Nästa match
Nyheter från föreningen
Rapport från medlemsmötet
15 nov
Dagordning medlemsmöte 14 november- uppdaterad med möteslänk
7 nov
Medlemsmöte 14 november samt nomineringar!
11 okt
Bli coopmedlem- Stöd Saiks ungdomsverksamhet!
7 okt
Hemmamatcher v.41
7 okt
Newbody-beställningarna finns att hämta
7 nov, 18:01 0 kommentarer
Paketen hämtar ni på:
Mondi Home
Blockvägen 10
352 45 Växjö
Öppettiderna är: 10-18 vardagar
11-14 Lördag-Söndag
Micke (Wiles pappa) jobbar där 😊
Hämtas senast nu på sön 10/11.
Ni tar betalt från era kunder genom Swish till er själva först sen återkommer jag med nummer där ni swishar in det totala beloppet för hela er försäljning.
Försäljning av Newbody
1 okt, 22:57 0 kommentarer
Hej alla!
Vårt lag ska sälja Newbody-produkter för att samla in pengar till lagkassan så grabbarna kan åka på fotbollscup nästa år.
Försäljningen kommer att pågå från nu och fram till 3/11. Vi har som mål att alla spelare försöker sälja 10 paket var.
Klicka på länken https://portal.newbodyfamily.com/reg/TFOJWTJ
och registrera er som säljare. När du registrerar dig via länken kommer du direkt in på din säljportal. Där kan du lägga in dina ordrar kontinuerligt och dela din shop. Produktkataloger kommer att delas ut men för att sprida ordet om att du säljer dessa produkter kan du redan nu dela din shoplänk på sociala medier, via mail eller SMS till släkt, vänner och arbetskamrater.
Hör av er om ni har några frågor. Lycka till!
Bemanning kiosken hösten -24
21 aug, 15:30 0 kommentarer
Några spelare har fått kioskpass igen även om man stod under våren. Kan man inte den tid man blivit tilldelad så försöker man byta med andra föräldrar. Det kan vara så att er son inte är kallad till just den matchen men då får ni ändå ta ert pass eller försöka byta med någon annan. Man behöver själv hålla koll på om matcher blir flyttade.
Om ni byter pass med varandra meddelar ni mig via WhatsApp.
Ni som har kioskpass på Sandavi kontaktar mig innan via WhatsApp för att få kod till kioskförrådet.
Läs noga igenom instruktionerna för kiosken
Gothia cup info
9 jul, 20:21 0 kommentarer
Avfärd söndag 14/7
Vi samlas på Sandsbro skola kl. 13.00 för avfärd mot Göteborg. Där kontrollerar vi så att alla har med sig id-handling mm. Det är varje spelares ansvar att se till att man innan avfärd har skjuts med någon. Viktigt att alla spelare har ätit en bra lunch innan avfärd!
Boende
När vi kommer fram får vi direkt tillgång till boendet på Vallhamraskolan
(Vallhamraskolan, Lärdomsvägen 2, 433 65 Sävedalen)
Packlista
-Luftmadrass/liggunderlag + ev. pump
-Kudde, sovsäck/täcke, lakan
-Fotbollskor
-Strumpor (gärna flera +svarta)
-Benskydd + ev. tejp
-Shorts
-Matchtröja
-Träningsoverall (ta gärna med alla tröjor ni har så kan vi låna ut om någon inte har)
-Namnad vattenflaska (gärna två)
-Tofflor och joggingskor
-Kläder för ca 7 dagar
-Necessär
-Ev. allergitabletter, inhalator
-Vätskeersättning
-Solkräm?
-Ryggsäck (till och från matcherna)
-Handduk och duschgrejer
-Mobilladdare
-Hörlurar
-Godkänd Id-handling
Gothia Line bussar
Gothia Line är bussar som går mellan skolor och planer i området där det är svårt att ta ta sig fram med kollektivtrafiken. Gothia Lines avgångstider finns i deras app. I första hand hänvisar de till kollektivtrafiken.
