Dela nyhet
Info från lagföräldrar
7 apr 2023 0 kommentarer
Info från lagföräldermötet 22/3
25 mar, 14:30 0 kommentarer
Hej alla fotbollsföräldrar!
Här kommer information och några hållpunkter för våren/sommaren.
Fördelning av gemensam försäljning:
Uppdelningen av förtjänsten är 50/50 mellan laget och föreningen. Det är helt ok att sälja saker själva i lagen men upptill det som vi initierar från föreningen. Nytt för i år är att även herr- och damlagen kommer att sälja för föreningen.
Vi kommer att ta fram ett informationsblad till alla föräldrar som skickas ut med e-post där vi förklarar lite om varför vi har lagförsäljning/kioskbemanning, vad pengarna går till osv.
Lottförsäljning
Vi kommer att sälja Sverigelotter i två omgångar den här säsongen. Den första omgången har börjat delas ut till era grabbar. I kuvertet finns 12 lotter á 300 sek. Mer info finns i lottkuvertet. 🙂
Inför julen kommer vi att sälja ett paket från Bingolotto med 2 kalendrar och 4 lotter till uppesittarkvällen. Säljpris för paketet är 600 sek varav föreningens förtjänst är 264 sek, 132 sek till laget och 132 sek till föreningen.
Datum våren:
22/3 - sverigelotterna delas ut
19/4 - swisha till Micke 0768-630491
26/4 - lagföräldrar swishar föreningen
Datum hösten:
23/8 - sverigelotterna delas ut
20/9 - swisha till Micke 0768-630491
27/9 - lagföräldrar swishar föreningen
Datum julen:
Delas ut i samband med ett lagföräldermöte i vecka 43-45. Mera information kommer!
Mailadress till kansliet om man t.ex. skulle vilja ha flera lotter:
kansli@tronningeif.se
Kycklingförsäljning
Vi kommer att sälja kyckling i två omgångar. En med leverans vecka 24 och en med leverans vecka 46. Här säljer vi två olika paket, ett med 3 kg filéer och ett med 2 kg filéer och 2 kg drumsticks. Utpriset är 400 sek per paket och förtjänsten är 80 sek, 40 sek går till laget och 40 sek till föreningen.
Datum våren:
25/3 - försäljningen kan börja omgående
31/5 - sista försäljningsdag
onsdag 14/6 och torsdag 15/6 - leveransdatum (beroende på hur mycket som säljs så blir det en eller två leveransdatum - vi meddelar lite längre fram vilka lag som hämtar vilken dag)
Datum hösten:
Leverans onsdag och torsdag vecka 46. Mera information kommer!
Viktigt här är att swish = beställt! Swishnummer är 1230405290
Varje säljande förälder är den som lägger beställning, swishar och hämtar upp kycklingen.
Formulär för beställning hittar ni här!
Kiosk och bemanning
Då det är våra kioskveckor enligt nedan så bemannar vi vid spel på A-plan när Herr- och damlagen spelar, A-lag och B-lag. Nytt för i år är att kiosken även bemannas enligt kioskschemat när Boll och lek tränar på söndagarna kl 10-11. Det är för att det rör sig mycket barn och föräldrar på Tuvan den tiden och det blir, förutom fördelar för försäljningen, även en träffpunkt.
Vid våra egna matcher på A-plan bemannas kiosken av oss.
V 15 löser jag, bemanningsschema för de andra två veckorna kommer ⚽️
Kioskschema, information om bemanning och kioskrutiner finns nu i gruppen Lagföräldrar > Kiosken > Dokument. https://www.svenskalag.se/tronningeif-lagforaldrar/dokument#folder=76792:~:text=(-,3,-)
Skobytardag 5/4
Maria och Hilda har fixat en skobytardagl på Tuvan. Den äger rum onsdag 5/4 med start 17.00.
Kl. 17.00 - 17.30 inlämning av skor (bra begagnat skick)
Det kommer att finnas bord uppställda med märkning med respektive skostorlek.
Kl. 18-19 hämtning av skor. Då får alla, oavsett om du har lämnat in skor eller ej, prova och ta med sig ett par skor hem.
Eventmatcher
För att göra lite större happenings och dra fler människor till Tuvan så har vi bett om 2 datum vardera från herr- och damlagen som vi gör ett större event kring.
Först ut är pingstafton 27/5 då herrarna möter Örnia hemma på Tuvasvallen kl 13.
Eventet pågår från kl 11-16 :
Uppdelning av aktiviteter:
- Marknadsföra eventet - lagförälderansvariga
- Speakers - styrelsen
- Matchvärdar - PU14
- Bollkallar - P13
- Kaklotteri - Jennie, Hilda, Ingela
- Grillen - FU14
- Kioskförsäljning/Kioskvagnen - P13 enligt kioskschema
- Maskot - P15/F15
- Vi fick också en idé om att man kan ha lekar för de mindre barnen som inte behöver vara så komplicerade, t.ex. kasta boll i hink, kasta ringar och sparka boll i mål osv.. Här försöker vi fixa lite sponsorpriser i form av godis. Kan också vara t.ex ett godisregn.
Inlämning av hembakat/ köpt bakverk eller godis sker denna eventdag, mer info kommer när det närmar sig.
Mera info kommer om nästa eventmatch!
Herrarnas andra eventmatch är planerad till lördag 19/8 kl 13.00 då de möter Arvidstorp och här har F13/14 redan erbjudit sig att ta grillen.
Alla som hjälper till på eventmatcherna med ovan aktiviteter bjuds på en hamburgare och en dricka.
Glad påsk! 🐣 / Jennie och Ingela
Kommentarer