Dela nyhet
Förtydliganden och info
20 feb, 21:21 0 kommentarer
Hej alla föräldrar! (for English, see below)
Några förtydligande gällande den här arbetsgruppen och vår nya rutin med städschema.
Varför är just du kallad?
Vi är så glada att vi har så många aktiva engagerade ledare som ställer upp varje vecka, helger och lov och vi vill att de ska fortsätta brinna för verksamheten och inte belasta dem med att även städa Yard (scoutgården) så därför tänker vi att vi alla kan hjälpas åt.
Alla ni som inte är ledare eller aktiva i andra arbetsgrupper ska vara kallade till ca 1 städ söndag för vårterminen i grupper om 5-6 personer. Man blir kallad två veckor i förväg.
Under dokument ligger städschemat i excel så att man i förväg kan se när man är kallad och vilka man ska städa tillsammans med. Annars kan man även se det via kalendern och/eller sin kallelse.
Kan man inte den söndagen man är kallad till så kan man antingen byta söndag med någon annan eller städa en annan dag den veckan. Man behöver heller inte komma kl14 så som kallelsen säger utan synka med varandra så att ni delar upp sysslorna / "aktiviteterna" och/eller områden att ta hand om.
Städteamet ska:
- Dammsuga & våttorka golven
- Torka av inne i köken - Tömma papperskorgar och soptunnor
- Tömma diskmaskinerna
- Tvätta wc och tömma papperskorger, fylla på toalettpapper
- Byta handukar, OBS! är smutspåsen full - ta hem och tvätta.
- Tömma återvinningen
- Börjar det ta slut på städmaterial, toalettpapper? Meddela styrelsen@rns.scout.se så köper vi in nytt eller köp in och lämna in orginalkvitto (lägg i postfacket märkt "kassör" i ledarrumemt) så får du återbetalt oftast inom en vecka.
Ibland pågår det verksamhet även under helgen då får man antingen göra så gott man kan eller kanske komma tillbaka lite senare om det är väldigt stökigt. Aktiviteterna är oftast avslutade efter kl15/16 på söndagar.
Har du frågor / funderingar? Ta kontakt med styrelsen@rns.scout.se
--------------------------------------------------------------
Hello, all parents! Some clarification regarding this working group and our new cleaning schedule.
Why are you specifically called? We are delighted to have so many active and committed leaders who volunteer every week, weekends, and holidays. We want them to continue to be passionate about the organization and not burden them with the additional task of cleaning the Yard (scout facility). Therefore, we believe that we can all help each other out.
All of you who are not leaders or active in other working groups should be called for about 1 cleaning session on Sundays for the spring term in groups of 5-6 people. You will be notified two weeks in advance. The cleaning schedule is available in Excel under "documents" so you can see in advance when you are scheduled and who you will be cleaning with. Alternatively, you can check it on the calendar and/or your invitation.
If you cannot attend the Sunday you are scheduled for, you can either swap Sundays with someone else or clean on a different day that week. Also, you don't need to arrive at 2 PM as the invitation says; coordinate with each other to divide tasks/ "activities" and/or areas to take care of.
The cleaning team should:
-
Vacuum and wet mop the floors
-
Wipe inside the kitchens
-
Empty trash cans and bins
-
Empty dishwashers
-
Clean toilets, empty trash cans, refill toilet paper
-
Change towels; if the dirt bag is full, take it home and wash it.
-
Empty the recycling
-
If cleaning supplies or toilet paper are running out, notify @Styrelsen RNS, and we will purchase new ones. Alternatively, buy them and submit the original receipt (place it in the mailbox marked "kassör" in the leader's room) for reimbursement, usually within a week.
Sometimes, activities continue over the weekend. In such cases, do your best or come back later if it's very messy. Activities usually end by 3/4 PM on Sundays.
If you have questions or concerns, contact styrelsen@rns.scout.se.
Kommentarer