Gothia Line bussar
Matcher
Måndag: 15.50 Sandsbro AIK - Entente Osten Luxembourg
(OBS! Invigningen har insläpp från kl 18.30 och startar 20.00)
Tisdag: 12.00 IBFF/ÖIF - Sandsbro AIK
Onsdag: 12.50 Sandsbro AIK - European Football Academy
+ 64-delsfinal ca 19.00
Om vi förstår slutspelsträdet rätt så blir det 64-delsfinal på onsdag kväll runt 19.00 oavsett vart vi placerar oss i gruppen. Vinner vi den är det ny match på torsdag men om vi förlorar så åker vi ut.
Föräldrauppdrag + Utcheckning
Skulle vi förlora matchen på onsdag kväll stannar laget kvar på skolboendet till torsdag och checkar ut tidigast vid lunch. Vinner vi spelas ny match på torsdag och vi får se när utcheckning blir. Tanken är att när laget åker ut så avslutas det gemensamma skolboendet dock tidigast torsdag vid lunch. När det är dags för utcheckning hjälps vi åt att tömma klassrummet. Killarna tar grovstädningen och vi föräldrar hjälper till att återställa klassrummet och behöver få det godkänt av skolvärdarna innan vi kan lämna. Sen är det kul om de som är kvar i stan med sina familjer fortsätter och träffas för att exempelvis titta på finalspelet.
Aktivitet med laget och föräldrarna
Vi planerar en eftermiddag/kväll på Liseberg på tisdagen 16/7 för spelarna, föräldrar och ev. medresenärer medan vi skickar iväg ledarna på Gothia Leaders Party i Scandinavium. Vi hittar en fast plats där som vi kan utgå ifrån och vi behöver vara några vuxna på plats. Ett trevligt tillfälle för oss föräldrar att umgås också. Svårt att säga exakta tider just nu med tanke på match och mattider.
Gothia cup 2024
23 jun, 09:06 0 kommentarer
Här kommer en första information som är bra att känna till om Gothia cup
Boende
Spelarna och ledarna kommer bo på en skola i Sävedalen som heter Vallhamraskolan.
(Vallhamraskolan, Lärdomsvägen 2, 433 65 Sävedalen)
Närmaste busshållplats är Vallhamra Torg, närmaste spårvagnshållplats saknas. Parkering för bilar finns på skolgården och bussar hänvisas till Vallhamra ishall. Dusch finns i idrottshallen intill skolan.
Incheckning: 13 juli tidigast 12.00 - 14 juli hela dagen
Utcheckning: 20 juli senast 12.00 - då ska ni ha tömt ert klassrum, sopat golvet, slängt allt skräp samt placerat ut bänkarna enligt skolvärdarnas instruktion. Innan ni lämnar skolan ska klassrummet besiktigas tillsammans med en skolvärd. Vi kommer betala en nyckel- och skadedeposition på 500 SEK. När vi har lämnat tillbaka nyckeln och skolvärdarna godkänt att rummet är i samma skick som när vi kom får vi tillbaka nyckel- och skadedepositionen.
Måltider
Samtliga spelare och ledare har matpaket med frukost, lunch och middag för alla dagar och med start med middag på söndag 14/7. Alla måltider serveras på Oxledskolan, ca 5 min promenad från skolan och här hittar ni tiderna samt veckans meny. (2 spelare har anmält specialkost)
Ålderskontroll
Samtliga spelare måste ta med giltig id-handling för att få spela och observera att alla lag ska ha genomfört ålderskontrollen senast klockan 12.00 på tisdagen den 16 juli. Ålderskontrollen kan göras på samtliga spelplatser som används under turneringen. Vid spelplatserna är ålderskontrollen öppen så länge det pågår matcher.
