Dela nyhet
Schemaläggning
19 okt 2023 0 kommentarer
Hej. Nu har vi lagt schema över säsongen fram till jul , om inget mer uppkommer.
Det som är lagt är miljöstationen, städ av klubbstugan. Även 12/11 när vi har sammandrag. Där vi ska ansvara för en enklare kiosk samt ansvar som matchvärd.
Vi har resonerat så att när man har miljöstationen så kan man lika gärna köra både tisd+lörd , då jag av tidigare erfarenhet upplevt att bara detta med hämtning och lämning av nyckeln kan vara lite svårt att få ihop.
Dessutom när vi lägger schema så , slipper man göra något på ett tag sen. Enklast är att hämtning av nyckeln sker när miljöstationen stänger på lördagar. Så man har nyckeln inför sin vecka, extra viktigt är detta inför v44 då ett annat lag ansvarat för miljöstationen. Annars får ni försöka få tag i den personen som har v 43 och bestämma något.
Dock är nyckeln till klubbhuset i samma nyckelknippa som miljöstationen,men enligt föräldramötet så önskades det att dessa uppgifter separerades. Att man kan städa lördagar när det är träning och någon av tränarna låser upp åt oss. Dock har jag hört tidigare att detta skulle göras under veckorna men inte under helgerna då det oftast är verksamhet där då, men på föräldrarmötet godkändes detta, så vi får väl se hur de blir med detta.
Under v.44 är det ju ingen träning så då får ni be antingen tränare eller de som ansvarar för miljöstationen om nyckeln och städa vilken dag ni vill. Det gäller även samtliga veckor om man hellre städar en veckodag.
Vi har gjort ett excel dokumentet med alla barnens namn, där vi sen kryssar i för varje uppdrag. Så miljöstationen tisd och lörd genererar 2 kryss tex. Även ifall man har ett ansvarsområde, tex starförälder, ekonomianansvar, schemaläggning, inköpsansvarig osv … Får man ett kryss per år. Allt för att det ska bli så rättvist fördelat inom laget som möjligt, då alla uppdrag tar lite tid.
Ifall ni av någon anledning inte kan, då ni är schemalagda får ni själva ansvara för att byta med någon eller fråga om någon i laget kan ta ert pass. Dock är det viktigt ni meddelar oss (Sofia Åberg 0730580665) så vi kan ändra i schemat.
Miljöstationen v 44 (denna vecka lottade vi bland alla barn då det är höstlov och många säkert inte vill ha just den veckan, men dock måste vi ju bemanna även denna veckan, vill man inte ha hela denna veckan kan man ju fråga någon annan om att dela på veckan)
V44
Max Wessberg tis+lörd
William Knutsson lördag
Nils Dalemo tisdag
V45
Vilmer Fröjd
Liam Wahrén
V46
Alvar Åberg
Walter Johansson
V47
Alexander Hagelberg
Alfred Hansson
—------------------------------------------
Städning av klubbstugan (Information tror jag finns i någon pärm inne i klubbstugan om vad som ska göras vid städet/i svenskalag appen)
V44
Nils Dahl
Oliver Broberg
V45
Loui Lieberg
Nils Dalemo
V46
Elof Omnell
August Lindström
V47
Charlie Keymer
Walter Sjögren
—-----------------------------------
Sammandrag 12/11
Kiosk + baka något (eller köpa sig fri med valfritt fika till ca 30-40 pers)
Arvid Hultman
Vidar Jensen
Prata ihop er med inköpsansvarig för kiosken, vad ni vill sälja så fixar dom det.
Matchvärd (Hälsa lagen välkomna och visa dom till rätt omklädningsrum osv, gå omkring under matcherna och säg till om någon i publiken skulle vara för högljudda och skapar dålig stämning.)
Melker Dahlstrand
—------------------
Alla i laget har nu fått någon uppgift bortsett ifrån ansvarsområden, ni kan kika excelen ifall ni vill få tips med vilka ni ev kan byta med vid ändringar.
—-------------
Skickar ut bild på exceldokumentet så ni kan se upplägget även där. Ifall jag skrivit fel här någonstans med namn osv.
Som ni säkert förstår läggs inte
schema på tränarna ,då de har att göra ändå.
Mvh Sofia Åberg
0730580665
Kommentarer