Senaste resultat
Nyheter från föreningen
INVIGNING FERRUM ARENA lördag 14/9
11 sep
Vi tackar vår föreningsutvecklare
3 jul
Ny samarbetspartner
29 apr
Musikhjälpen 2023
8 dec 2023
Öppet Hus NIU - Anmälan öppen
12 okt 2023
Vi hälsar Mia välkommen som föreningsutvecklare!
2 jun 2023
En viktig samling mot våldet
1 nov 2022
Öppet Hus NIU
21 okt 2022
Klädprovardag klubbkläder 25 oktober
20 okt 2022
SAIK innebandy välkomnar....
9 maj 2022
Sammandrag Lördag 14 December 2024
13 dec, 13:55 0 kommentarer
Morgondagens sammandrag är i Ferrum Hall 2. Vi samlas en timme innan matchstart för respektive lag i omklädningsrummet (står på skärmen i entrén vi fått). Kom ihåg era matchställ! Vattenflaska, inneskor, skyddsglasögon, klubba - och gärna svarta strumpor om man har det.
Lag 1 - Ledare Joakim
Samling 09:00
Spelare:
Vincent Welamsson
Ryan Ahmadianpour
Theo Langfeldt
Tore Östlund
Melvin Lindberg
Ivar Eidem
Ture Asp
Sigge Eriksson
Albin Sundgren
Hjalmar Björkqvist
Spelschema:
10:00 SAIK Lag 1 Söderhamns IBF
11:00 SAIK Lag 1 Alfta IBK
13:00 SAIK Lag 1 Storviks IF
14:00 SAIK Lag 1 Alfta IBK
Lag 2 - Ledare Jimmy
Samling 10:00
Spelare:
Elias Jernberg
Anthony Moreno
Linus Söderberg
August Persson
Viggo Andersson
Theo Hansson
Ludwill Andersson
Harry Öhlin
Joel Brandebo
Spelschema:
11:00 SAIK Lag 2 Söderhamns IBF
12:00 SAIK Lag 2 Storviks IF
13:00 SAIK Lag 2 Alfta IBK
14:00 SAIK Lag 2 Alfta IBK
Eftersom vi har 2 parallella planer men bara ett sekretariat med tidtagning så kommer vi inte stoppa klockan för mål. Det innebär att en match tar 2x14 min plus 3 min periodpaus, totalt 31 min. Det innebär att det är ca 20 min vila mellan matcherna.
Ferrums cafeteria håller öppet under dagen. Där kan man köpa korv, fika, dricka mm om man vill. Annars kan man gärna ta med banan eller annat snabbt mellanmål själva.
Som vanligt så kommer vi vuxna så klart ihåg att sammandragen är till för att killarna ska få ha roligt och få matchvana.
Vi påminner om vår uppförandekod som vi vi kommit överrens om tillsammans med killarna t ex nolltolerans svordomar och andra negativa beteenden och att vi istället peppar varandra. Vi kommer att prata om detta med killarna innan matchern imorgon som vi alltid gör. Som vanligt ber vi om er föräldrars hjälp med att förstärka detta budskap och att låta oss ledare veta om något händer eller ert barn berättar om något jobbigt som hänt under sammandraget. Som vanligt fokuserar vi heller inte på målen eller vem som vinner matcherna, utan vi vill att de ska göra sitt bästa och vara nöjda med det.
Eftersom det är vi som arrangerar sammandraget så kommer här ett arbetsschema. För enkelhetens skull har jag skrivit spelarens namn, så får ni välja vilken förälder som ska utföra uppgiften. Vänligen svara i Whatsapp att ni har sett ert uppdrag.
Tid: | Förälder till: | Uppdrag: |
09:15 | Tore, Melvin, Ivar, Ture | Bygga sarg |
09:45 - 12:00 | Ryan, Sigge, Albin, Hjalmar | Seketariat |
11:45 - 14:00 | Anthony, Linus, August, Viggo | Seketariat |
14:45 | Theo, Ludwill, Harry, Joel | Riva sarg |
Uppgifter seketariat :
- Lära sig utrustningen
- Person 1 - sköta tidtagning och stoppa klockan samt signalera för byte med 2 min intervall
- Person 2 - hålla koll på målställningen i match på plan 1. Läsa upp High Five innan samtliga matchstarter
- Person 3 - hålla koll på målställningen i match på plan 2
- Lämna över hur utrustningen fungerar till nästa gäng
Vi ses imorgon!
