Dela nyhet
Regler och Riktlinjer för träning, perioden 17/4-31/8
12 apr 2023 0 kommentarer
Hej!
Då har vi klarat av årets näst sista stora event, Radiomasten Cup! Så himla kul det var. Nu siktar vi på och ser fram emot funktionärsfesten den 5/5 (Glöm inte att anmäla hela ditt gäng - det börjar fyllas på!), på vänner och vin. Men innan dess hinner vi med lite riktlinjer för sommaren gällande Radiomasten Innebandycenter.
Vi försöker göra detta så tydligt vi kan. (Hoppas vi lyckas)
Inledning:
Under "sommarperioden" kommer det städas i betydligt mindre omfattning än under säsong (istället för varje dag, blir det 1 ggr/v) Således måste ni ha extra koll och plocka extra mkt efter er.
Olika typer av tidsbokning.
1. Privat bokning/plats - ledig tid i hall (bokas av ledare, som då tar ansvar)
(Skrivs in i ditt lags egen kalender)
2. Lagbokning - önskad tid i hall, sommarperioden (bokas av ledare, som då tar ansvar och för närvaro i svenska lag appen)
OBS - tider enligt ovan kan flyttas om våra seniorlag eller juniorlag har specifika enstaka önskemål. (Ex extra träning en gång eller matchbokning)
(Mailas till kansliet - de tider som finns i kalendern på ledarsidan gäller)
3. Träningsmatcher/Egen minicup
(Synkas med andra ev tränande lag och mailas sedan till kansliet, de tider som syns i kalendern på ledarsidan gäller)
Beskrivningar av tillvägagångssätt och INFO att tänka på:
1. Privat bokning. (Kan göras av ledare i Solfjäderstaden IBK)
Om du önskar åka till hallen med barnen eller med några kompisar, så kommer det fortsätta vara gratis. Lite trafik i hallen är bra, du får gärna spana runt området och passa på att städa lite här och där. Gärna även kolla över att allt verkar stå där det ska.
MEN för att vi ska ha koll, så ska tiden skrivas in i ditt lags kalender, på din lagsida, som en träningstid. Gör också tiden synlig i den stora kalendern på första sidan. På det sättet kan vi se vem som har gått in när och vem som ansvarar för tiden. Under det gångna året har det skräpats ned en del, försvunnit några grejer och ngn gång har larmet gått - således behöver vi ha lite koll på vem/vilka som ansvarar i hallen. Du som öppnar kommer att vara ansvarig, oavsett vem som är där. Du tar alltid ett varv och kollar efteråt att allt är ok.
2. Lagbokning (Glöm ej att föra närvaro!)
Önskar ditt lag träna under sommaren? Då skall du som vanligt ta hänsyn till sommarsporterna först. Inte tvinga någon att delta. Slå en signal till sporter du berör och hör dig för lite, hur det kan passa. Då du gjort detta är du välkommen att skicka ett mail till kansliet för bokning av en tid. Då vi får in din bokning, så lägger vi in den i kalendern på denna ledarsida - då vet du att den är bekräftad.
Vi har som vanligt 3 träningsplaner. Vi kommer testa att inte ha ngn begränsning på grön/blå planer (projektkompaniet, Kanonaden, Cardskipper och Wahlstedts bil). Där skriver du bara ned ditt önskemål och skickar in till kansli@solfjadern.nu. (Kolla kalendern på ledarsidan först, så du inte önskar samma som ngn redan ev har)
På planen Radiomasten (den stora planen) gäller följande tider för bokning, du kan alltså önska någon av dessa:
Mån - Tor: 17-18.15, 18.15-19.30, 19.30-21
Fre: 16-17, 17-18
Lör: 9-10.15, 10.15-11.30, 11.30-13.00
Sön: 15-16.15, 16.15-17.30, 17.30-18.45, 18.45-20.00
Skicka ditt bokningsönskemål till kansli@solfjadern.nu
Önskar ni träna andra tider på dygnet är det fritt att välja start- och sluttid.
De rätta tiderna skall synas i kalendern på ledarsidan. Kolla där så ni inte krockar med bokningar i hallen.
3. Träningsmatcher/Egen minicup
(Ni bokar och betalar alltid domare själva i laget, cafét är stängt om ni inte tar kontakt med Sandra i god tid innan och ni tillsätter personal där själva, ni tillser att nödvändigt material finns på plats och städar efter er i alla omklädningsrum)
Träningsmatch bryter ev tidsmönstret enligt ovan, vilket gör att vi vill ha in dessa minst 2 veckor innan matchens datum. Ni kontaktar själva laget/lagen som ev har träning då ni önskar spela match. Då detta är gjort meddelar ni tiden för matchen till kansliet enligt samma mailadress som ovan.
De rätta tiderna skall synas i kalendern på ledarsidan. Kolla där så ni inte krockar med bokningar i hallen.
Det blev långt (sorry) - men förhoppningsivs tydligt för alla :-)
LEDORDEN är väl som vanligt: Ta ansvar, kolla en gång extra och håll ordning, lämna snyggare och mer dammsuget än när du kom. Så kan vi fortsätta med en fin hall där många får möjlighet att vistas.
Mvh
Kansliet gm Jocke B
Kommentarer