Dela nyhet
VIKTIG INFO ANG LAGKASSAN OCH ARRANGEMANG 2025
13 mar, 17:02 0 kommentarer
Hej alla fotbollsföräldrar,
Nu drar snart fotbollssäsongen igång på helfart - kul! Som vi diskuterade på föräldramötet i veckan finns planer om både träningsläger och cuper. För att möjliggöra detta skulle vi behöva jobba ihop lite mer till lagkassan.
Ullstämmadagen lördagen den 5 april
Som ett led i insamlingen planerar vi att, som ensamt lag från Hjulsbro IK, delta på Ullstämmadagen den 5 april – en dag då handlarna i området går samman med lite jippo och fina erbjudanden. All vinst går direkt till lagkassan!
Tanken är att några av spelarna ska stå utanför Blomstertorget några timmar, typ mellan 10-14, och sälja grillad korv, dryck och kaffe. Jag - tillsammans med Maria R, Susanne M och Petra J - handlar det som behövs och hjälper spelarna på plats under dagen. Eventuellt kan vi behöva lite stöttning av ytterligare några föräldrar men det vi framförallt önskar är att ni - föräldrar och barn - hjälper till att baka och leverera fikabröd/kakor som vi kan sälja under dagen - gärna lite fint paketerade och med innehållsförteckning.
Vi håller också på att se över möjligheten att försöka sälja något annat på plats, såsom Bingolotter till påsk och/eller Newbody. Hör gärna av er om ni har några bra uppslag på vinstgenererande försäljning och/eller om ni skulle ha möjlighet att bidra med sponsring av något slag.
Pantinsamling kring valborg
Kring valborg planeras det för pantinsamling. Vidare information kommer framöver.
Kioskveckor v 23-24 (2-15 juni)
Arrangemangsansvaret för oss i P-2011 det här året är att – tillsammans med flickor 2011/2012 – bemanna kiosk, ev matchvärd, entré och grill under veckorna 23-24, dvs perioden 2-15 juni. Helgen den 7-8 juni kommer A-lagen spela välgörenhetsmatcher för barncancer, vilket innebär att det kan bli aktuellt med lite större insatser jämfört med en vanlig helg. Eftersom många kanske vill följa med och heja på grabbarna i Örebro den 13-15 juni tänker jag att det framförallt kommer bli helgen 7-8 juni som det blir mest för oss att göra men jag har inte hunnit stämma av med F2011/2012 ännu.
Jag kommer i vanlig ordning fördela arbetspass för att täcka lagets åtaganden under dessa veckor. Om du inte har någon annan roll i laget får du räkna med att det kan bli 1-2 arbetspass under denna period. Jag förstår att det är en tid då det är mycket annat som händer men jag tänker att vi – liksom tidigare år – kommer att lösa detta galant! Matchschemat brukar tyvärr inte vara klart förrän ca två veckor innan men jag skickar mer information och schema för arbetspassen så snart jag kan under de förutsättningar som ges. Notera gärna v 23-24 i era kalendrar redan nu! Instruktion för kiosk, entré, matchvärd och grill finns på hemsidan om det är någon som känner sig taggad och vill läsa på lite redan nu;-).
Ha en fortsatt fin vecka och helg!
Vänliga hälsningar
Karin Serrander,
arrangemangsansvarig P-2011
Hjulsbro IK
Kommentarer