Ledarsida
Här kan vi lägga upp diverse info till ledare.
IFK Arboga-Tillberga lördag 23/11 kl 14.00
Igår, 22:00
Se hit! Vardagsöppen cafeteria!
5 nov
Stort tack till våra sponsorer vid höstlovsinnebandyn!
5 nov
Höstlovsinnebandy onsdag 30/10
24 okt
IFK Arboga IBK - Kumla (H2) Lördag 5/9 kl 14.00 i Vasahallen.
4 okt
Här kan vi lägga upp diverse info till ledare.
31 okt, 16:11 0 kommentarer
Påminnelse.
Det kommer in fler och fler ledare i föreningen vilket är jätteroligt!
Glöm inte att det finns utbildningskrav för att få vara med i båset på match.
Grundutbildning som går digitalt är ett måste.
Följande steg är grön/blå/röd/svart nivå som går på plats i Västerås eller Örebro förslagsvis. Läs vilken nivå som gäller för den åldersgrupp ni tränar. Utbildningarna går rullandes nu under nov/dec så in och anmäl er ni som inte har gått någon tidigare!
https://www.innebandy.se/vastmanland/utbildningar?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR3OWbl4eBfnVc1rGF9ffA-fAnvd5Fq4OA0jZ0xE-88r1Kt4eohbj8KOA5k_aem_XSIp818pOwPz-7qo0_3FlA
2 jan 2017 0 kommentarer
2 jan 2017 0 kommentarer
Hej
Detta utskick ska gå till samtliga ledare då alla lag berörs på ett eller annat sätt. Några får ett uppdrag att sköta under cupen och några får bara sina träningar denna helg inställda.
Men vi vill som förra året engagera så många som möjligt att hjälpa till vid detta arrangemang som kommer att pågå från fredag 16:00 till söndag 19:00 i både Vasahallen och Sturehallen.
De lag vi vill ha hjälp av är som följer:
Flickor 04/05 - Hjälpa till med matservering, plocka undan efter maten med mera på boendet –Några föräldrar skall hjälpa Vickan med tillsynen.
Dam och herrlaget - Dag- och nattbemanning boendet – Lagen ska dela på helgen. Vi vill ha 2 pers. dygnet runt. Fredag 16:00 - Söndag 14:00 (På söndag, hjälp vid avsyning och städning av gemensamma utrymmen.)
Pojkar 02 - Sekretariat Sturehallen.(Klocka protokoll och speaker)
startar 30 min före första match.
Pojkar 05/06 - Cafeterian Sture – Dessa ska också vara standby för att åka mellan hallarna med grejer om det behövs.
startar 60 min före första match.
Pojkar 03 - Sekretariat Vasahallen.(Klocka protokoll och speaker)
startar 30 min före första match.
Pojkar 04 - Cafeteria Vasa – Dessa ska också vara standby för att åka mellan hallarna med grejer om det behövs.
startar 60 min före första match.
HJ - Hamburgare Vasahallen. (lör-sön)
Övrigt
Tävlingsansvarig - Anders Sohlén.
Hallansvariga Vasahallen - Anders Sohlén, Monica Larsson och Peter Haglind.
Hallansvariga Sturehallen - John Qvarnlöf, Carina Holmberg och Anders Löthgren.
Ansvar incheckning och utcheckning boendet, nycklar, kontakt med skolan – Astrid Qvarnlöf.
Inköp – Victoria Johansson + Cafeteria Ansvariga.
Mat boendet – Vickan plus några föräldrar ur F04/05.(Lunch /middag från Ågården).
Brandtillstånd Stureskolan – Calle Strid.
Vi vill ha in ett bemanningsförslag på samtliga poster senast den 27/1 av ansvarig ledare för respektive lag som fått ett ansvarsområde. Mailas in till ifkarbogaibk@idrotten.se
Del av vinsten för cupen går till de lag som hjälper till.
20 dec 2016 0 kommentarer
Det är många lag som tar ett uppehåll under jul men det är även många som har svårt med träningar när det är helgdagar och som då vill träna på andra tider om det finns möjlighet.
Jag uppmanar alla att se till att kalendrarna på era lagsidor är uppdaterade så det är lätt att se om det finns lediga tider under jul. Skriva gärna in på facebook "Ledare IFK Arboga IBK" om ni ställer in träningar så andra lag har chansen att använda dem istället, det gäller alltid och inte bara under julen.
God jul och Gott nytt år!
Magnus Blxt
1 nov 2016 0 kommentarer
Hej på er,
I skrivande så är 6 st Arboga ledare anmälda till GU utbildningen den 10/11 i Arboga.
Kravet från förbundet är att alla ledare skall ha gått denna utbildning.
Från och med 1 december kommer förbundet att ha rätt och fakturera böter för icke utbildade ledare. Boten ligger på 2200:- och uppåt per ledare.
Det är nu ett ansvar att vi tillsammans får tag på åtminstående 20 anmälda ledare ifrån våran förening till utbildningen 10/11 dvs det är alltså inte ok att vara utan längre.
Jag har försökt och förhala och greja med detta men Västmanlands IBF är tydliga i sin linje.
Man kan tycka vad man vill men vi behöver anpassa oss till detta.
Anmälan sker omgående via VIBS hemsida, fixar man inte anmälan så kan man maila till mig så hjälper jag er.
Mathias.johansson@se.selecta.com
Frågor tas på 070-9858424
Kom igen nu och visa att vi inte bara är bästa på papper utan också på utbildning !!!
Mvh Mathias Johansson
Inga aktiviteter inbokade |