Forum
SvaraNya tränare till de äldre barnen |
---|
Hej! Det är hög tid för de äldre barnen i boll-o-lek att få lite mer utmanande fotbollsträning. Därför behöver vi fler tränare, komma fram till ett bra träningsupplägg och vilka barn som ska påverkas. Det här är ett långt inlägg, men det är vi föräldrar som behöver hjälpa till att ge barnen bra och rolig träning. Under våren körde jag träning på torsdagar för de äldre barnen i Boll-o-lek och de yngre barnen i PF07. Träningen var uppdelad i en gemensam del och en del enbart för de äldre boll-o-lekarna. Det fungerade ganska bra, men barnen behöver mer utmanande träning även på tisdagar. Jag har funderat en del under sommaren och bestämt mig för att koncentrera mig på Boll-o-lek. Därmed behövs det nya tränare till de äldre lirarna. Det är riktigt roligt och givande att vara fotbollstränare i NIF. Det finns möjlighet att få tränarutbildning av Östgöta Fotbollsförbundet och jag stöttar så gott jag kan. Vilka av er kan ställa upp som tränare för våra barn? Träningsupplägget är öppet för diskussion. Eftersom vi är en liten klubb där lagen består av flera årskullar tänker jag att det är en fördel om barnen känner sig hemma i två lag för att vi ska få ihop tillräckligt med spelare till matcher. Min tanke är att man fortsätter med delad träning tillsammans med de yngre från PF07 på torsdagar och tillsammans med Boll-o-lek på tisdagar. Då kan det till exempel bli 30 minuter med mer avancerade övningar, 30 minuter med mer lekfulla övningar och 60 minuter med specialanpassade övningar per vecka. Givetvis går det att göra på andra sätt. Det viktigaste är att det blir bra för barnen. Vad tycker ni? Jag tycker inte att det är självklart att man enbart går på födelseår när man delar upp barnen. Det viktigaste är barnen har roligt och blir lagom utmanade. Samtidigt kan det bli tokigt att dela upp barn från samma årskull i två olika lag av olika anledningar. Mitt förslag är att vi ger barn födda 2010 och 2011 mer utmanande träning på tisdagar och torsdagar. Vad tycker ni? Svara helst i den här diskussionstråden, men givetvis går det bra att kontakta mig direkt på ulf.handel@gmail.com eller 0761-441532. Varma hälsningar Ulf Händel Boll-o-lek-ledare Ulf Händel 16 aug 2017 |
Svar (0 st) |
---|