Info till sammandraget 9 nov
7 nov, 20:40 0 kommentarer
Lördagens sammandrag är i Ferrum hall 3, samma hall som vi brukar träna i. Vi kommer att samlas kl 11:30 i omklädningsrummet (vilket omklädningsrum vi har fått tilldelat visas på skärmen i entrén), och vi vill vara ombytta och klara för försnack 11:45. Hallen får vi tillgång till kl 12:00 eftersom det är träning i den innan dess. Några få av oss kommer få komma in strax innan 12 för att börja bygga sarg på den halva som inte används.
Lag 1 består av August, Nils, Hjalmar, Ture, Vincent, Theo L, Ivar, Anthony, Ebbe, Sigge och Lincon och leds av Fredrik och Joakim. Matcherna spelas kl 12:30, 14:10 och 15:00.
Lag 2 består av Theo H, Linus, Melvin, Viggo, Frank, Samuel, Apig, Tore, Ludwill, Ryan, Elias och Joel och leds av Jimmy och Åsa. Matcherna spelas kl 12:30, 14:10 och 15:00.
Eftersom vi har 2 parallella planer men bara ett sekretariat med tidtagning så kommer vi inte stoppa klockan för mål. Det innebär att en match tar 2x14 min plus 3 min periodpaus, totalt 31 min. Det innebär att det är ca 20 min vila mellan matcherna.
Kafeterian en trappa upp kommer hålla öppet under dagen så där kan man köpa korv, fika, dricka mm om man vill.
Saker ni behöver packa med er till sammandraget är som vanligt skor, matchkläder, svarta långa sockar (inte ett absolut krav om man inte har hunnit skaffa några än), vattenflaska, klubba och glasögon.
Sen påminner vi alla om att sammandragen är till för att killarna ska få ha roligt och få matchvana. Vi hade några incidenter förra sammandraget med bråk (mest inom laget faktiskt) och svordomar. Vi har absolut nolltolerans mot detta i vårt lag, vilket vi har pratat om många gånger tidigare i laget, men vi kommer göra det igen på lördag. Det är lätt att känslorna tar överhand när det är tävling, men det är viktigt att alla i laget får lära sig reglerna tidigt och vilken uppförandekod vi har i laget. Skulle ni föräldrar se att det behövs så förväntar vi oss att ni alla hjälper till att förstärka detta budskap. Bra beteende från alla är en förutsättning för att alla ska kunna ha en rolig dag på planen. Som vanligt fokuserar vi heller inte på målen eller vem som vinner matcherna, utan vi vill att de ska göra sitt bästa och vara nöjda med det.
Eftersom det är vi som arrangerar sammandraget så kommer här ett arbetsschema. För enkelhetens skull har jag skrivit spelarens namn, så får ni välja vilken förälder som ska utföra uppgiften. Vänligen svara i Whatsapp att ni har sett ert uppdrag.
11:45 Bygge av sarg
Ansvariga: Samuel, Sigge, Joel
12:15-14:00 Sekretariatet
Ansvariga: Ture, Frank, Apig
13:50-15:35 Sekretariatet
Ansvariga: Melvin, Theo H, Nils
15:40 Riva sarg
Ansvariga: Lincon, Hjalmar, Ebbe, August, Ludwill
Sekretariatet
Uppgifter:
- Lära sig utrustningen
- Person 1 - sköta tidtagning och stoppa klockan samt signalera för byte med 2 min intervall
- Person 2 - hålla koll på målställningen i match på plan 1. Läsa upp High Five innan samtliga matchstarter
- Person 3 - hålla koll på målställningen i match på plan 2
- Lämna över hur utrustningen fungerar till nästa gäng
Säsongsstart P2017
12 aug, 22:02 0 kommentarer
Säsongsstart P/F2017
28 aug 2023 0 kommentarer
Kommande aktiviteter
Fre 3/1
16:45-18:00 |
Träning P2017
Ferrum IH2 |
Tis 7/1
17:00-18:00 |
P2017 träning
Ferrum IH 3 plan 2 |
Fre 10/1
16:45-18:00 |
Träning P2017
Ferrum IH2 |
Tis 14/1
17:00-18:00 |
P2017 träning
Ferrum IH 3 plan 2 |
Fre 17/1
16:45-18:00 |
Träning P2017
Ferrum IH2 |
Sön 19/1
10:30-13:30 |
Match mot IK Sätra P17 Grön
Träffen Arena |
Sön 19/1
10:30-11:20 |
Match mot Alfta IBK (2017)
Träffen Arena |
Sön 19/1
10:30-11:20 |
Match mot Alfta IBK (2017)
Träffen Arena |
Sön 19/1
11:30-14:30 |
Match mot IK Sätra P17
Träffen Arena |
Sön 19/1
11:30-14:30 |
Match mot Alfta IBK (2017)
Träffen Arena |