Uthyrning av klubbstugan
Klubbstugan kan hyras ut till föreningens medlemmar, till andra föreningar samt privatpersoner.
Ungdomar tillåts inte hyra klubbstugan för fester.
Hyrestagare ska finnas på plats under lokalens utnyttjande.
För närvarande finns bord/stolar för 34 pers tillgängligt i lokalen.
Då lokalen ligger nära grannar ska hyrestagare även tillse att störande aktiviteter, tex hög musik , undviks sen kväll och natt.
Förfrågningar och bokning av lokalen görs genom mail, bif.hyraklubbstuga@gmail.com
Pris för medlemmar:
1000 kr lör/sönd/helgdag eller kvällar + 500 kr i depositionsavgift som betalas tillbaka när besiktning av lokalen är godkänd.
Uthyrning vardagar 7-16: 500 kr
Barnkalas: 300 kr, dagtid, (max 4 tim) alla dagar.
Pris för icke-medlemmar:
1500 kr lör/sönd/helgdag eller kvällar + 500 kr i depositionsavgift som betalas tillbaka när besiktning av lokalen är godkänd.
Uthyrning vardagar 7-16: 1000 kr
Barnkalas: 800 kr, dagtid, (max 4 tim) alla dagar.
Föreningar/samfälligheter/övriga möten vardagar (2-3h): 1000:-
Pris för ledare/styrelseledamöter:
Ledare/styrelseledamöter får använda lokalen utan kostnad för egen aktivitet.
”Långtidshyror” avgörs från fall till fall.
Nycklar: Hämtas och återlämnas i klubbstugan genom föreningens uthyrningsansvarige.
Städning: Iordningsställande av lokalerna görs av den som hyr klubbstugan. Denne ansvarar också för att lokalen städas efter uthyrningen. Klubbstugan skall vara städad senast kl. 10:00 dagen efter uthyrningen. Om klubbstugan skall användas för annan aktivitet tidigare dagen efter, anpassas städningen efter denna aktivitet. Städutrustning tillhandahålles av föreningen.
Utrustning: Hyrespersonen får använda all utrustning i köket och samlingslokalen. Vid skada eller förlust är hyrespersonen ersättningsskyldig med belopp som motsvarar nyinköp.
Klubbstugan hyrs ut endast under förutsättning att uthyrningen inte inkräktar på föreningens aktiviteter. Om möjligt kan uthyrning ske med anpassade tider.
Föreningen informerar om säkerhetsföreskrifter:
Utrymningsplan finns på anslagstavlan i samlingslokalen.
Brandsläckare finns i köket.
Dörren ut mot altanen skall vara upplåst under tiden som människor vistas i lokalen. Gäller självklart också huvuddörren.
Hjärtstartare finns vid huvudentrén.
Max antal personer i lokalen: 75 st.
Rökning är inte tillåten i lokalen eller på uteplatsen.
Förfrågningar och bokning av lokalen görs genom mail, bif.hyraklubbstuga@gmail.com