Dela nyhet
Ny försäljning för lagkassan & Qafé Qviding 21-22 sept
1 sep, 22:30 0 kommentarer
Hej alla!
Som tidigare informerat har vi två grejer på gång utöver träning och match där vi föräldrar behöver engagera oss - såklart gärna tillsammans med barnen. Nedan kommer info om båda.
Qafé Qviding 21-22 september
Kiosken vid HP bemannas genom ett rullande schema mellan lagen och denna helg har det blivit vår tur i P13 Vit.
Det mesta av försäljningen går direkt till klubben - och är en viktig inkomstkälla - men vi har möjlighet att själva baka och sälja hembakat till förmån för lagkassan under helgen. Då vi är många i laget är därför förslaget att några istället för att stå i kiosken bidrar med att baka något (10-15 bitar) som kan säljas i kiosken - t.ex. chokladbollar, kärleksmums eller annat gott. Bra att passa på när möjlighet ges!
Nedan följer schema/ansvarsområden (avser förälder till) - vänligen notera dessa:
- Lördag kl 9 - 12:30: Alfred, Ali, Ebbot/Arvid R
- Lördag kl 12:30 - 16: Gustaf, Terry, Ibrahim
- Söndag kl 9 - 12:30: Elton, Nils, Simon
- Söndag kl 12:30 - 16: Ruben, Viggo, vakant
- Baka: Berat, Henning, Leo, Vincent, Yohanes
Om uppdraget:
- Instruktioner finns via denna länk: Qafé Qviding info
- Det ska vara tre personer på plats varav minst en vuxen. Vi har valt att schemalägga med tre föräldrar per pass men killarna får gärna vara med och hjälpa till också. Är det lugnt kan ni själva komma överens om att lösa av varandra.
- Kan man inte det tilldelade passet ansvarar man själv för att byta med annan förälder. Kontaktuppgifter finns i Svenskalag-appen men det går även bra att skriva med förslag i Whatsapp-gruppen. Vid byte, meddela även Julia (0703415019).
- Hembakat lämnas in i samband med träningen den 21/9. Skriv med innehållsförteckning.
Försäljning av toalett- & hushållspapper - t.o.m 23/9
Många av oss var med förra året och nu är det dags för en ny omgång med försäljning av toalett- och hushållspapper från Serla och Lambi som vi kör tillsammans med Vinröd. Förra året fick vi ihop 17 pall papper vilket resulterade i 22 000 kr fördelat på våra två lag. Kan vi i år klara 20 pall?! Det motsvarar 10 st säckar per spelare. Detta vore ett väldigt fint tillskott till lagkassan inför nästa års cuper m.m.!
På träningen på onsdag kommer vi dela ut beställningspapper till alla spelare. Nedan länk kan ni använda för att lägga upp på sociala medier och marknadsföra er försäljning. https://foreningspapper.se/
- Senast måndag 23/9 måste ni redovisa er försäljning till Julia enklast genom att summera vad ni sålt eller kopiera/fota er beställningslista.
- Fredag 4/10 är det planerat för leverans . Då behöver vi några frivilliga som kan tänka sig att bemanna vid HP till dess att alla har hämtat sin andel. Var och en ansvarar själv för att leverera till "slutkund" samt ta betalt.
- Vi återkommer om sista betalningsdatum.
Det var allt för denna gång... vid frågor, hör av er!
Kommentarer