Nyheter från sektionen
Ingen nyhet publicerad från sektionen.
Nyheter från DGFB Flugan/RCD
Save the date.... 13/4-25
19 jan
Terminsstart på G...
6 jan
Gott Nytt År 2025!!
31 dec 2024
Det "lackar" mot jul!!
10 dec 2024
Handla på webben - tjäna pengar till föreningen!
8 dec 2024
NALC 2024 - lörd - sönd 30/11-1/12
8 dec 2024
Beställ kaffe inför jul! (Black-week pris)
25 nov 2024
Tack för ett fint möte i onsdags kväll!
17 jan, 22:00 0 kommentarer
.
Hej alla i Empress!
Tack för ett bra och konstruktivt möte i förrgår. Känslan är att vi kan göra en massa bra saker tillsammans.
Nu jobbar vi vidare mot Tyskland & Chemnitz 30/4 - 4/5.
2 inledande saker att tänka på:
- Betala in 500:- senast 31/1; swish 123 243 7929
- Boka in sig på prova-på uppdraget enligt nedan:
Det är verkligen mycket viktigt att vi får ihop våra prova-på träningar och skulle därmed vilja att ni hjälper era döttrar se över möjligheterna för att närvara i Byttorpskolan 3 tisdagar före februarilovet;
v. 4 - 21/1
v. 5 - 28/1
v. 6 - 4/2.
Det vore toppenbra ifall vi är 5-6 tränare vid dessa tillfällen då vi räknar med att det kommer många som vill testa.
I övrigt ska ni gå in i kalendern på lagsidan för prova-på verksamheten och låta tjejerna boka upp sig på de olika träningarna. Den kalendern kommer även att fyllas på!
Ha det gott & på återhörande!
//Sofia
Senaste inför Summit & möte 15/1
8 jan, 20:35 0 kommentarer
Hej föräldrar!!
Alltsedan den 1/12, när vi fick BID-utmärkelsen till Summit, har vi försökt få klarhet i allt som berör tävlingen i Orlando. Från dess och fram tills idag har vi följande information:
- alla lagets deltagare måste ha rätt ålder för den klass man startar i
- inga dispenser ges. Vi har mailat med olika frågeställningar och fått nej 4ggr, senast sent 6/1!
- Vi kan starta i antingen U18 eller Open sr, men i ena fallet är en deltagare överårig och i det andra fallet är en person underårig
- minsta antalet deltagare i laget = 16
- I dagsläget är vi 15, då inga dispenser ges + att en tackat nej
- Dessutom saknas ja-svar från 3pers beroende på personliga angelägenheter
------------------------------------------------------------
- kostnad övernattning ca 12 000 SEK (28/4-6/5). Billigaste alternativet. Kan bli mer beroende på vilket hotell som har platser kvar.
- flygresa datum enl ovan = 10 900 SEK t/r till Orlando men hem från Miami
- inga transferkostnader är inkluderade så de tillkommer
- mao räkna med ytterligare kostnader!!
- Det krävs ledigt från skola/arbete 5dgr; 28/4, 29/4, 30/4, 5/5, 6/5
- Flygbiljetterna är prel bokade och hålls till 17/1-25, så senast då måste vi säga ja/nej till dem. Det innebär att alla deltagare privat måste betala in ca 12 100:- (flyg + deposition Summit) så att de finns på föreningens konto senast 20/1-25. Föreningen betalar sedan in hela summan senaste den 21/1-25.
- Den här kostnaden behöver var och en stå för privat.
- Resterande kostnad, (minst) 12 000:- ska betalas den 12/2, vilket innebär att alla pengar som behövs måste finnas på föreningens konto senast 11/2. Mer detaljer tar vi den 15/1 på mötet. Utöver detta tillkommer transferavgifter och möjligen även dyrare hotell/startavg-kostnad som vi får återkomma till.
- Storleken på den resterande kostnaden beror på hur mycket pengar vi i laget gemensamt kan samla ihop.
Information enligt ovan har samlats ihop fram till igår.
Av ovan något kluriga omständigheter arbetar vi nu även med parallellspåret att tävling i Europa, där det möjligen kan ges den dispens som vi behöver ha. Tyskland eller Italien verkar vara möjliga alternativ. Svar på detta förväntas efter den 13/1 då berörd personal är tillbaks på Varsitys Europakontor.
