Dela nyhet
Säsongen 2024: Viktig info = läs! :)
20 mar 2024 14 kommentarer
Hej på er,
På föräldramötet förra måndagen gick vi igenom året: hur det kommer se ut med träningar och matcher, vilka roller vi behöver besätta och vad vi som vuxna kan tänka på.
Info om träningar:
I år har vi två träningstider:
• Måndagar kl. 16.30-17.45 (det är den ordinarie träningen).
• Onsdagar kl. 16.30-17.45 (en extra träning för de som vill träna en gång till i veckan, här blir det mycket fokus på spel).
VÄNLIGEN SVARA PÅ KALLELSER SÅ SNART NI KAN FÖR VÅR PLANERINGS SKULL! (I kallelsen skriver man också om man tror att man kan komma att bli lite sen).
Info om rollbesättning:
Lagledare: Ida och Nicholas
Huvudtränare: Petra
Ledare: Henrik, Sara, Nicholas, Petra, Ida, David, Mats, Frida, Annika, Johan, Pernilla
Kassör: Elin T
Material: Linda W och Daniel K (Fatmima M kan stötta vi behov).
Arrangemang: Susanne G
Kiosk: Tobias Pettersson
Marknad: VAKANT!
Anläggning: VAKANT!
Styrelseledamot: VAKANT!
Vi pratade på mötet om att en vårdnadshavare till varje spelar ska ingå i en grupp (de grupper ovan). Som ni ser är MARKNAD, ANLÄGGNING och STYRELSELEDAMOT ej tillsatta.
Hjulsbro IK har som förening bestämt att vissa lag (enligt ett bestämt rullande schema) ska ha representanter med i styrelsen. Detta för att föreningen inte ska riskera stå utan styrelse, då vi alla är ideella. I år är vi ett av lagen som behöver få fram en representant till årsmötet nästa vecka, för att bli invald som styrelseledamot. Är du sugen? Hör av dig till Nicholas eller Ida så snart som möjligt (eller kommentera nyheten). Annars behöver vi lotta i laget om vem det blir, dessvärre. Är man med som styrelseledamot så behöver man inte stå i kiosken eller ingå i annan verksamhet som rör laget. Styrelsemötena brukar vara ca 1 gång/mån och man kan alltid vara med digitalt.
För er som ännu inte ingår i någon ansvarsgrupp (och inte är tränare), var vill ni helst ingå:
Marknad?
Anläggning?
Arrangemang?
Styrelseledamot ?
Efter att era önskemål inkommit (senast fredag 22/3), kommer jag fördela in er i grupper. Har ni inte önskat så kommer jag fördela er jämt. Är det många som vill samma måste vi tyvärr fördela hyfsat jämt ändå. Enklast är att maila mig eller kommentera denna nyhet.
(Kassör, material och kiosk är redan fullt).
Varje ansvarsgrupp ser sen till att skaffa sig den info man behöver (via kansliet eller ansvarig i styrelsen). Bäst är förslagsvis att ha ett gemensamt möte i gruppen, för att fördela ansvar och se vilka uppgifter som förväntas av oss i varje ansvarsgrupp.
Kul att säsongen snart är igång igen! Vi startar upp med första träningen den 8/4 kl. 16.30 (kallelse kommer).
Vi ses på UCS arena !
Hälsningar,
Petra
Kommentarer
Daniel Erlingby 20 mar 2024
Ni kan sätta upp mig på anläggning👍
Åsa Kock 20 mar 2024
Jag kan köra marknad
Fredrik Sköldqvist 20 mar 2024
Anläggning
Cecilia Edmark 20 mar 2024
Vi kan hjälpa till med anläggning
Johanna Simmons 20 mar 2024
Vi kan också köra anläggning eller möjligen arrangemang
Erik Bengtsson 20 mar 2024
Jag kan vara med på marknad
Tobias Olsson 21 mar 2024
Anläggning
Daniel Stoltz 21 mar 2024
Anläggning
Kristin Norell 21 mar 2024
Arrangemang
Sara Lantra 21 mar 2024
Vi kan hjälpa till med anläggning.
Emma Laghamn 21 mar 2024
Hej, jag kan tänka mig styrelsen.
Kim Hafström 21 mar 2024
Jag är gärna med och hjälper till som ledare/tränare.
Oscar Åneman 21 mar 2024
Anläggning
Moa Sandholdt 21 mar 2024
Sätt mig på något som fysiskt funkar med rullstol och som inte kräver alltför mycket tankekraft. Petters ledarengagemang är mättat med ledaruppdrag i scouter och friluftsfrämjandet och jag balanserar rent krasst på gränsen. Samtidigt har vi en dotter som älskar fotbollen och vill fortsätta.