Alnö IF P12 - 2024
En vecka kvar att svara på klubbkollen enkäten
18 nov
Fler bilder från banketten
14 nov
Jubileumskläder- Sista chansen!
11 nov
Glädje, gemenskap och stolthet!
10 nov
Nu stänger snart anmälan till banketten - häng med du också!
6 nov
Brukar du handla på nätet? Passa på att stötta Alnö IF samtidigt.
6 nov
Vi tränar:
Lördagar: 15:00 -16:00 Vibackeskolans idrottshall
Swish nr P12: 123 50 995 85
Lagkonto:
CL: 8420-2 Konto: 694 220 226-5
Organisation kring laget:
Tränare - planerar och genomför träningar
Lagledare - administrativa uppgifter, kontakten med kansliet, delegera uppgifter till föräldragrupp
Ledare - hjälper till på träningar enligt info från tränarna
Kassör - håller koll på betalningar, laget får ett eget konto under Alnö IF
Materialare - håller ordning på utrustningen, gör beställningar, kontakten med Stadium
Ungdomskommitén: Representerar laget i undomskommitén och framför åsikter samt bidrar till föreningsarbetet.
Representant Anläggning Äppellunda - Bidra i en arbetsgrupp för översyn av anläggningen
19 okt, 11:30 0 kommentarer
Hej,
Vi vill välkomna alla killarna i Alnö IF P12 till en avslutning av fotbollssäsongen -24.
15:00 har vi bokat banor i Sundsvall Padelcenter där vi kommer spela fotbollstennis i en timme, därefter blir det pizza i deras konferens anläggning.
Viktigt att killarna har gympaskor för inomhusbruk (likt idrotten på skolan).
Vi valde att köra en tidig start då vi vet att det är de som aktiviteter på fre kväll så vi vill försöka undvika krock.
Vi hoppas att så många så möjligt kan komma och är det strul med skjuts så använd messenger gruppen för det går säkert att vi hittar samåkningslösningar.
Vi ses!
/Ledarna
21 aug, 21:12 0 kommentarer
Hej,
Nu på sön den 25e aug har vi sammandrag både på fm och em på Äpplet.
P14 har kiosken på fm fram till 12, sen tar vi över från 12-16:15 och därefter tar F14 över från 16:15-20:00
Dricka, kexchoklad mm finns redan inköpt - Kristina/Peter, kan ni ta det till äppelunda under träningen på tors så vi kan ta in det i klubbstugan då.
Jag handlar korv och bröd
Toast: Andreas/Josefin 1 rör ost/skinka & 1 ost
1 långpanna kärleksmums: Julius
Matcher/Matchvärdar:
Om ni inte kan den tid som ni står på så ansvarar ni själva för att byta med någon annan i laget.
Vi ses på Äpplet på sön.
/Linda
DATUM | DAG | TID | Serie | LAG | BORTALAG | Plan | Domare | Matchvärd | Matchvärd |
25-aug | sön | 09.30 | Div 5A pojk | Selånger FK | Alnö IF | Äppellunda gräs | Ossian Levenhagen | Ebbe | Vincent |
25-aug | sön | 11.00 | Div 5A pojk | Kungsnäs FC | Sundsvalls FF | Äppellunda gräs | Samuel Björkstig | Julius | Max |
25-aug | sön | 12.30 | Div 5A pojk | Kuben IF | Kungsnäs FC | Äppellunda gräs | Samuel Björkstig | Alfred | Walther |
25-aug | sön | 15.00 | Div 5B pojk | Alnö IF | Selånger SK | Äppellunda gräs | Sixten Edlund | Casper | Arvid K |
25-aug | sön | 17.00 | Div 5B pojk | Sundsvalls FF | IFK Timrå | Äppellunda gräs | Sixten Edlund | Axel | Julian |
Kioskpass 1: | 12:00-14:00 | Nils | |||||||
Kioskpass 2: | 14:00-16:15 | Oskar |
11 jul, 11:05 0 kommentarer
Hej,
Tänk att halva säsongen redan är avverkad för fotbollen! Många härliga träningspass har vi haft och vi har redan avverkat 3 cuper och många seriespelsmatcher. Vi tränare är alla överrens om att killarna har gjort en stor utvecklingsresa under våren, både individuellt och som grupp och det visar sig i det fina spelet vi har visat upp under både seriespel och cuper. Superkul!!!
