Nästa match
Nyheter från sektionen
ÄNTLIGEN FOTBOLL!
18 mar
Medlemserbjudande på Intersport
28 feb 2024
Intersport Fotboll
21 mar 2023
Futsalligan 8/2
6 feb 2023
Utbildningsläger i Junsele för F07
11 aug 2022
Nyheter från Gammelstads IF
Cuper 2025
24 feb
Ny föreningsmössa
19 feb
Förenings och lagavgifter kommer via mail
12 nov 2024
Stipendiet Alla platsar
5 maj 2024
En ändring kalendern nästa helg (v12)
14 mar, 17:56 0 kommentarer
Hej!
Vi har fått en extra träningstid i Arcushallen söndag 23/3 kl. 19.00-20.00 och därför stryker vi träningen den dagen 16.30-17.30 i Rutviksskolan.
Vi har skrivit till tjejerna i WhatsUp, men då vet ni också nu och kan ändra i kalendrarna - att om drygt en vecka så har vi en träning i Arcus istället för i Rutviksskolan.
Vi hjälps åt så att alla som vill träna tar sig till/från Arcus den kvällen. Viktigt att tjejerna (som vanligt) skriver i WhatsUp att de vill vara med. Vi bjuder in Rutvik också så att vi blir så många som möjligt.
Tillsammans 💚🤍🖤
/Lars
Föräldramöte torsdag 3 april kl. 18.30
14 mar, 07:37 0 kommentarer
Hej!
Vi har tidigare flaggat för föräldramöte torsdag 27 mars, men det visar sig att då är det årsmöte i GIF. Så vi kör istället föräldramöte torsdag 3 april kl. 18.30 istället.
Vi kommer att tala om upplägget med träning, seriespel, DM-spel och cuper. Vi kommer att tala om ömsesidiga förväntningar. Och vi kommer att tala om de arrangemang vi själva håller i (vår 9mot9-cup som vi samarrangerar med P12 samt GIF-cupen).
Jag kommer att maila ut ett material inför mötet, med info om kostnader för de cuper vi kommer att delta i.
Varmt välkomna!
Lars
Info om cuper samt föräldramöte
16 feb, 08:42 1 kommentar
Hej!
Cuper som andra arrangerar som vi anmäler oss till
Vi har anmält ett lag till LSK:s 9mot9-cup söndagen den 4 maj och vi tänker anmäla ett lag till Alviks 9mot9-cup lördag-söndag den 10-11 maj. Vi är medvetna om att de som spelar basket har cup i Eskilstuna den 10-11 maj, men vi siktar på att ändå få ihop ett lag och vid behov så lånar vi in spelare från F13. Då får vi två cuper i maj och en cup i juni (vår egen) innan PSG.
Kallelse till de båda cuperna går ut inom kort.
Vår egen cup den 14-15 juni på Gammelstads IP
Vi hade under veckan uppstartsmöte med P12 och har satt ihop en planeringsgrupp där jag är kontakt mot GIF och andra föreningar och sammanhållande för projektet, Peter & Erik sitter i tävlingsgruppen, Johan i sponsorgruppen, Henrik i försäljningsgruppen och Josefine i övriga aktiviteter-gruppen. Tillsammans med representanter från P12 i respektive grupp. Tanken är att vi jobbar i planeringsgruppen/grupperna under 5-6 veckor fram till föräldramötet den 27 mars (se nedan) och att vi vid föräldramötet informerar och fördelar arbetsuppgifter mellan alla föräldrar - och vi har då 2,5 månader på oss att jobba på detaljer och förbereda oss.
Föräldramöte inför säsongen
Torsdag 27 mars kl. 18.30 på GIF kansli.
/Lars
Ingen träning i Arcus nu på lördag 1/2
30 jan, 20:53 0 kommentarer
Hej!
Det är friidrottstävling i Arcus på lördag, så alla träningstider är inställda. Så vi har ingen träning 09.00-10.00 med F12 just denna lördag.
I övrigt tränar vi som vanligt enligt kalendern.
/Lars
Vår egen cup i juni - info och behov från nu och i drygt 4 månader
30 jan, 13:01 0 kommentarer
Hej alla föräldrar i GIF F12!
Mycket text nedan men summering: vi behöver inom två veckor minst tre namn på föräldrar som kan vara med på uppstartsmöte 13/2 och framåt inom de områden som anges nedan. Och meddela det till Lars.
Som ni har sett i infon denna vecka så är det vår tur 2025 att arrangera en 9mot9-cup på IP, tillsammans med P12. Det är 13-åringarna som sedan många, många år genomför det - och som får behålla i princip alla pengar som genereras under cupen. Så för oss är det en jättemöjlighet att dra in en grundplåt till Gothia Cup.
