Dela nyhet
Inför Katrineholmscupen
14 mar, 13:10 0 kommentarer
Den 26–27 april är det dags för vårt lags första sova-över-cup. Alla i laget har anmält sig vilket innebär att vi är ett gäng på 26 spelare och 5 ledare som kommer att hänga med varandra dessa dagar. Vi ledare tycker det ska bli en rolig helg där ett stort syfte är att svetsa samman laget ännu mer, samtidigt som det blir ett roligt sätt att avsluta en bra säsong.
Vi kommer att spela med 2 lag, hur vi matchar och ställer upp lagen under cupen kommer vi informera om senare när spelprogram och tider är klara.
Vi kommer att sova i skolsal och får 1 lunch, middag och frukost som äts i skolmatsal. Vet någon med sig att ni inte har anmält specialkost så meddela det omgående till Tony.
En del av våra matcher kommer med stor sannolikhet vara i närheten så att vi kan gå/jogga till de matcherna. Planering kring det tar vi när vi fått klart med boende och spelprogram.
Killarna kommer att duscha efter sista matchen varje dag!
Transport:
Vi kommer att sätta en samlingsplats för laget att samlas på i Katrineholm när vi fått spelprogram och vet vilken skola vi ska bo på. Det innebär att var och en måste ordna med transporten till och från Katrineholm själva. För att underlätta eventuell samåkning så är kallelsen (bindande anmälan/betalning Katrineholm) öppen där man kan skriva kommentarer kring vem som åker med vem eller hur många lediga platser man har etc.
https://www.svenskalag.se/lib-p13ledberg/aktivitet/17517087/bindande-anmalan-betalning-katrineholm
Allmänt
Under cupen får man ha med sig sina telefoner men annan teknik såsom plattor och Tv-spel får stanna hemma. Vi kommer att samla ihop killarnas mobiltelefoner innan första match och lämnar tillbaka dem efter sista match varje speldag. Behöver ni komma i kontakt med era killar mellan matcherna så kan ni ringa någon av ledarna (nummer kommer i senare cup-utskick).
Godis tycker vi är okej att äta efter att vi har ätit middag på kvällen. Under dagarna fyller vi på med rätt mat/energi och undviker godisätande för att prestera så bra som möjligt.
Att åka på cup är roligt för alla men ställer också krav på eget ansvarstagande. Vi ledare kommer förstås vara med killarna hela tiden men kan inte överblicka precis allt de gör och företar sig.
Vi kommer ställa krav på att de ska lyssna och lyda våra uppmaningar, att respektera sina lagkamrater, motståndare och domare samt hålla ordning på sina saker under cupen. Har ditt barn något särskilt behov som vi behöver känna till då de är borta från er föräldrar, kontakta oss.
Vi ledare förbehåller oss rätten att ringa in er föräldrar att stötta eller hämta ert barn på plats om det inte skulle fungera för barnet eller gruppen av någon anledning, dygnet runt!
Vi ledare kommer att prata om reglerna med gruppen men vi vill även att ni föräldrar tar ett samtal med er son och prata igenom vad som gäller inför denna resa.
Packlista:
- Luftmadrass/liggunderlag max 90 cm bred
- Sovsäck eller lakan och täcke (Extra lakan att lägga under luftmadrassen för att hindra knarrandet)
- Kudde, pyjamas
- 2 handdukar (en för dusch och en för kvälls/morgonfix)
- Badtofflor att ha i duschen är ett tips)
- Duschtvål/schampo, tandborste, tandkräm
- 2 namnade galgar att hänga upp matchkläder /handdukar på.
- Laddare
- Innetofflor
- Ryggsäck att ha med sig till matcherna
- Vattenflaska, innebandyglasögon, innebandyskor
- Matchkläder (grön tröja, vita shorts + vita strumpor)
- Träningsoverall
- Ombyten vanliga kläder/underkläder
- Utegympaskor för promenad/joggning till hallar och uppvärmning
- Regnkläder om prognosen talar för det
- Mediciner/ögondroppar/nässpray om man har allergi eller annat
- Något kul spel, kortlek, bok eller dylikt att ta till om väntan på nästa match blir lång.