En deltagarförteckning ska skrivas ut och tas med som fysisk kopia till ålderskontrollen och det är viktigt att spelarna är förberedda med sina id-handlingar och står på led i den ordningen som står på deltagarlistan.
Deltagarförteckning för utskrift till ålderskontrollen
Laguppställning
Till varje match får 18 spelare finnas med på laguppställningen. Ny laguppställning ska fyllas i och lämnas in i fysisk form på plats inför varje match. Finns att skriva ut här:
Spelschema
Här hittar ni spelschema, resultat och live rapportering mm
Invigningen av Gothia cup måndag 15/7 + Gothia cards/biljetter till invigningen
Spelare och ledare har biljetter till invigningen samt ni medresenärer som beställt Gothia Card. Både korten och biljetterna till invigningen finns till oss på skolan där spelarna bor. De uppmanar alla att komma till Ullevi Stadium i god tid, för att alla besökare ska hinna in till sina platser innan invigningen börjar (biljetterna är numrerade). Insläppet öppnar klockan 18.30 och invigningen börjar 20.00. Inga väskor är tillåtna.
Väskförbud
Gäller på invigningen samt matcherna som är på Ullevi. Polismyndigheten har infört ett totalförbud mot införsel av väskor vid större evenemang. Undantag kan endast beviljas av medicinska skäl mot uppvisande av läkarintyg och för personer med barn i behov av skötväska. Barnvagnar är inte tillåtna i arenan. • Inga väskor (inklusive små handväskor, magväskor, tygväskor, necessärer och plastpåsar).
Aktiviteter
Kringaktiviteter som Gothia cup erbjuder utöver fotbollen under veckan och det är fritt inträde till dessa med Gothia Card.
Aktiviteter som Gothia cup erbjuder
Gothia Cup introducerar Team Stewards
Inför sommarens turneringen inför vi ett nytt projekt inom Celebrate the Game. Samtliga deltagande lag ombeds att utse en Team Steward inför varje match. Den utvalda personen ska bidra till en positiv atmosfär och fokuserar särskilt på att stötta sitt lags supportrar och se till att de uppträder på ett bra sätt.
För att göra det enkelt att känna igen dem kommer Team Stewards att bära en speciell väst. Syftet med Team Stewards är att förebygga våld och hot, både på och utanför planen. Det ska inte vara en aktiv tränare eller ledare som är lagets Team Steward utan vi önskar att uppdraget tilldelas en vuxen medresenär som följer laget på plats.
Inför en match är det varje lags ansvar att se till att deras Team Steward får sin väst av planvärden och denne får med sig sin publik till rätta sida och försöker hålla ihop dem så mycket som möjligt.
Lagen ska bekräfta att de har tagit del av denna information och att de kommer att fullfölja uppdraget under turneringen genom att maila competition@gothiacup.se
Tillsammans med er skapar vi ett bättre matchklimat och en turnering fylld av glädje och positivitet.
Fler nyheter
Kommande aktiviteter
Sön 24/11
11:30-13:00 |
Träningsmatch Växjö BK
Konstgräset Norremark |
Sön 24/11
14:00-15:30 |
Kostutbildning
Klubbstugan Sandavi |
Sön 24/11
17:00-18:00 |
Föräldramöte-fokus diskutera cup 2025
Klubbstugan Sandavi |
Mån 25/11
18:00-19:30 |
Träning p09
Konstgräset Norremark |
Ons 27/11
18:00-19:30 |
Träning p09
Konstgräset Norremark |
Fre 29/11
16:30 |
Träningsläger
Borgholm |
Sön 1/12
10:30-12:00 |
Inomhusträning p09
Hagaviksskolan |
Mån 2/12
18:00-19:30 |
Träning p09
Konstgräset Norremark |
Ons 4/12
18:00-19:30 |
Träning p09
Konstgräset Norremark |
Sön 8/12
10:30-12:00 |
Inomhusträning p09
Hagaviksskolan |