Dela nyhet
Information från föräldramöte 2011/12
21 sep, 09:59 0 kommentarer
Här kommer korta anteckningar i punktform från föräldramötet för träningsgrupperna 2011 och 2012 måndag den 16/9 där målsmän för 13 av de 29 spelarna fanns på plats. Tack för att ni kom!
Mötespunkter:
- Spelare: 2012 (12) + 2011 (17) = 29 stycken = många! Tre nät och minst tre ledare behövs på varje träning d.v.s. Malin plus minst 2 till
- Grupperna 2011-12 kommer att träna tillsammans och mixat men den organisatoriska uppdelningen i två enheter behålls för att lättare kunna organisera och dela upp ansvar kring arbetsinsatser bland annat. Ibland på träning kommer grupperna att vara uppdelade på olika nät utifrån ålder, kön och/eller erfarenhet men det är bara tillfälliga indelningar och kommer ändras från gång till gång.
- Vi enas om en grupp av assisterande ledare som ser till att vara minst två stycken på varje träning. För att det ska fungera krävs att assisterande ledare svarar på träningskallelse i god tid, helst senast söndagen innan. De assisterande ledarna kan i appen för Svenska lag, under aktiviteter, själva se hur många ledare som är föranmälda till bägge gruppernas träning. Malin håller i och planerar träningar och ger assisterande ledare instruktioner. Malin tar gärna hjälp med uppvärmning samt något rörelsrikt/fysiskt/lekfullt inslag mitt på träningen om ca 10 minuter.
- Anna-Clara (Holger 11), Per (Thea 11), Fredrik (Viktor 12), Evelina (Alivia 12) och Lisa (Albin 11) anmäler sig på mötet som assisterande ledare som kan närvara ibland men fler behövs! Meddela Malin snarast om du kan så läggs du till som assisterande ledare i registret och kan svara på kallelser.
- Den 2-12 oktober är Malin bortrest, då håller Anna-Clara i träningarna, även då med behov av assisterande ledare.
- På cuperna kommer det att bli många fyrmannalag från gruppen och hjälpcoacher/lagledare kommer att behövas. Malin skickar ut cupkallelser där även målsmän kan anmäla sig.
- Förutom Gamen Games och Vännäsdagarna arrangerar vi fyrmannacup på hemmaplan (Hammar- och Liljahallen) den 19 och 20 oktober. Då blir det jobb för föräldrar med fikaförsäljning m.m. Vilken dag som det blir spel och jobb meddelas närmare inpå när lagen anmält sig.
- Lagansvariga för arbetsscheman, samma som tidigare, se lagsidorna.
- Samtliga assisterande ledare bör lösa ut nyckeltagg hos kommunen. Malin skickar lista till Peter som fixar taggar till Malin.
Här på lagsidorna för Fyrmanna-11 och Fyrmanna-12 finns den information som mer togs upp på mötet. Läs igenom!
- Träningstider och skjuts (se förstasidan på lagsidorna)
- Om klubben
- Föreningsinriktning och spelarutveckling
- Medlemsavgiftens innehåll
- Medlemmarnas arbetsuppgifter
- Hemmarrangemang
- Tävlingskalendrar
- Licens och försäkringsskydd
- Policys
Hör av er om ni har frågor!
/Malin