Nästa match
Senaste resultat
Nyheter från föreningen
Säsongens sista hemmamatch damlaget
18 sep
Derbydags!! SFF vs IFK Timrå 2
10 sep
MatchDags
4 sep
Sammandrag, söndag 8 september
28 aug, 07:55 0 kommentarer
Hej!
Söndag den 8 september arrangerar vi återigen sammandrag hemma på IP (det enda den här hösten). Den här gången står vi värd för tre matcher:
10:00 Njurunda – Sidsjö-Böle grön
Timrå vit – Alnö röd
11:30 Söråker – Matfors orange
Som vanligt hjälps vi åt att bemanna de arbetspass sammandraget innebär.
Kiosk
Kl. 09.30-11.15: Elsa, Linda
Kl. 11.15- till sista matchen är slut: Wera, Eira
Brygger kaffe, grillar toast och säljer fika i kiosken. Plockar ihop och städar undan.
Matchvärdar
Kl. 09.45: Meja, Siri (första matcherna)
Kl. 11.30: Bonnie-Lee (andra matchen)
Hjälper till med att färdigställa planerna. Välkomnar gästande lag, visar var det finns toalett/omklädningsrum. Hämtar bollar under matchen.
OBS! Föreningen uppmanar ledare och matchvärdar att vara extra uppmärksamma om domarna får klagomål eller otrevliga kommentarer från spelare, ledare eller andra personer runt planen - här gäller nolltolerans! Matchvärdarna hjälper till så att detta efterlevs.
Trivsel/ordning och reda
Se till så att det är snyggt och städat på toalett, i omklädningsrum och runt planerna innan vi lämnar IP: Amanda
Långpannekaka
Lämnas in till kiosken ca kl. 09.30: Lilly Frisk, Lumi
Baka varsin långpannekaka eller liknande.
Toastlängd
Lämnas in till kiosken ca kl. 09.30: Edith, Ylva
Köpa en toastlängd, bred med smör, lägg på skinka/kalkon och ost och sätt ihop två och två.
Byt med varandra om det behövs. Har ni frågor så hör av er till Erika, tel. 070-5783835.
Restaurangchansen
17 aug, 18:35 0 kommentarer
Hej alla!
Vi har tyvärr missat att ta in beställningar av restaurangchansen. Så vi är lite sent ute.
Det som gäller är minst 2 st/pers.
Singel app 300:- st.
Finns även familjeapp 450:-.
Om man vill köpa sig fri kostar det 150:-/ RC.
Meddela mig senast imorgon om ni vill ha fler än 2, köpa sig fri el byta ut mot familje appar?
Annars delar vi ut 2 vanliga appar till veckan till dom som inte meddelat annat.
mvh Sofie Holmström 0702401347
Info från ledarna
17 aug, 13:34 0 kommentarer
Hej. Vi har samlat ihop oss lite efter sommaruppehållet och planerat upp hösten.
Praktiskt så kommer det vara ett sammandrag den 8/9, arbetsfördelning kommer. Sen ska vi sälja både restaurangchansen och sportlotten. Mer info och utdelning sker inom kort.
Vi passar även på att välkomna en ny tjej i laget, Bonnie har börjat spela med oss. Det gör att vi nu är 16 spelare i truppen vilket är fantastiskt roligt.
Ett stort antal spelare ställer även mer krav på struktur kring träning och match. Vi har pratat mycket om delaktighet och engagemang men vi vill att ni påminner era tjejer om det.
Kommer man på träning så är man där och bidrar efter bästa förmåga. Att välja att inte vara med, inte lyssna på instruktioner eller att inte ta övningar på allvar gör att man förstör för dem som verkligen vill. Många av övningarna vi gör kräver flera spelare samtidigt och om då inte alla bidrar kommer det inte att fungera och vi kommer att behöva lägga mer tid på att påminna och instruera än att kunna ge bra feedback och utveckla tjejerna på det sätt vi önskar.
För att öka intensiteten på match så har vi bestämt ett tak på 13 spelare (kan bli fler om vi har sammandrag). Vi väljer att göra så för att kunna ge möjlighet att spela in sig på den aktuella positionen samt för att ha jämna byten. Rekommendationen i 7-manna är att ha 10 spelare till match men vi vill att tjejerna ska få spela så mycket fotboll som möjligt så vi väljer att kalla fler. Dock så kommer några behöva ställas över om vi har full trupp.
