum ”Sigrid”, 1 tr upp till höger i Göransson Arena, på utsatt tid enligt schema för genomgång och utplacering.
Tips för funktionärer! Undvik köer och hämta gärna ut ditt entréband och din parkeringsbiljett innan cupstart i receptionen på Göransson Arena:
Torsdag kl. 11-17 eller fredag från kl. 11.
Passen skall tillsättas av ledare/förälder/vuxen och får ej bemannas av barn eller ungdomar under 18 år.
Matchvärd/sekretariat
- Tar emot domare samt går igenom laguppställningar med lagledare. OBS! Vid ändring av nummer på spelare skall det förskrivna numret redovisas som målskytt vid resultatrapportering.
- Om inte domaren kommer i rätt tid så måste tävlingsansvarig tillkallas via kombiradion.
- Håller koll på material såsom bollar, västar mm. Ser till att domarna blåser igång matcherna på avsedd tid. Samtliga matcher skall alltid starta samtidigt.
- Sköter matchklockan för planen där planens tid och resultat redovisas.
- Vid ev. problem med resultatrapportering kan mål rapporteras över kombiradion i väntan på att tävlingsansvarig kommer för hjälp.
- Skriver matchprotokoll och redovisar resultat löpande
(Se flik ”resultatrapportering”).
- Viktigt att matcherna startas i telefonen senast 1 min före matchstart då detta även startar kameran för den planen.
Reception (incheckning/boendeincheckning)
Receptionen har en nyckelroll. Samtliga lag kommer att vara i kontakt med receptionen för att erhålla rätt material samt bli hänvisad till rätta platser.
Lämna ut deltagarpaket till resp. lag. Visa lagen till respektive plan
Boendelag checkar även in i receptionen där deltagarpaket delas ut samt information om tilldelad skola samt ut kvittering av ev. passerkort/nycklar.
Cafeteria
Att arbeta i våra cafeterior innebär att ni serverar och säljer de varor vi har via de betalterminaler vi använder oss av (inga kontanter hanteras.)
Entrévärd
Som entrévärd står man vid insläppet där alla går in och ut. Antingen så får man stå och ta betalt med hjälp av våra betalterminaler (inga kontanter hanteras) eller så får man kontrollera att alla har giltiga entréband. Det kan även förkomma att man får hänvisa gästerna vart dom ska gå.
Städning omklädningsrum
Ansvarar för städning/desinfektion av omklädningsrummen, omklädningsrumskorridorer samt att tömma papperskorgar och fylla på toapapper i Göransson Arena och Ferrum Arena. Bevakar så att inte in- och utgång sker genom sidoentrén.
Meddelar samtliga i omklädningsrummen vid ev. brandlarm
Städning publikgång/Dörrvakt
Ansvarar för städning/desinfektion av omklädningsrum samt grovstädning av övriga ytor. Ansvarig för att tömma papperskorgar och fylla på förbrukningsvaror.
Kontrollerar att inga obehöriga går in genom nödutgångar
Spelarentré
Bevakar att endast spelare och ledare går in. Kontrollerar spelarnas väskor och märker upp dessa . (I Ferrum kommer 2 entrévärdar ha denna uppgift).
OBS!
Samtliga arbetsuppgifter under Göransson Cup kan ändras efter behov och meddelas vid genomgång av tävlingsansvarig.
Första passen på morgonen och sista på kvällen påbörjas/avslutas med allmänstäd innan/efter ordinarie arbetsuppgifter startar. Ingen funktionär lämnar sitt pass före schemats slut utan godkännande från tävlings-bemanningsansvarig.
Tillsammans gör vi detta till en härlig upplevelse för alla deltagare.
Varmt tack för ditt engagemang!
Sandvikens AIK innebandy och Sandvikens IF
En vänlig påminnelse angående parkeringar, både under cupen och övrig tid:
Det är inte tillåtet att parkera i det asfalterade området mellan Ferrum Arena och A-hallen och ej heller längst vägarna. Markerade/skyltade parkeringsplatser gäller.