Nästa match
Flickor 13år -08 Vit 2021
Lag | M | P |
---|---|---|
1. Alviks IK Vit | 12 | 36 |
2. Sävast AIF | 11 | 24 |
3. Munksund-Skuthamns SK | 12 | 16 |
4. Storfors AIK | 12 | 13 |
5. IFK Kalix | 12 | 12 |
6. Piteå IF FF Lag 1 | 11 | 10 |
7. Sunderby SK | 12 | 9 |
Nyheter från föreningen
Extra träning
10 jan
Mv-träning 19 & 26/11
18 nov 2024
Målvaktsträning 14/11
11 nov 2024
Pjäshallen
4 nov 2024
SAIF startar herrlag
4 nov 2024
Information om säsongen 2023
2 jan 2023 0 kommentarer
Hej,
Hoppas att ni har haft en bra Jul och Nyår
Som vi har meddelat tidigare så kommer vi att slås ihop med F-06/07 för säsongen -23 och tjejerna kommer även att få möjlighet att miljöträna med damlaget.
Jag kan även meddela att undertecknad kommer att gå in som tränare i detta lag.
Nu är det fortfarande vintersäsong för många idrotter och man kanske inte tänker på fotbollen just nu, men meddela gärna så fort ni vet ifall er dotter kommer att fortsätta med fotbollen i Sävast eller inte.
Ni kan meddela med ett sms på 070-382 58 97
tack på förhand
Niclas
Inomhusträning med damerna
1 nov 2022 0 kommentarer
Nu på Måndag den 7:e November drar Sävast Damlag igång sin inomhusträning och vi är hjärtligt välkomna att komma och träna med dem.
Jag har satt in i kalendern, det är måndagar och torsdagar mellan 20-21:30 på träffpunkten.
mvh
Niclas
Information om kommande säsong
26 sep 2022 0 kommentarer
Hej,
Den 25/9 var det styrelsemöte och vi som är ledare i F-07 och F-08 var inbjudna för att kolla av hur det ser ut med ledare, spelarunderlag m.m.
Det kommer att komma mer information senare, men för tillfället så kan vi meddela att F-08 kommer att slås ihop med F-07 och spela som ett lag nästa säsong.
Det förs även diskussioner mellan Sävast och Trångfors om ett lag i en F16-19 serie, styrelserna i respektive klubbar kommer inom en snar framtid att träffas och prata om detta. Mer information kommer efter mötet.
Mvh
Håkan Westerlund, F-07
Niclas Forsman, F-08
Nytt kioskschema v.21
14 maj 2019 0 kommentarer
Hej
Här kommer schema efter plantiderna som publicerades igår. Jag har försökt tagit hänsyn till er som lämnat önskemål. Byte av pass sköter ni mellan varandra och skriv i så fall en kommentar här så alla vet.
Var där 10-15 min före öppningstid och efter matchen stänger vi vid match när laget lämnat planen och publiken har gått.
Nyckel till tisdagen hämtas av mig.(Johanna)
Första namnet på passet ansvarar för att hämta/ta emot nyckel och sista namnet på passet ansvarar för att lämna till nästa. Nyckeln lämnas tillbaka till kansliet efter sista passet.
Vi bakar efter behov till lagveckan och det ska lämnas kvar så det finns lite fika i frysen (datum och innehållsmärkt). Jag bakar till tisdag och sen får ni hålla kontakt med varandra alt. baka och ta med hem igen om det blir över och ser onödigt mycket ut i frysen. Det är bra om det finns något laktosfritt och glutenfritt. Tänk på att göra rejäla bitar som folk vill betala för och att packa i en låda som kan lämnas kvar i frysen, lägg bakplåtspapper mellan fikat.
Det är fika och varma mackor som säljs. Hamburgare endast på cuper och sammandrag.
Matchfika ges till domare/funktionär endast på A-lagsmatcher, kaffe/läsk och fikabröd.
Är något akut slut kan man gå på ICA och handla.
Ta inte fram för mycket fika från frysen. Om det är mycket publik till match kan man brygga kanna, annars fyll muggen direkt från maskinen.
