Dela nyhet
Berg Event info kiosk
26 jun 2023 3 kommentarer
Upplägg kiosker under veckan (tisdag till lördag):
Det finns fortfarande olösta pass. Så den som har möjlighet, välkommen att skriva upp sig.
Övergripande kontaktpersoner:
Erica Bergius, 070-5914132
Gunnar Långström, 070-3418572.
Kartor
Mötesplats för kioskpersonal (vi får inte ha egen bil ute på området):
https://maps.app.goo.gl/aUGdXRrAzeCbjGbw6?g_st=i
En messengergrupp är skapad som man kan lägga till sig i under den tid man jobbar om man vill, och ta bort den när man är klar. Den heter 'Berget Event 2023 KIOSK'. Stanna gärna kvar i gruppen, det kan uppkomma frågor som man kan hjälpa till att svara på.
Kioskerna bemannas av 2 personer/kiosk. Person 5 är i första hand bilburen och kör ut övriga till respektive kiosk samt stöttar vid behov kioskerna med varor etc. Vi använder hyrbil som finns på plats.
Betalning sker via Zettle och platta, det vill säga den kassasystemlösning vi har i serveringen under säsong. Även swish (för svenskar), i övrigt kontantfritt.
Vi ska sälja de varor vi har enligt menyn som finns i kiosktälten. Uppgiften i kioskerna innefattar bland annat hamburgestekning på muurika (gasol), fritera strips och värma toast. I kioskerna ska dessutom finnas kaffe, dricka och chokladbit att köpa.
Uppstart: Första passet på tisdag startar upp kioskerna, där ansvarig på kioskpasset har med sig varor.
Påfyllning av varor: Estimerat dagsbehov av försäljning hämtas på morgonen på Kvantum. Den listan finns på Kvantum samt i respektive kiosk. Varorna hämtas av kontaktperson i morgonpasset alternativt genom person 5 som har “biluppdraget”. De som stänger kioskerna på kvällen kollar vad som behövs inför nästa dag (estimerat dagsbehov plus övrigt) och meddelar kontaktperson för nästa dags morgonpass. Vid behov av påfyllning under dagen, tas kontakt med nästkommande pass kontaktperson.
Kontaktperson för varje kioskpass:
Dag/Pass |
Pass 1 |
Pass 2 |
Pass 3 |
Tisdag |
Roger Stridsman, |
Pernilla Andersson, |
Hanna Vörman, 070-5528502 |
Onsdag |
Stina Holmberg, 070-2134711 |
Johanna Börlin, 070-2724339 |
Patrik Näsholm |
Torsdag |
Dessan Forsberg Fors, 072-2031122 |
Robert Molinder, |
Maria Lundgren, |
Fredag |
Vakant, uppdateras |
Gunnar Långström, |
Ida Pettersson, |
Lördag |
Vakant, uppdateras |
Vakant, uppdateras |
Ej aktuellt |
Avslutningsdag 1/7:
De två kioskerna i baserna plockas ihop ca kl. 15.00 till en (kan justeras), vilken då är den kiosk vi har i safe zone.
Kommentarer
Therese Karlsson 27 jun 2023
Erfarenheter, lärdomar och kompletterande information från dagens uppstart av kiosk:
Inga privata bilar i safezone. Vi har en uppmärkt leasningbil som hämtas och lämnas i safezone. Samlingsplats är en grillplats vid infarten till Berget Event. Information om var bilnyckeln förvaras nattetid kommer.
Då det är en längre restid behöver vi vara ute i god tid för pass 2 och 3. Gärna 20 minuter innan pass-start, så den bilburna kan börja transportera ut dem som går på pass och köra tillbaka dem som avslutar sitt pass.
Inför varje pass: gör en plan för vem som kör bilen och vilka som står i kioskerna, 2 personer i varje kiosk. Bilansvarig kör ut kioskpersonal till kioskerna och kör även tillbaka kioskpersonal vid avslutat pass.
Inför uppstart PASS 1:
2 personer åker upp i en bil från samlingsplatsen upp till safezone och hämtar leasingbilen och åker tillbaka till samlingsplatsen och hämtar upp övriga.
Avslut, PASS 3:
Omvänd procedur, från samlingsplats åker leasingbil och ytterligare en bil upp till safezone och parkerar leasingbilen för kvällen.
Stina 27 jun 2023
Jag kan inte hitta chatgruppen. Sen undrar jag om det finns instruktioner för alla apparater? Tex, gasol-muurikan.
Therese Karlsson 30 jun 2023
Förlåt stina! Har helt missat din fråga. Så mina svar just nu bli ju int nån hjälp direkt. Men instruktioner skulle läggas in på plattan så att de va lätt tillgängliga. Och chattgruppen är det många som inte hitta, där måste man bli inbjuden till tydligen. Kanske kan de svaren hjälpa nån annan iofs.