Uppdateras medlemsregistret automatiskt?
Nej, det gör det inte varför det bygger på att medlemmarna själva gör eller uppger, förändringar.
Varför får jag samma mejl flera gånger?
När det gäller fakturor se frågor & svar om betalning. Gör man ett vanligt mejlutskick till flera skickas till de E-postadresser finns registrerade på en person. Har man registrerat två olika E-postadresser så går samma mejl till båda E-postadresserna. Har man sen en tredje som tex målsman då blir det tre lika mejl.
Vad är Mina sidor?
Alla medlemmar i registret har tillgång till eget konto med "Mina sidor" i inloggat läge. Antingen på hemsidan eller i SvenskLag-appen. Användarnamn och lösenord erhålls vid medlemsinträdet. På "Mina sidor" kan du se dina status på dina fakturor, ändra kontakt- och adressuppgifter, lösenord m.m.
Var hittar jag mitt digitala medlemskort?
Ladda ner appen Svenskalag till din mobil och sök fram den förening du tillhör. Där loggar du in med det användnamn och lösenord du fått från föreningen. Eftersom NIF kopplat på tjänsten "Digitala medlemskort" hittar du ditt och dina eventuella barns medlemskort i appen.
Du kan bara se medlemskortet om du betalat hela eller delar av medlemsavgiften.
Hur lägger jag till mig själv som målsman till mitt barn?
Det är endast administratörer för ert lag-/grupp eller föreningens administratörer som kan göra detta. Be er ansvariga ledare eller kansliet att göra denna koppling åt er.
Vilka uppgifter registreras om mig?
Vi följer gällande lagstiftning för GDPR. Föreningens GDPR ombud är Lena Säleby. Vi lagrar bara uppgifter vi behöver för att administrera föreningen. Vi lämnar inte ut registret till externa kommersiella aktörer.