Dela nyhet
Senaste inför Summit & möte 15/1
8 jan, 20:35 0 kommentarer
Hej föräldrar!!
Alltsedan den 1/12, när vi fick BID-utmärkelsen till Summit, har vi försökt få klarhet i allt som berör tävlingen i Orlando. Från dess och fram tills idag har vi följande information:
- alla lagets deltagare måste ha rätt ålder för den klass man startar i
- inga dispenser ges. Vi har mailat med olika frågeställningar och fått nej 4ggr, senast sent 6/1!
- Vi kan starta i antingen U18 eller Open sr, men i ena fallet är en deltagare överårig och i det andra fallet är en person underårig
- minsta antalet deltagare i laget = 16
- I dagsläget är vi 15, då inga dispenser ges + att en tackat nej
- Dessutom saknas ja-svar från 3pers beroende på personliga angelägenheter
------------------------------------------------------------
- kostnad övernattning ca 12 000 SEK (28/4-6/5). Billigaste alternativet. Kan bli mer beroende på vilket hotell som har platser kvar.
- flygresa datum enl ovan = 10 900 SEK t/r till Orlando men hem från Miami
- inga transferkostnader är inkluderade så de tillkommer
- mao räkna med ytterligare kostnader!!
- Det krävs ledigt från skola/arbete 5dgr; 28/4, 29/4, 30/4, 5/5, 6/5
- Flygbiljetterna är prel bokade och hålls till 17/1-25, så senast då måste vi säga ja/nej till dem. Det innebär att alla deltagare privat måste betala in ca 12 100:- (flyg + deposition Summit) så att de finns på föreningens konto senast 20/1-25. Föreningen betalar sedan in hela summan senaste den 21/1-25.
- Den här kostnaden behöver var och en stå för privat.
- Resterande kostnad, (minst) 12 000:- ska betalas den 12/2, vilket innebär att alla pengar som behövs måste finnas på föreningens konto senast 11/2. Mer detaljer tar vi den 15/1 på mötet. Utöver detta tillkommer transferavgifter och möjligen även dyrare hotell/startavg-kostnad som vi får återkomma till.
- Storleken på den resterande kostnaden beror på hur mycket pengar vi i laget gemensamt kan samla ihop.
Information enligt ovan har samlats ihop fram till igår.
Av ovan något kluriga omständigheter arbetar vi nu även med parallellspåret att tävling i Europa, där det möjligen kan ges den dispens som vi behöver ha. Tyskland eller Italien verkar vara möjliga alternativ. Svar på detta förväntas efter den 13/1 då berörd personal är tillbaks på Varsitys Europakontor.
Den ekonomiska informationen är något vi vill att ni föräldrar ska ha, All övrig information har Karin lämnat till tjejerna på träningen idag.
Om utifall att, någon av er vh har tät kontakt med resebyrå/flygbolag/researrangör och/eller sponsor villig att betala stor del av den gemensamma kostnaden ber vi dels att ni kontaktar Sofia (070-2299944) asap, men även tar med all information när vi ses den 15/1-25!!
Vi arbetar vidare utifrån bästa förutsättningar och får gemensamt fatta beslut när vi ses på planerings-/vh-mötet nästa onsdag, den 15/1 kl. 19:00 i Ryahallen (friidrottshallen vid Borås Arena). Vänligen anmäl er till föräldramötet, ni som ännu inte gjort det!
Väl mött då!
Mvh
Sofia & övriga i tränarstaben samt styrelsen