När vi bestämmer vilka som ska kallas till match och vilka som ska stå över utgår vi ifrån klubben policy som vi också känner oss trygga med och står bakom:
”Alla spelare som tränar regelbundet och har betalt medlems- och träningsavgifter får vara med och spela matcher. Hur mycket man får spela beror på en kombination av följande faktorer:
-träningsflit dvs att man kontinuerligt deltar på träningarna
-träningsintensitet dvs att man tar träningen på allvar och alltid gör sitt bästa
-uppförande, inställning och ansvarstagande för laget före, under och efter match”
Det betyder att de som kommer på träningar och aktivt deltar på hela träningen först och främst blir kallad till match. Vi utgår alltid från de senaste veckorna så har man varit borta på semester eller var sjuk så påverkar det inte hela hösten utan enbart kommande match.
Vi meddelar alltid om man inte kommer bli kallad och orsak till det. Detta görs i samband med att kallelsen skickas ut på onsdagar efter träningen.
På match så kommer vi försöka låta tjejerna spela på samma position så mycket som möjligt. Det betyder dock inte att det är samma position varje match utan det kommer att variera för de flesta. Vi har löpande dialog med tjejerna om vart de föredrar och inte föredrar att spela. Alla positioner kräver vissa egenskaper som man ibland behöver träna lite mer på innan man är redo att testa på match. Träna på nya saker gör vi på träningar och vi ska försöka att förbättra den individuella uppföljningen. Vi strävar efter att ge tjejerna bästa möjliga förutsättningar och man ska få testa att spela på olika positioner men för att det ska vara rättvist mot dem behöver det ske i ett bra sammanhang. Exempelvis så blir det inte rättvist att sätta flera spelare samtidigt på helt nya positioner. Det är bra att ha en trygg lagkamrat bredvid.
Viktigt att komma ihåg är att vi inte ställer upp laget för att vinna. Det förekommer aldrig, oavsett ställning i en match att vi ”toppar” laget och låter några spela mer. Alla som deltar ska få spela lika mycket och känna sig lika delaktiga. Vi räknar inte vinster (även fast tjejerna gör det) utan pratar ofta om att alla ska få möjlighet att göra sitt bästa och känna glädje i det. Men det betyder inte att vi inte bryr oss om resultatet utan resultat kan ju vara andra värden än att göra fler mål än motståndarna. Därför ställer vi upp laget och kombinerar spelare och positioner på det sätt vi anser att de har bästa möjliga förutsättningar att kunna delta, utvecklas och göra en bra match mot motståndarna.
Vi kommer även under hösten försöka skifta till ett nytt sätt att spela. Nu spelar vi 3(backar)-2(Mittfältare)-1(anfallare) och vi har blivit väldigt stabila defensivt och släpper in lite mål. Men vi gör inte heller så många mål. Laget har haft en härlig utveckling och alla har tagit steg under säsongen så vi kommer nu att testa spela 2-3-1 i stället som kräver lite mer rörelse och passningsspel.
Ni föräldrar är alltid välkomna till oss ledare för frågor. Tveka inte att höra av er om ni funderat på något eller vill att vi förklarar något ytterligare.
Vänligen
Ledarna
Mid Nordic Cup!
30 jul, 12:17 0 kommentarer
Mid Nordic Cup närmar sig! Här kommer inledande info:
- Samling vid Grytan, Timrå IP (mellan SCA arena och simhallen) minst 45 minuter innan den första matchen och minst 30 minuter innan match nr. 2.
- Observera att det är samling redan kl 07.15 innan match nr. 1. Hjälp tjejerna att komma utvilade och i tid!
- Den första matchen spelar vi mot Selånger och då spelar vi i våra röd-svarta matchtröjor. Detsamma gäller match för nr 2 mot Medskogsbron. Håret ska vara uppsatt och alla smycken tas av. Glöm inte benskydd!
- I kalendern på svenska lag framgår det vilken matchtröja som ska användas till respektive övriga matcher. Vi kommer också uppdatera om samlingsplatser både i kalendern och i Messenger.
- Det är många timmar mellan fredagens matcher och varje förälder har ansvar för sitt barn under den tiden. Vi ser gärna initiativ till gemensam aktivitet på fredag dag/em om vädret tillåter.
- Precis som på Lilla VM påminner vi tjejerna om att vi är på cup som ett lag. Det betyder att vi ledare förväntar oss att alla får vara med/bjuds in och att man är schysst mot varandra under hela helgen. Viskningar, skitsnack, tjafs och taskig attityd tolereras inte!
