Dela nyhet
Lite vidare information
18 mar, 21:39 0 kommentarer
Hej!
Vi har gjort en intresseanmälan för att se hur många vi kan tänkas bli på resan. Vi har lagt upp en Kanadasida på VHC:s hemsida. Kolla gärna så era och era barns uppgifter stämmer, mejl, mobilnummer m.m.
Det har kommit frågor och funderingar sen vi hade vårt första informationsmöte gällande Kanadaresan. Nedan har vi försökt besvara dessa frågor så utförligt som möjligt med den information vi har i dagsläget.
Vi har lagt upp en betalplan enligt nedan. Pengarna sätts in på ett av klubbens konto som är öppnat specifikt för Kanadaresan. In och utbetalningar kommer att granskas av minst två personer.
- April -24 1 000 kr/person
- Oktober-24 5 000 kr/person
- April-25 10 000 kr/person
- September -25 14 000 kr/person eller resterande summa som saknas
Inledningsvis kommunicerades det på föräldramötet att anmälningsavgiften var 1000 kr/person. Denna höjdes sedan till 2 500 kr/person. Höjningen av första inbetalningen var en tankevurpa och därför har vi ändrat på den, så 1000 kr gäller. Definitivt besked om man ska med eller inte ska lämnas senast måndagen den 3/3–2025. Vid avhopp innan måndagen den 3/3-2025 återbetalas de två första inbetalningarna på 6000 kr. Däremot återbetalas inte de pengar som gruppen har dragit in gemensamt på eventuella försäljningar mm. Vid avhopp efter måndagen den 3/3–2025 sker ingen återbetalning!
Vi jobbar nu med att kolla upp priser för att kunna få en så bra uppfattning som möjligt om den totala resekostnaden. På mötet pratades det om ca 25 000 kr/spelare men nu räknar vi i överkant med 30 000 kr/spelare. Betalplanen är ett ”värsta” scenario men det är det vi går på tills vidare. Det är bättre om vi kan justera ner summorna. Eftersom detta är första resan vi ordnar med ”nya” krafter försöker vi tänka i lite nya banor och ser om vissa bitar av resan går att göra på annat sätt än vad man gjort tidigare år.
Det finns lite tankar om hur vi ska dra in pengar. Vi jobbar på en idé med att ta fram en matchtröja specifikt för Kanadaresan. På denna är tanken att vi säljer in reklam för att dra in pengar till resan. Matchtröjan blir sedan som ett minne för alla att ta med hem. I april kommer vi bjuda in till ett nytt möte där vi tar beslut på hur vi ska tjäna in pengar till gruppen. Intäkterna kommer att delas på det antal spelare som är med. Dessa pengar går alltså inte till medresenärer utan endast till spelare. På så sätt tänker vi att den sista inbetalningen i september ska vara så låg som möjligt. Men detta beror på vilket arbete spelarna lägger ner på försäljning och/eller andra aktiviteter för att tjäna pengar. Sen finns det givetvis fler faktorer som vi inte kommer kunna styra över, såsom valutakurser m.m.
Detta kräver som sagt en hel del arbete som alla förstår, och därför kommer vi att behöva hjälp av er föräldrar för vissa moment.
På mötet fick vi en genomgång i grova drag av vad som ingår i resan. Nedan spaltar vi upp detta.
- Flyg, tur och retur.
- Hotell 11 nätter, 4 bäddsrum för spelare och 2 bäddsrum för medresenärer.
- Frukost på hotellet för samtliga (spelare och medresenärer).
- Bussar till och från flyg samt till och från spelplatser (spelare och medresenärer).
- Gemensam nyårsmiddag till samtliga (spelare och medresenärer).
- NHL matchbiljett till samtliga (spelare och medresenärer). Buffalo Sabres.
- Jacka och mössa till spelare och ledare. För er föräldrar eller medresenärer kommer det finnas möjlighet att köpa en jacka. Jackan tas fram för just denna resa. Vi återkommer med detta.
Vi kommer göra ett antal gruppgemensamma aktiviteter och där kommer man att få betala själv på plats. Nedan spaltar vi upp dessa.
- Niagara Falls centrum, shopping alltså.
- Hockey Hall Of Fame
- Niagara Falls outlet, ett jättestort shoppingcentrum.
- Niagarafallen
- Hockeymatch (inte NHL)