Den ekonomiska informationen är något vi vill att ni föräldrar ska ha, All övrig information har Karin lämnat till tjejerna på träningen idag.
Om utifall att, någon av er vh har tät kontakt med resebyrå/flygbolag/researrangör och/eller sponsor villig att betala stor del av den gemensamma kostnaden ber vi dels att ni kontaktar Sofia (070-2299944) asap, men även tar med all information när vi ses den 15/1-25!!
Vi arbetar vidare utifrån bästa förutsättningar och får gemensamt fatta beslut när vi ses på planerings-/vh-mötet nästa onsdag, den 15/1 kl. 19:00 i Ryahallen (friidrottshallen vid Borås Arena). Vänligen anmäl er till föräldramötet, ni som ännu inte gjort det!
Väl mött då!
Mvh
Sofia & övriga i tränarstaben samt styrelsen
Nu startar en fantastisk termin - vt '25!!
6 jan, 18:30 0 kommentarer
.
Hej alla!
Nu på onsdag, den 8/1 kör vi igång vårterminen. Vi ser fram emot massor av nya roliga upplevelser för er i tävlingslag!! Förutom själva tävlingarna hoppas vi så klart att var och en av er ska utvecklas massor i er satsning genom att tävlinsgträna effektivt!!
För att vi alltid ska kunna planera träningarna maximalt fördelaktigt för alla, krävs det att vi vet om och i så fall när just du som aktiv har planerad frånvaro. Tror att ni redan har lämnat den infon till ngn av tränarna, men om inte - gör det omgående!!
I år blir vår stora uppvisning redan söndagen den 13/4-25, so - save the date!!
Vi kommer med mer information längre fram, men det är bra att ni vet redan nu.
Håll er alltid uppdaterade här på hemsidan och i kalendern!
Uppstår det frågetecken är ni som vanligt välkomna att höra av er. Det gör ni enklast via
info@rcd.nu eller
070-2299944 (Sofia)
Ha det fint så ses vi hallen framöver!
//Sofia & Co
Pengar till resan - Ledaruppdrag!!
27 dec 2024 0 kommentarer
.
Hej både aktiva och vårdnadshavare i Empress!
Efter inbjudan till Summit sökte föreningen genast projektpengar för att ekonomiskt kunna bidra till tjejernas resa. Vi har blivit beviljade ganska mycket pengar, men det krävs en motprestation och det är att vi sprider cheerleading och gymnastik i "socialt utsatta områden". Här ingår hela eller viss del av stadsdelarna Sjöbo, Norrby, Hässleholmen, Hulta, Kristineberg och Göta.
Vi valde att köra igång verksamheten "prova-på-träningar" den 9/12-24, alltså redan innan vi blivit beviljade några pengar, Vid det tillfället var 7 ledare från Empress anmälda. Sedan dess har det varit lite "svalare" intresse. Tanken är att alla Empress´medlemmar, även de som vanligtvis inte är ledare, ska vara delaktiga.
Nu ber jag alla tjejer, med stöd av era vårdnadshavare att verkligen hjälpa till med dessa öppna träningar. Har förstått från en del av er vh att ni inte vetat om att dessa prova-på-träningar är ett bra extrajobb för tjejerna;-)!!
Viktigt att tänka på
Det vanliga tränaruppdraget ska så klart fortlöpa. Arvodet som betalas ut där är som vanligt helt personligt som man gör vad man vill med. I de vanliga träningsgrupperna kan vi inte vara fler ledare än vad som är överenskommet från början.
men
När det gäller alla dessa prova-på-träningar som även rullar vidare under vt-25, kan vi vara flera, gärna minst 4st/tillfälle för att verkligen kunna "ta hand om" alla som kommer. Hittills har vi haft 10-20 deltagare per tillfälle. Då behövs många ledare. Vi utser alltid den eller de som är headcoach för resp. träning och övriga stöttar upp!
Akut inför nästa vecka
Nästa vecka saknas tränare både måndag och fredag. Snälla, försök hjälpa varandra att lösa detta!!
Om vi inte får ihop ledare till alla våra prova-på-träningar nu och under vt-25 och därmed inte kan genomföra träningar i alla stadsdelar, tvingas vi återbetala projektpengarna och det vore väldigt synd!
På återhörande!
Som vanligt ringer/messar ni vid frågor; 070-2299944
//Sofia