Jag har haft förhandskontakt med Tobias Skogsberg (ordförande i GIF fotbollssektion och också ledare i P12) samt Mikael Thorgren som är lagledare i P12.
Att arrangera en cup kräver en hel del jobb av oss alla och det behövs engagemang av alla föräldrar för F12 och P12.
Vi har snackat i F12 ledargäng att vi kan från ledarhåll ha vissa specifika uppgifter före och under cupen men att det huvudsakligen måste vara andra föräldrar som engagerar sig i den gemensamma arbetsgruppen med P12:s föräldrar.
Det som är klart så här långt är:
▪️Datum för cupen (14-15 juni)
▪️Att vi har fått tillstånd (sanktionering) för cupen av Norrbottens Fotbollsförbund så att alla föreningar i Norrbotten ser att vi genomför en cup då
▪️Att vi ska ha uppstartsmöte på GIF kansli torsdag 13/2 kl. 18.30-20.00 tillsammans med P12
Vi har spånat själva (inte avstämt med P12) att vi behöver jobba inom nedanstående fem områden och behöver bemanning i dessa områden.
I område 1 så är det huvudtränarna och lagledarna från respektive lag som representerar. I område 2 så har Johan Outinen ”räckt upp en hand” men det behöver vara någon mer från vår föräldragrupp som jobbar ihop med några från P12. Och i område 3-5 behöver vi några som sitter med i arbetsgruppen för planering och förberedelser.
Så jag ber er att under de två veckorna fram till den 13/2 fundera på vilket område ni skulle vilja bidra inom. Och så behöver vi (förutom Lars, Peter och Johan) tre stycken som är med på uppstartsmötet - en representant från oss för område 3, 4 och 5.
Så det viktigaste här och nu är att få fram tre representanter från oss för område 3-5 till den 13/2. Sedan när vi har formerat en projektgrupp eller arbetsgrupp med P12 så får representanterna knyta till sig fler till respektive område.
Vi ser framför oss att det tas fram en detaljerad aktivitetslista där det för varje aktivitet står hur många från resp lags föräldrar som behövs för att genomföra aktiviteten och när den ska vara klar.
Under själva cupen behöver vi alla hjälpas åt att baka, göra inköp, rigga allt, steka hamburgare, värma korv, säja mat & fika, hålla i lotteriet, vara infocenter etc.
Vi drar igång den 13/2 så vi har fyra månader på oss.
Och vi ska involvera spelarna så mycket som möjligt, så de får göra en arbetsinsats (eller fler) under cupen, då de inte spelar matcher.
1. Tävlingen
▪️antal planer
▪️matchlängd
▪️schemaläggning av matcher
▪️domare
▪️matchvärdar
▪️tillse att gräs är klippt & linjer kritade
▪️eventuellt markera planer med koner
2. Sponsorer
▪️sälja huvudsponsor
▪️sälja övriga sponsorer
▪️hänga upp skyltar/banderoller
3. Försäljning
▪️inköp & bakning
▪️rigga med tält, grillar, kyl/frys mm
▪️grilla, värma korv, koka kaffe
▪️sälja i kiosk & restaurangtält
4. Övriga aktiviteter
▪️lotterier
▪️annat (endast fantasin sätter gränser)
5. Inbjudan, marknadsföring & kontakt/info
▪️inbjudan
▪️marknadsföring
▪️kontakt/info
Hälsningar
Lars
Fler nyheter
Kommande aktiviteter
Sön 23/3
19:00-20:00 |
F12 egen träning
Arcushallen |
Mån 24/3
16:15-17:15 |
F12 träning
Arcus del C (1/6 alltså halva del C) |
Ons 26/3
19:15-20:15 |
F12 Kommunträning
Arcushallen |
Lör 29/3
09:00-10:00 |
F12 träning med RSK
Arcus del A (del av) |
Sön 30/3
16:30-17:30 |
F12 träning inomhus
Rutviksskolan |
Mån 31/3
16:15-17:15 |
F12 träning
Arcus del C (1/6 alltså halva del C) |
Ons 2/4
19:15-20:15 |
F12 Kommunträning
Arcushallen |
Sön 6/4
16:30-17:30 |
F12 träning inomhus
Rutviksskolan |
Mån 7/4
16:15-17:15 |
F12 träning
Arcus del C (1/6 alltså halva del C) |
Ons 9/4
19:15-20:15 |
F12 Kommunträning
Arcushallen |