Om det finns pålägg i kylen förbereder man varma mackor och fryser ner. Det ska alltid finnas färdiga mackor i frysen.
Fyll upp kioskens kyl och frys från förrådet, drickor, glass mm.
Är det allmänt lugnt så passa på att fräscha upp, tömma diskställ och dammtorka lite. Kiosken överlämnas städad till nästkommande lag.
Tisdag 21/5
17.30-19.30 Alice B
Onsdag 22/5
18.45-matchens slut Matilda, Ida, Moa
Matchstart 19.15
Lördag 25/5
13.30--matchens slut Freja, Nellie, Alicia
Matchstart 14.00
Söndag 26/5
10.30-matchernas slut Agnes, Era, Ebba
Matchstart 11.00 och 13.30
16.30-matchens slut Svea, Elin B, Saga
Matchstart 17.00
Observera att eventuella ändringar kan ske, meddelar isf i whatsapp gruppen.
Föräldramöte
24 apr 2019 0 kommentarer
Här kommer en sammanfattning av mötet.
Träningar ÖRTAVALLEN:
Måndag 17.30-18.30
Onsdag 17.30-18.30
Vi startar nu på måndag den 29/4.
ALL frånvaro meddelas till Jesper: 070-3066624 (alltså inte via whatsapp)
Vi kommer i år behöva hjälp av er föräldrar, på mötet tog vi upp att vi vill ha "lagföräldrar" i vårt lag, detta för att avlasta oss tränare från det som inte berör fotbollen. Det bör vara minst två föräldrar men kan vara fler än så. Tanken är inte att det ska vara en så stor uppgift för er.
Lagföräldrarnas uppgifter:
- Ta fram försäljningsförslag för att få in pengar till lagkassan samt samordna detta. Det kan vara säljkampanj, jobb för laget, samla pant, lotteri eller andra aktiviteter kring våra hemmamatcher som inbringar pengar. Endast fantasin som sätter gränser.
- Samordna vägstäd (1 gång/per år)
- Vara behjälplig kring BD open om det behövs.
- Ordna andra aktiviteter utanför fotbollen, typ grillkväll för tjejerna eller någon annan rolig aktivitet.
Hör av er till Jesper och säg att ni ÄR intresserade :-)
Vi kommer spela i en serie med 8 andra lag, 5 lag från Piteå, 2 lag från Luleå och Trångfors. Med tanke på antalet matcher i serien så har vi beslutat att inte vara med i någon "försäsongscup" i år.
SAIF-dagen är lördag den 4/5. Vi kommer dock inte kunna närvara då större delen av vårt lag har en cheerleadingtävling i Luleå och får därför inte ihop ett lag.
Vecka 21 har vi vår kioskvecka (20/5-26/5). Johanna sköter planeringen kring det igen. Om ni har några speciella önskemål får ni höra av er till henne.
Medlemsavgift 500:- + deltagaravgift 700:- för 2019. Liten höjning är gjord för att slippa sälja rabatthäftena i år.
Till sist pratade vi om att åka på BD-open i Kalix i år, den cupen går av stapeln 9-11 augusti. Det innebär övernattning i skolsal för tjejerna. Vi kommer göra en anmälan om att vara med men skulle så snart som möjligt få veta om det är några som absolut INTE kan följa med dit, annars räknar vi med att alla kan närvara. Kostnad per spelare: 800:- Vi har en del pengar i vår lagkassa men för att slippa tömma den helt så pratade vi om att kunna ta en del därifrån och resterande får var och en betala alternativt att vi samlar in pengar. Det är där lagföräldrarna kommer in :-)
För avgiften får spelarna logi, frukost/lunch/middag, inträde disco, godisregn, inträde till badet i Kalix.
Om det är någon förälder som måste sova med sitt barn så löser vi så klart det. Har man husvagn kan man boka plats (200:-/natt). Man skickar ett mejl til glasjanne@hotmail.com.
Mer info om cupen på www.bdopen.se eller kontakta Jesper vid funderingar kring detta.
Om det finns några funderingar, synpunkter etc., hör gärna av er!
/Jesper, Stina, Niclas, Mattias
Fler nyheter
Kommande aktiviteter
Inga aktiviteter inbokade |