Dela nyhet
Vinterdrift konstgräsplaner
3 jan, 10:36 0 kommentarer
Sedan en tid tillbaka så ligger hela driftansvaret av fotbollsplanerna på UCS Arena hos Linköpings kommun. På förekommen anledning då man hör av sig till kansliet nu så innebär detta att kansliet vet inte mer än den info som ni alla kan ta del av via den info som kommunen skickar ut via Facebook på ”underhåll av Linköpings arenor”, så följ den sidan om ni vill ha aktuell status.
Några övriga saker som är bra att känna till:
- Föreningen bokar tider numera hos lokalbokningen för samtliga tider som vi avser använda, tider bokas upp av kansliet på uppdrag av fotbollsgruppen.
- Tider som vi ej bokat upp för vår verksamhet kan hyras av andra föreningar.
- Det givetvis viktigt att vi som förening nyttjar planerna som vi har bokade, enskilda avbokningar mitt i en hyresperiod är ej möjligt.
- Avbokningar kan endast ske genom att avboka resterande del av en period alt. att man bokar på en senare start av perioden när vi ansöker om tider.
- Avbokningar av strötider/matchtider måste ske senast 10 dagar innan till kansliet annars debiteras det fullt för planhyra.
- Period 1 (v.45-52), Period 2 (v.1-8), Period 3 (v.9-16) Period 4 (v17-44)
- Vi kan endast boka hela planer (11v11), dvs fotbollsgruppen samordnar scheman
Vinterdrift:
- Föreningen kommer inte ha kvar stoppljuset gällande driftstatus på hemsidan då vi inte har relevant uppdaterad info. Istället hänvisar vi till kommunens kommunikationsvägar som är telefon eller via den facebooksida de kommunicerar genom (underhåll av Linköpings arenor).
- Ta del av kommunens presentation nedan gällande vinterdrift, denna info har samtliga anläggningsansvariga ute i lagen fått sedan tidigare och man har även haft möjlighet att deltaga på ett möte.
- Observera i presentationen den turordning man snöröjer samt att det endast är UCS A som man satt som ambition att snöröja helt.
UCS B kan alltså ha något mindre spelbar yta (9v9) vid snö.
Det tar ca 2 timmar att snöröja en plan med kommunens maskiner. - För felanmälan så ska kommunen sätta upp QR koder för detta, där anmäler ni trasiga saker, om det är skräpigt eller om ni upptäckt något annat galet.
- Det är en omställning för alla (som vi ska se positivt på) men som kräver lite mer framförhållning och planering.
Kommentarer