Dela nyhet
Info från föräldramöte
19 jan, 21:15 0 kommentarer
Information från föräldramöte 19/1 2025
Närvaro på mötet:
- Aktivitetsgruppen: Ingela, Anders, Maria(ej närvarande), Gina och Linus
- Föräldrar till följande barn: Jusef, Yusuf, Theo G, Theo C, Jackson, Liam, Alfred, Alma, Ebbot, Özay, Haokar, Leo, Filip, Ibrahim, Yassin, Milian
- Barns föräldrar som saknades: William, Yonas och Michael
Info från ledare:
Alex kommer fortsätta att vara huvudtränare och vi kommer fortsätta att ha 2 träningstider/vecka i Ljustadalens sporthall. Utöver det är det bokat 3 tider under februari på konstgräs i Timrå. Datum för detta är 8/2, 15/2 och 22/2 kl. 08.30-10.00. Tränarna ville poängtera vikten av hög närvaro vid dessa pass, då kostnaden/timme är hög.
Planen är att anmäla två 7:manna lag inför den kommande säsongen(både serie och cuper). Då vi i dagsläget har 19 aktiva spelare behövs alla på alla seriespel samt cuper, för att vi skall kunna ha två lag med. Tränarna vill veta om det är något barn som inte kommer delta under seriespel/cuper pga planerad semester, senast tisdag 21/2. Detta pga att de under veckan skall anmäla för seriespel samt cuper.
Info från aktivitetsgruppen:
Aktivitetsgruppen har utökats detta året med Linus och Gina, vilket känns jättekul. Målet fortsätter vara att denna grupp skall verka för en god stämning i laget samt få både spelare och föräldrar att vara aktiva att delta i fotbollen, samt hjälpa till för att samla in pengar så barnen kan få spela mycket fotboll. Detta utan att det skall bli en för stor kostnadsfråga att just spela fotboll. I dagsläget har vi inte tillräckligt med pengar, för att delta på hudic cup, utan en avgift. Målet är att vi under säsongen skall jobba upp en budget för liknande aktiviteter inför nästa år, men just nu är vi inte där. Aktivitetsgruppen tillsammans med tränarna, har tagit beslutet att ta ut en kostnad på 700 kr/barn, för deltagande på cupen. Denna kostnad skall vara betald innan 28/2. Ni betalar via swish till Ingela Brandsaeter 0720927989, märk swishen ”hudic-cup”.
För dessa 700 kr kommer varje barn få:
- Vara med på cupen
- Möjlighet till skjuts till och från cupen under båda dagarna, för dem som inte kan lösa skjuts på egen hand
- Skjuts mellan planerna(kan ibland vara långa avstånd mellan matcherna)
- Mat båda dagarna
- Snacks/mellanmål/dryck båda dagarna
Aktivitetsgruppen har planerat en försäljning av toa-hushållspapper under februari månad. Vi kommer använda oss av företaget teamrullen.se. Vårt mål är att varje barn skall sälja minst 6 säckar(1 säck toalettpapper=48 rullar, 1 säck hushållspapper=32 rullar).
Om man väljer att inte delta i denna försäljning kommer vi debitera 500 kr, vilket samtliga på föräldramötet instämde i.
Mer info om försäljningen kommer!
Info inför kommande cuper att jobba på:
Vi jobbar för vår moderförening när de arrangerar två cuper nu under våren. Det är jätteviktigt att alla ser till att ta sina pass som man blir tilldelad. Det är viktigt att det är barnet- 1 vuxen som kommer på passet. Om man inte kan ta sitt pass, ansvarar man själv för att byta med någon annan. Kommer ingen på den tid du hade, kommer barnet ej få delta på cuperna under sommaren. Detta är vårat viktigaste uppdrag under året och inbringar ca: 20 000 kr till lagets kassa, som betalar delar av lagets fasta kostnader, bla planhyror. Vårt uppdrag under cuperna är att sköta städningen.
Med städning innebär följande uppgifter:
- Städa omklädningsrum
- Tömma sopkorgar på toaletter och i omklädningsrum
- Plocka skräp runt planerna
- Plocka skräp på läktare och övriga sidoytor
- Ta ut sopsäckar till containrar när vi fyllt dem
Följande cuper har vi detta uppdrag:
- Sund woman cup 31/1-2/2
- Sund-cupen 28/2-2/3
Planerade cuper att delta på:
- Gif-cupen 24-26 januari
- Sund-cupen 28/2-2/3
- Vårcupen 25-27 april
- Hudic cup 13-15 juni
- Lilla VM 28-30 juni
- Mid nordic 1-3 augusti