Dela nyhet
Bemanning - Attityd Cup: Lördag 14 september
13 aug, 08:08 0 kommentarer
Hej alla föräldrar!
Det har blivit dags för Attityd Cup som våra grymma tjejer i Qviding F14 kommer spela söndagen den 8 september. Ledarna skickar separat information om cupen.
Till skillnad från förra året så bemannar vi föräldrar inte samma dag som laget spelar cupen utan vi ska göra vår ideella insats lördagen den 14 september. Klubben gick ut med bemannings-datum redan innan sommaren i Svenskalag-appen och vill därför inte ändra detta nu.
Vi kommer att börja att kalla föräldrar till de spelare som inte hade möjlighet att göra sin föräldrainsats under WarmUp Cup i våras. Vi ber er ödmjukast observera att detta föräldraengagemang är en obligatorisk del av att vara medlem i en ideell förening som Qviding FIF.
Jag kommer skicka ut kallelser enligt nedan schema till er via Svenskalag-appen till föräldrainsatsen så det är även där ni meddelar om ni kan eller inte.
Spelschemat för är inte klart än men det är inte omöjligt att lördagens senaste pass blir något kortare än vad som ligger i planeringen idag. Därför är dessa pass schemalagda något längre.
F14 har denna gång fått i uppdrag att ansvara för Sekretariat och Prisutdelning samt ha en resurs som är Plan- och domaransvarig från lunch och framåt. Nedan kan ni se lite vad respektive uppdrag innebär:
Plan- och domaransvarig
Ansvariga för att planer mäts upp och markeras. Gruppansvarig håller även i kontakten med domare under dagen så att dessa är på plats och vet vilken plan de ska döma. Planansvariga har även ansvar för att matcherna drar igång samtidigt och att det flyter på bra i paus samt efter match. Hänvisa lagen av planen och till sekretariat om det behövs för att få på nästa lag till match.
Sekretariat & Prisutdelning
Samlar in fair-play bedömningar och räknar ihop för åldersklasserna. Samordnar spelplatser och bistår lag till rätt spelplats. Har koll på spelschema, så att vi håller tider. Ansvarar för medaljutdelning och lagpresentationer i samband med detta.
---------- Schema ----------
Sekretariat & Prisutdelning
Morgon/Förmiddag 07:30-11:00
- Astrid
- Vera
Lunch 10:45-14:45
- Eira
- Isabella
Eftermiddag 14:30-19:00 (kan bli kortare beroende på slutligt spelschema)
- Linnea
- Lisen
Plan- och domaransvarig
Efter lunch 12:30-16:00
- Malou
Kvällspasset 15:45-19:00
- Nevin
----------
Om du inte kan den tilldelade tiden så ansvarar du för att byta tid eller hitta en ersättare.
Tack på förhand för er insats!
/Rickard
Kommentarer