Möte ang. USM och framtida organisation
Ons 5 mar, 18:15-20:00
Tibblehallen Stora konferesnrummet
Samling: 18:15Hej!
Vi bjuder in föräldrar till ungdomarna i laget. Vi har två agendapunkter med underrubriker.
1. USM steg 4 i Tibblehallen
Ansvarsfördelning:
Vi har några "tvingande åtaganden" såsom arrangerande klubb och sen kan vi välja ambitionsnivå efter ork och energi. Det är relativt kort tid från idag till aktuell helg och då ligger det dessutom ett lov däremellan. Tjoa gärna till redan nu (johan.ager@unident.se eller wa-grupp) om det är något område du önskar fokusera på.
- Hallarrangemang [stolar, säkerhet - ja, lite vaktisaktigt]
- Tävlingsledning
- Event [inspring, trivsel för gästande lag etc]
- DJ & speaker [alla matcher]
- Fik
- Print
Ja, det kommer att finnas att göra för den som kan, orkar och vill. Har ni några bra och roliga idéer så låt inte den torra agendan ovan begränsa er.
Förbundet löser sekretariat dvs vi behöver inte tänka på det såsom arrangerande klubb.
2. Nästa säsong
Vi har börjat planera för nästa säsong. Ni kanske känner att det är långt dit men i handbollens värld börjar nästa säsong redan 1:a maj. Vi kommer att presentera ett organisationsschema som vi önskar fylla med personer som vill vara aktiva i tjejernas framfart.
Några utskott är identifierade:
- Träning och utveckling
- Ekonomi & cuper
- Cafe & evenemang
- Sekretariat
- Material
- Kommunikation
- Sponsorer
Känner ni att ni vill ansluta till något gäng så hör av er till mig. Jag har i samråd med tränargruppen tagit på mig rollen som Team Manager. Vi ska försöka utveckla vad det innebär.
Vi bjuder in föräldrar till ungdomarna i laget. Vi har två agendapunkter med underrubriker.
1. USM steg 4 i Tibblehallen
Ansvarsfördelning:
Vi har några "tvingande åtaganden" såsom arrangerande klubb och sen kan vi välja ambitionsnivå efter ork och energi. Det är relativt kort tid från idag till aktuell helg och då ligger det dessutom ett lov däremellan. Tjoa gärna till redan nu (johan.ager@unident.se eller wa-grupp) om det är något område du önskar fokusera på.
- Hallarrangemang [stolar, säkerhet - ja, lite vaktisaktigt]
- Tävlingsledning
- Event [inspring, trivsel för gästande lag etc]
- DJ & speaker [alla matcher]
- Fik
Ja, det kommer att finnas att göra för den som kan, orkar och vill. Har ni några bra och roliga idéer så låt inte den torra agendan ovan begränsa er.
Förbundet löser sekretariat dvs vi behöver inte tänka på det såsom arrangerande klubb.
2. Nästa säsong
Vi har börjat planera för nästa säsong. Ni kanske känner att det är långt dit men i handbollens värld börjar nästa säsong redan 1:a maj. Vi kommer att presentera ett organisationsschema som vi önskar fylla med personer som vill vara aktiva i tjejernas framfart.
Några utskott är identifierade:
- Träning och utveckling
- Ekonomi & cuper
- Cafe & evenemang
- Sekretariat
- Material
- Kommunikation
- Sponsorer
Känner ni att ni vill ansluta till något gäng så hör av er till mig. Jag har i samråd med tränargruppen tagit på mig rollen som Team Manager. Vi ska försöka utveckla vad det innebär.
Endast kallade kan anmäla sig till aktiviteten. 48 personer är kallade.
Logga in här
Logga in här