Vi gör nu ett uppehåll under juli månad och kommer gå igång med träning veckan lagom till Mitt Norden i Fagervik (2-4 aug). Kalendern kommer uppdateras och kallelser skickas ut.
Under sommaruppehållet vill vi att grabbarna håller igång på egen hand. Detta för att det inte ska kännas så tugnt när vi går på gräs igen, och för att behålla "flås" och bygga styrka.
Fysträningen skall göras minst 2ggr/vecka.
Träningen utförs med fördel tillsammans med förälder eller syskon. Fysträningen kan ersättas av träning med annan aktivitet, tex hockeyfys Välj mellan "Träning 1" och "Träning 2".
Träning 1
Tidsåtgång ca 40min.
25 min jogg.
Hitta ett tempo som du kan hålla under hela turen utan att stanna.
"7an"
7 varv av:
7st upphopp
7st utfallshopp
7st armhävningar
Varv 1: minut 0-59sek 7+7+7+vila
Varv 2: minut 1-1.59 7+7+7+vila
Varv 3: minut 2-2.59 7+7+7+vila
Varv 4: minut 3-3.59 7+7+7+vila
Varv 5: minut 4-4.59 7+7+7+vila
Varv 6: minut 5-5.59 7+7+7+vila
Varv 7: minut 6-6.59 7+7+7+vila
Rullande tid i 7minuter. Varje varv startar på varje ny minut. Dvs varv 1 startar minut 0, varv 2 startar minut 1, varv 3 startar minut 2 osv..
När varje varv är klart, dvs när man gjort 7st upphopp, 7st utfallshopp och 7st armhävningar så vilar man kvarvarande tid av minuten.
Träning 2
Tidsåtgång ca 25-30min.
"De brutala 25"
5-10 min jogg (uppvärmning)
Gör övningarna nedan så snabbt du kan, vila om det behövs. Tex kan man göra 10+10+5 armhävningar innan man går på nästa övning. Gör övningarna i ordningen nedan. När träningen är klar har ni gjort 250 repetitioner.
25 krysshopp (jumping jacks) Jumping jacks
25 upphopp Upphopp
25 armhävningar Armhävningar
25 utfallshopp Utfallshopp
25 smala benböj (samma som breda, men med mindre mellanrum mellan fötterna)
25 situps Situps
25 utfallssteg Utfallssteg
25 breda benböj Breda benböj
25 ryggresningar Ryggresning
25 burpees Burpees
Har ni frågor eller funderingar så är det bara att slå en signal till oss tränare. Kör så det ryker tillsammans så ses vi efter sommaruppehållet!
/Pär, Henrik, Linda, Mattias, Kjell & Daniel
23 jun, 20:45 2 kommentarer
Så är det dags att åka på cup igen! Denna gång till Leksand och Dalecarlia! Ska bli så roligt att få prova på en helt ny cup tillsammans med massor av nya erfarenheter och fina minnen!
Detta hade aldrig varit möjligt utan Richard Berglund med familj!
Stort stort TACK för att du fixade boende OCH har löst både lunch och middag för killarna samtliga dagar!!! Ovärderligt!
All information ni kan tänkas vilja ha om cupen hittar ni här:
Här spelas alla matcher på ett och samma område så det känns super kul att vi hänger på ett och samma område och kan heja på varandra.
Karta/adress till där vi ska bo hittar ni här:
Vi vill att ni är på plats senast 22 på torsdag. Det tar ca 4.5h att köra dit från Sundsvall. Richard möter upp vid boendet, och det är TIDIGAST möjligt att komma in där kl 18:00. Ring gärna Richard på: för att säkerställa att han/vi är på plats. Richard Berglund 076-0612124
Spelschema:
Alnö IF P12 Röd Spelschema Alnö IF P12 Röd
Alnö IF P12 Vit Spelschema Alnö IF P12 Vit
På torsdag kvällen behöver ni se till att er son har ätit middag antingen innan ni inkvarerar honom på lokalen eller efter. Vi fixar kvällsfika.
Vi kommer köpa frukost också till laget och Richard har fixat med lunch och middag för fre, lör och lunch på sön.
Kvällsfika fixar vi till grabbarna i form av macka och drickyogert. Om det är någon som har kylväskor (som man kan koppla till ström för att fungera som kylskåp) så skulle vi gärna låna 4-5st som vi kan förvara kvällsfika lunch/middag i. Meddela Linda 070-2406902 om det finns att låna.
