Arbetsbeskrivning för Vaksala SK:s Materialkommitté
Materialkommittén ska tillhandahålla bästa möjliga service till spelare, ledare eller andra funktionärer för att dessa ska få tillgång till nödvändigt material. Kommittén samverkar med kansliet angående inköp, lagerhållning och löpande inventering av material som är relaterat till föreningens verksamhet.
Ansvarig för kommittén ska se till att möten i kommittén hålls kontinuerligt och att dessa dokumenteras. Dokumenten kan sedan med fördel användas som beslutsunderlag vid styrelsemöten. För att underlätta arbetet skall åtgärdslista föras med aktivitet, vem som är ansvarig , när aktiviteten skall vara klar och när den är klar.
Material- och förvaltningskommittén ansvarar för att:
- Göra löpande inköp för komplettering av utrustning, förbruknings- och sjukvårdsmaterial.
- Ta fram och underhålla klubbens materialpolicy – Följa upp.
- Arbeta och ta fram budget för ungdomskommittén till styrelsen.
- Att ha en mötesagenda för verksamhetsåret som följer styrelsens möten.
- Ansvara för materialinköp, t.ex. klubboveraller och matchdräkter.
- Lagerhålla och fördela material enligt utarbetade rutiner.
- Förhandla med materialleverantörer.
- Löpande inventera och göra översyn av materialtillgången. Stor inventering görs varje höst, efter seriespelet.
- I samråd med senior- och ungdomskommittén se till så att spelare och vårat material på ett föredömligt sätt.
Materialkommittén arbetar även med att:
- I Vaksala arbetar vi med Vaksala SK värdeord ”KUGE” kamratskap, Utveckling, gemenskap och Engagemang.
- Deltaga på Vaksala SKs årliga kommittékonferens.
Ansvarig materialkommittén
Andreas Sandqvist, kansli@vaksalask.se