Välkommen till Alnö IF P16

Glad Påsk önskar vi er alla!
18 apr
Första utkast matchtider
11 apr
Pristagare vid årsmötet 2025
4 apr
Årets aprilskämt - gick ni på det?
2 apr
Uppdatering kring spelformer
1 apr
Äppellunda Cup 2025
27 mar
Konstgräset öppnar idag
24 mar
13 apr, 15:58 4 kommentarer
Lotteripriser till
ÄPPELLUNDA CUP 31/5 – 1/6 2025
Hej alla fotbollsföräldrar!
I månadsskiftet maj/juni 2025 är våra lag, P16 och F16, ansvariga för Äppellunda Cup.
Vi ansvariga från lotterigruppen siktar då på att anordna två lotterier:
Ett lotteri (ett för barn & ett för äldre/vuxna).
Samt choklad och godis hjul.
Vi kommer dela in vinsterna i 3 kategorier: Lågvinst och Högvinst
Och om vi får in några priser som vänder sig till vuxna siktar vi även på ett lotteri för det.
Lotteriförsäljning och dragning
Lotterna säljs under cupen. I lågvinstlotteriet och medelprislotteriet ges besked på en gång om det är vinst eller inte.
Högvinstlotteriet återkommer vi om. Det beror på hur många högvinster som vi lyckas få ihop.
Så här har vi tänkt oss lotteriförberedelserna
Varje spelare behöver samla in minst 3 priser (värde ca 100kr totalt).
Barnlotteri - priser:
Det går bra med olika sorters vinster, det viktiga är att det är nya och oanvända saker. Fler priser ger ju större chans till större intäkter till lagen.
Vuxenlotteri - priser:
Det går bra med många olika sorters vinster, det viktiga är att det är nya och oanvända saker, här är det mesta välkommet, reklamprylar och dylikt är toppen.
Har man möjlighet att fixa någon dyrare vinst är detta såklart mycket välkommet.
Ange i vår gemensamma vinstförteckning senast 30 april det du skriver ska sparas automatiskt när du stänger dokumentet.
Fysisk insamling av priser kommer att ske 26/5, kl18:30-19:30, Äppellunda kansli.
Har ni några funderingar är det bara att ta kontakt med oss i lotterigruppen!
Hälsningar ansvariga för Lotterigruppen,
Nina Carnbro & Nathalie Holmgren
Kontaktuppgifter:
Nina – ninacarnbro@gmail.com – 070-370 77 00
Nathalie – nathalie.holmgren1992@gmail.com – 070- 537 00 62
8 apr, 13:40 0 kommentarer
Hej på er!
Finns intresse och kan någon av er andra isåfall vara ansvariga för att rodda kring detta? Hojta till!
Meddelande från föreningen:
I samband med årets Alnö loppis så kör vi i samband med det repris av Alnö IF loppisen.
Lördagen den 10 Maj
Vibackeskolans aula
Kl.10.00 - 16.00
Alla lag får ett eget bord för försäljning av valfria artiklar, men med fördel fotbollsgrejer (Stor efterfrågan på det ifjol)
Lagen prissätter själva sina varor och använder lagets swish skyltar så att intäkterna hamnar på rätt konto direkt.
Lagledare (eller evenemangsansvarig) i varje lag ansvarar för att samordna lagets bord, bemanning o.s.v.
Vi har kiosk där vi säljer fikabröd med dryck, samt att Alnö IFs veteraner grillar hamburgare.
Carolin Mann
Alnö IF
4 apr, 12:00 2 kommentarer
Hello gänget!
Så kul att vi är igång med träningarna igen. Vi rivstartar säsongen med årets första försäljning för att få undan vårens beting innan seriestart, cup och allt annat skoj som händer under våren :)
Bakgrund
Vi har ett föreningsbeting till Alnö IF där vi tillsammans ska bidra med totalt 1800 kr per spelare (900 kr vår och 900 kr höst) till föreningen. Förra året gjorde vi en väldigt lyckad försäljning med Bambusa och önskemål har funnits att vi ska köra samma upplägg igen, så vi kör!
Spelare som är 3e/4e/5e osv-barnet, är befriad från beting enligt föreningens bestämmelser.
Produkten
Strumporna är stilrena, mjuka och sköna, har förstärkt häl och tå.
Klassiska strumpor säljs i 5-pack, ankelstrumpor i 7-pack, sportstrumpor i 3-pack.
Ett paket säljs för 200 kr. Produkten säljs med ett års garanti.
Eventuella reklamationer hänvisas till post@bambusa.se eller 08-721 70 70.
Försäljningsmetod
Beställning tas upp och fylls i manuellt på säljblad. Möjlighet finns att lägga ut information om försäljningen på sociala medier. Använd bilden i nyheten om ni vill.
Säljblad lämnas ut i samband med träning men det går också att ladda ner materialet själv på denna länk:
Ladda ner försäljningsmaterial – Tjäna pengar till klassen, laget eller föreningen med Bambusa
Mål och förtjänst
Vi säljer minst 200 paket strumpor totalt (ca 5 paket var) och får 80 kr i förtjänst / sålt paket.
Vid 0-99 sålda pkt tjänar vi 60 kr / pkt
Vid 100-199 sålda pkt tjänar vi 70 kr / pkt.
Vid totalt 11 sålda paket/spelare är vårens föreningsbeting avklarat!
Vid totalt 22 sålda paket/spelare är hela årets föreningsbeting avklarat!
Försäljningsperiod
V 14, lördag
Säljstart. Säljblad och beställningslista delas ut vid träningens slut.
V 18, måndag
Lämna in säljblad
V 20
Leverans och utdelning av produkter
V 21, lördag
Senaste dag att betala in för försäljningen.
Betalning
Swisha betalning till 123 092 75 33 senast 24/5. Märk betalning: ”Beting vår + Spelarens namn”.
Om man inte når upp till fullständigt beting så betalar man mellanskillnaden upp till 900 kr/1800 kr.
Friköp
Friköp är möjligt och swishas till 123 092 75 33 senast 6/5. 900 kr för vår eller totalt 1800 kr för hela året direkt. Märk betalning: ”Beting friköp vår + Spelarens namn”. Meddela även kassör per sms om ni väljer friköp.
Frågor och funderingar? Hör av er!
0730861285
/ Matilda
Mån 21/4
16:45-18:00 |
Träning
Äppellunda konstgräs |
Tor 24/4
16:00-17:00 |
Träning
Äppellunda konstgräs |
Lör 26/4
09:30-10:45 |
Träning
Äppellunda konstgräs |
Mån 28/4
16:45-18:00 |
Träning
Äppellunda konstgräs |
Tor 1/5
09:30-10:45 |
Träning
Äppellunda konstgräs |
Fre 2/5
08:00-23:59 |
Anmälan Selånger Vårcup
Selånger IP |
Fre 2/5
12:00-20:00 |
Selånger Vårcup
Selånger IP |
Lör 3/5
07:00-20:00 |
Selånger Vårcup
Selånger IP |
Sön 4/5
07:00-20:00 |
Selånger Vårcup
Selånger IP |
Mån 5/5
16:45-18:00 |
Träning
Äppellunda konstgräs |