Då hela cupen är kontantfri så har vi ledare kommit överens om att ni får lov att skicka med barnen rimligt med godis/chips/läsk som de kan mumsa på under fre/lör kväll (för spelaren själv). Informera om att det är inget godisätande på torsdag kväll....
På lördag från 14:00 går vi på Leksand sommarland! Ni behöver meddela om ni behöver fler biljtter än för ert barn senast mån 24/6 kl 11:30 till Linda, sen gör jag beställning till cupen. Vi vill att en vuxen per spelare följer med så att vi hjälps åt att ha koll på våra barn. Leksand sommarland är stort och vi ledare kan inte ta ansvar för samtliga. Meddela Linda om ni önksar fler biljetter än för ert barn + en vuxen.
Om ni har något mindre campingbord/stolar som vi kan få låna till vårt boende då det är många som ska äta både frukost/lunch/middag så är det kanon om vi kan få låna så behöver man inte sitta på golvet.
Vi kommer också gå igenom med killarna att vi är rädd om lokalen som vi får låna. Lokalen är uthyrarens "ögonsten" så vi vill ta hand om den på bästa sätt.
Det ser ut som att det kommer blir väldigt varmt och härligt väder, så kom ihåg att ta med solskyddsfaktor, gärna dubbla vattenflaskor, ev vätskeersättning mm. Vi kommer åka ner till Siljan tänker vi och bada någon av dagarna.
Packlista:
Matchställ - överdragskläder, röda shorts, röd och vit matchtröja, röda strumpor. (tänk på att ta med flera par strumpor)
Fotbollsskor
Benskydd
Vattenflaska x2
Ryggsäck
Luftmadrass (max 90cm)/liggunderlag
Ett extra lakan eller filt att ha under luftmadrassen för mindre ”gnek” och mindre risk för att det ska gå hål på madrassen.
Täcke eller sovsäck/ sängkläder
Kudde
Tofflor (inget måste men killarna brukar tycka det är skönt att gå runt i sådana på skolan/ mellan match).
Joggingskor
Regnkläder
Ombytes/myskläder
Underkläder,
Badkläder (om väder tillåter ett bad)
Duschgrejjer/tandborste/tandkräm
Solskyddsfaktor
Handduk
Ev medicin (astmaspray, allergi medicin osv.)
Ev galjar för att ev kunna hänga upp kläder på tork
Frågor, så är ni välkomna att kontakta oss ledare
Linda Nilsson: 070-240 69 02
Henrik Sjölander: 073-561 61 45
Pär Vesterlund: 070-338 92 10
Daniel Lindberg: 070-590 72 19
Kjell Vesslegård 070-5656249
Än en gång, stort TACK Richard för att du möjliggör denna cup för grabbarna!
Vi ser fram emot en grymt rolig helg tillsammans!
8 jun, 12:54 0 kommentarer
Äntligen är det dags för oss att få åka på Hudik Cup igen! Som vi har längtat! Nu siktar vi på en minst lika rolig cup som tidigare och som ger oss massor med fina minnen!
All information ni kan tänkas vilja ha om cupen hittar ni här:
Vi rekommenderar er även att ladda ner Hudik Cup appen. I den finns all matnyttig info som ni kan tänka er.
Karta/adress till alla olika planer, skola samt där vi äter lunch/middag
Vi vill att ni är på plats med ert barn 45min innan första matchstart vid plan där vi ska spela. Kallelse har gått ut till första matchen, och i den finns en länk till det totala spelschemat med. Se även nedan totala spelschema:
Alnö IF P12 Röd Hudik Cup 2024 - Alnö IF Röd - Pojkar 12 (2012)
Alnö IF P12 Blå Hudik Cup 2024 - Alnö IF Blå - Pojkar 12 (2012)
Alnö IF P12 Vit Hudik Cup 2024 - Alnö IF Vit - Pojkar 12 (2012)
Ni behöver stanna kvar med ert barn under den första matchen för att sen följa med bort till skolan där vi ska inkvartera oss, så att ni kan hjälpa till med att installera dem med luftmadrass/bäddning osv. Sen tar vi hand om dem. Lag vit som spelar senare möts på Sandvalla skolan innan vi åker till första matchen för att inkvartera oss först, info står i er kallelse. Röd och Blå installerar sig efter första matchen.
Vi försöker göra inkvarteringen kort och effektiv så att vi sen kan komma iväg och äta middag med dem direkt. Bra om de har ätit någon (mellis eller likannde) innan matchstart för middag blir inte förrän mellan 19/19:30.