- Vi vill helst inte att ni skickar med godis, chips eller läsk - det får man äta när man kommer hem på kvällen. Dels är risken att det blir orättvist, dels vill vi mata kroppen med sådant som ger bra energi när vi ska spela matcher.
- OBS! Om ni blir sena till samling/uppvärmning är det viktigt att ni meddelar tränarna. Ring eller skicka sms till Magnus eller Peter. Detsamma gäller såklart också om ert barn inte kan komma alls.
Magnus: 073-060 28 68
Peter: 070-583 73 83
- Mellan lördagens matcher vill vi återigen gärna bjuda tjejerna på lunch. Vi återkommer med detaljer, men planera för gemensamt häng då.
Vi ses på fredag! /ledarna
Lilla VM!
26 jun, 09:30 0 kommentarer
Nu är det äntligen dags för Lilla VM! Här kommer lite info om fredagen:
- Samling vid vårt tält minst 45 minuter innan den första matchen och minst 30 minuter innan match nr. 2. Kom ihåg att det är en stor cup så var ute i god tid! (När tältet är uppsatt kommer närmare info om exakt var ni hittar det.)
- Den första matchen spelar vi mot Sidsjö-Böle. Då är vi hemmalag och spelar i våra röd-svarta matchtröjor. Håret ska vara uppsatt och alla smycken tas av! Tänk på att det lätt uppstår skavsår i svettiga fotbollskor så släng i ett par extra fotbollsstrumpor i ryggsäcken om ni har.
- Mellan matcherna har varje förälder ansvar för sitt barn (om inte vi ledare uttryckligen sagt annat). Kan ni inte vara med på plats så stäm av med varandra och oss ledare så att det alltid finns någon vuxen som kan ta ansvar.
- Prata gärna med ert barn om att vi är på cup som ett lag. Det betyder att vi förväntar oss att alla får vara med/bjuds in och att man är schysst mot varandra under hela helgen. Viskningar, skitsnack, tjafs och taskig attityd tolereras inte!
- Lunch försöker vi synka så att de som vill kan äta tillsammans. Det går att både äta medhavd mat och köpa på plats.
- Vi vill helst inte att ni skickar med godis, chips eller läsk - det får man äta när man kommer hem på kvällen. Dels är risken att det blir orättvist, dels vill vi mata kroppen med sådant som ger bra energi när vi ska spela matcher.
- OBS! Om ni blir sena till samling/uppvärmning är det viktigt att ni meddelar tränarna. Ring eller skicka sms till Magnus eller Peter. Detsamma gäller såklart också om ert barn inte kan komma alls.
Magnus: 073-060 28 68
Peter: 070-583 73 83
Vad gäller samlingstider och gemensam lunch på lördag så får vi återkomma med mer info. Det beror lite på väder.
Packlista (så att tjejerna kan ta ansvar för att packa sin egen utrustning):
- Röd-svart matchställ.
- Benskydd och strumpor.
- Vattenflaska.
- Hårsnodd.
- Svarta matchtröjan.
- Extra fotbollsstrumpor om man har.
- Tofflor/andra skor att byta till mellan matcherna.
- Kläder efter väder att byta om till mellan matcherna.
- Filt/stol/sittunderlag att sitta på i tältet.
- Badkläder (frivilligt förstås). Det finns badplats i närheten (5-10 min med bil).
Vi ses på fredag! /ledarna
Fler nyheter
Kommande aktiviteter
Ons 27/11
18:00-19:15 |
Träning
Fotbollshallen, Timrå |
Ons 4/12
18:00-19:15 |
Träning
Fotbollshallen, Timrå |
Ons 11/12
18:00-19:15 |
Träning
Fotbollshallen, Timrå |
Ons 18/12
18:00-19:15 |
Träning
Fotbollshallen, Timrå |
Ons 15/1
18:00-19:15 |
Träning
Fotbollshallen, Timrå |
Ons 22/1
18:00-19:15 |
Träning
Fotbollshallen, Timrå |
Fre 24/1
14:00-19:00 |
GIF Sundsvall cup
Nordichallen |
Lör 25/1
08:00-19:00 |
GIF Sundsvall cup
Nordichallen |
Sön 26/1
08:00-19:00 |
GIF Sundsvall cup
Nordichallen |
Ons 29/1
18:00-19:15 |
Träning
Fotbollshallen, Timrå |