Lördagsträningar vinter 2024/2025
Träningen startar 10.00
Vecka / Område / Ansvarig
Vecka 45 / Röd / (Tisardagen)
Vecka 46 / Grön / Elisabeth & Maxime + Christoffer & Mirjam
Vecka 47 / Blå / Noel H & Robin H + Magnus P
Vecka 48 / Röd / Lilian & Daniel + Mykyta
Vecka 49 / Grön / Ellinor T + Ryno
Vecka 50 / Blå / Mats Nylin, Malin Yngström (Skinkloppet)
Vecka 51 / Röd / Hallmén + Ella
Vecka 52 / Grön / Egen träning
Vecka 01 / Röd / Egen träning
Vecka 02 / Grön / Janegren + Viggo
Vecka 03 / Blå / Johan & Lovisa + Oskar A
Vecka 04 / Röd / Pihel
Vecka 05 / Grön / V & J Pettersson + Måns B
Vecka 06 / Blå / Nina & Adam + Jonathan K
Vecka 07 / Röd / P & K Sjödin + Moa P
Vecka 08 / Grön / J & M Sjödin
Vecka 09 / Blå / Emil & Rebecka
Vecka 10 / Röd / Hjärtsjö + C & A Berg
Vecka 11 / Grön / Emil L & Alice J + Dan L
Som medlem kan du komma åt kartfilerna via hemsidan, du gör såhär:
Logga in -> Klicka på kugghjulet -> Dokument -> Orienteringskartor -> Klubbstugan
Områden:
Det område som står är det område man skall lägga träningen i. Här finns en karta över områdena
Instruktioner till ansvarig:
Om det tilldelade datumet inte funkar, fråga om någon kan byta med er.
Lägg ut en nyhet på klubbens hemsida eller skriv ett inlägg på klubbens sida på facebook några dagar innan träningen för att ta reda på hur mycket soppa och hur många kartor som behöver skrivas ut.
Lägg en långdistansbana på ca 15 km med möjligt för avkortning, gärna ca 10 km och ca 5 km. Banorna kan du tex lägga i programmet Purple-pen som du kan ladda ner gratis på denna sida http://purple-pen.org/. Om du önskar hjälp med banläggning kan vi ta hjälp av någon elitlöpare som inte bor i Hallsberg/Kumla. Kontakta Johan i god tid så hittar han en banläggare åt er.
En kontroll som alla banor passerar ska innehålla varm saft som tillsammans med muggar ska köras ut och hämtas efter träningen.
Skriv ut kartor på datorn i klubbstugan och lägg banorna i hallen.
Laga en enkel lunch (exempelvis soppa) som serveras mellan 11.30-13.00.
Städa undan i köket, torka borden och gör rent diskmaskinen.
Kontrollera om klubbstugan är uthyrd på eftermiddagen samma dag (bokning redovisas i almanacka i hallen). Om klubbstugan är uthyrd se till att golv i storstugan och hallen är dammsugna och att toaletter är rena så att det är rent och snyggt innan de som hyrt stugan anländer kl 14.00.
Vid frågor kontakta Johan Aronsson.
/ Tränings- och tävlingskommittén