Vi kommer försöka ta buss till arenorna, men om det blir tight så kan vi tänkas be om hjälp med skjuts. Om ni inte kommer vara kvar i Hudik utan åker emellan under helgen så ber vi er meddela oss ledare detta så vi har koll om det är så att det skulle vara något eller att ert barn behöver få tag i er. Jag kommer skapa messenger grupper för cupen så att ledare kan kontakta föräldrar/dela info snabbt och smidigt till er alla.
Boende:
Vi kommer bo/sova på Sandvalla skolan tillsammans. Här serveras också frukost.
Frukost serveras lör och sön: 06:30-09:00
Lunch och middag serveras på Broman gymnasiet
Adress: Gymnasievägen 4A
Fredag/middag 17:00 - 20.00
Lördag/lunch 11:00 -14:00
Lördag/middag 17:00 - 20:00
Söndag/lunch 11:00 - 14:00
Meny
Frukost: serveras på respektive förläggning 06:30-09:00
Består av: fil, flingor, müsli, bär, ägg, fullkornsbröd, limpa, hårt bröd, smör, ost, skinka, gurka, mjölk, måltidsdryck, Kaffe / Te till dom vuxna
Lunch och middag serveras på Bromangymnasiet
Fredag Middag 17:00-20.00 : Kyckling/Ört- gryta med ris
Lördag Lunch 11:00-14:00 : Korvstroganoff (gjord på kycklingkorv) med ris
Lördag Middag 17:00-20:00 : Pasta med köttfärssås
Söndag Lunch 11:00-14:00 : Köttbullar med potatismos, gräddsås och lingonsylt
Sallad, smör, hårt bröd, mjölk, måltidsdryck till samtliga måltider.
Kaffe/ Te till dom vuxna.
Kvällsfika fixar vi till grabbarna i form av macka och drickyogert. Om det är någon som har kylväskor (som man kan koppla till ström för att fungera som kylskåp) så skulle vi gärna låna 2st som vi kan förvara kvällsfika i. Meddela Linda om det finns att låna.
Då hela cupen är kontantfri så har vi ledare kommit överens om att ni får lov att skicka med barnen rimligt med godis/chips/läsk som de kan mumsa på under lör kväll (för spelaren själv).
Många av barnen kommer säkert vilja ha med sig sina telefoner, både för att kunna få tag i er, men också för att kika på/lyssna på musik etc. Vi kommer se till att de som har telefon, förvarar den i ryggsäck som följer med när vi åker till matcherna, och sen kommer vi tränare meddela dem när det är ok att ta fram dem för en stund men inte att de kan sitta med dem vid "varje ledig stund". Det finns så mycket roligt att upptäcka tillsammans när man får hänga såhär på cup istället för telefon/skärmtid men givietvis ska de kunna nå er och kika en stund!
Packlista:
Matchställ - överdragskläder, röda shorts, röd och vit matchtröja, röda strumpor. (tänk på att ta med flera par strumpor)
Fotbollsskor
Benskydd
Vattenflaska
Ryggsäck
Luftmadrass (max 90cm)/liggunderlag
Ett extra lakan eller filt att ha under luftmadrassen för mindre ”gnek” och mindre risk för att det ska gå hål på madrassen.
Täcke eller sovsäck
Kudde
Tofflor (inget måste men killarna brukar tycka det är skönt att gå runt i sådana på skolan/ mellan match).
Joggingskor
Regnkläder
Ombytes/myskläder
Underkläder,
Badkläder (om väder tillåter ett bad)
Duschgrejjer/tandborste/tandkräm
Handduk
Ev medicin (astmaspray, allergi medicin osv.)
Ev galjar för att ev kunna hänga upp kläder på tork
Frågor, så är ni välkomna att kontakta oss ledare
Linda Nilsson: 070-240 69 02
Mattias Berggren: 070-680 04 00
Henrik Sjölander: 073-561 61 45
Pär Vesterlund: 070-338 92 10
Daniel Lindberg: 070-590 72 19
Kjell Vesslegård 070-5656249
Vi ser fram emot en grymt rolig helg tillsammans!
Tor 21/11
16:50-18:00 |
Inomhusträning med P13
Ljustadalens idrottshall |
Lör 23/11
14:50-16:00 |
Inomhusträning P12
Vibackeskolans gympasal |