Dela nyhet
Välkommen till en ny termin
10 feb, 17:11 0 kommentarer
Hej och välkomna till en ny termin!
Här kommer ett lite längre utskick än vanligt.
Tack för bowlingen sist, det var jättekul att se så många på plats och att det blev så lyckat.
Nya planer av aktiviteter är på gång, Marie & Maria meddelar när detta är planerat.
Här kommer ny information för terminen:
Matchtröjor:
Som ni sett har Skabersjö tagit beslut om att alla lag som spelar 5 manna ska köpa egna klädställ. Detta av flera anledningar; minskad möjlighet till omklädning på bortamatcher, intern fördelning och administrering av matchkläderna lagen emellan och att Skabersjö vuxit och fortsatt växer starkt gör det svårt för klubben att i nuläget finansiera detta med befintlig medlemsavgift.
Kostnaden är 870 kr/person med komplett ställ (matchtröja, shorts och strumpor) och efternamn tryckt på tröjan. Nummer på tröjan fördelas ut enligt alfabetisk ordning av efternamnen.
Om ni har företagskontakter som vill sponsra tröjorna eller en del av kostnaden ber vi er kontakta oss.
Meddela Maria Malmberg senast 26/2 med storlek på matchkläderna samt inbetalning till Maria på Swish 073-934 69 40.
Den 27/2 gör vi beställningen och leveranstiden är 45 dagar.
Träningar:
Vi önskar fortsatt att ni anmäler barnen senast dagen innan om barnet ska träna för att vi ska kunna planera träningarna på bästa sätt.
Vi kommer inom kort inleda ett nytt träningsupplägg där vi kommer ha nya fokusområden för att utveckla barnens färdigheter.
När väder och möjlighet finns ber vi er uppmuntra barnen att leka med bollar på sin fritid för att ytterligare stimulera och öva sig på de färdigheter vi tränar på.
Vi har inomhusträningarna på söndagar till och med mars månad, så snart vi vet när tiderna för utomhusträningarna börjar kommer vi meddela er det.
Cuper och matcher:
Vi har nyligen spelat två cuper där vi är mycket nöjda med vad killarna presterat. Vi kommer löpande söka efter träningsmatcher och skicka ut kallelser i så god tid som möjligt.
Lagkassan:
Vi har tack vare försäljning av bingolotterna möjliggjort att kunna hitta på aktiviteter utanför träningarna, något som är otroligt viktigt för att bygga sammanhållning i laget.
Att anordna aktiviteter och delta i cuper kostar pengar och därför kommer vi anordna en ny försäljning där vi ber er alla bidra med det ni kan.
Ingen kan göra allt men alla kan göra något.
Mer info kommer inom kort från Marie & Maria.
Vi ber också om fler frivilliga händer som kan hjälpa Marie & Maria med aktiviteter och planering kring laget.
Vi tar sommaruppehåll 19/6 och återupptar träningarna igen 19/8.
Har ni frågor eller funderingar kring ovanstående ber vi er mer än gärna ta kontakt med någon av oss ledare.
Med vänlig hälsning
P-15 ledarna Adam, Mats, Fredrik, Marie och Maria