Dela nyhet
Ansvarsfördelning våren 2023
21 maj 2023 3 kommentarer
ALLMÄNT
- Matcherna är 2*40 minuter
- Lagvärd bör vara på plats 45 min innan match för att visa in bortalaget i omklädningsrum, be dem parkera klokt och visa var de fyller på vatten.
- DM spelas med utslagsmatcher, se DM på Svensk fotboll,
- Behöver du som förälder byta dag eller tid får du ansvara för det själv.
- Vi har en messengergrupp för föräldrar för samåkning, hejarop, byta tider och övrigt. Kontakta mig (Åsa Walker) eller någon annan förälder som du känner i gruppen så lägger vi till dig!
- Glöm inte att följa laget i appen "Min fotboll"
ANSVARSFÖRDELNING
Tisdag 30 maj 18:00 Sidsjö- Böle, DM OBS ny dag
17:15 - Lagvärd: Freja
17:30- 19:00 Kiosk: Edit
19:00- Kiosk och städ Wera
Torsdag 25 maj 19:00 Söråkers FF
18:15 - Lagvärd: Alice
18:30- 19:45 Kiosk: Alva
19:45- Kiosk och städ: Agnes
Baka: Amanda
Lördag 27 maj 10:00 Selånger Dam Utveckling
09:15 - Lagvärd: Selma
09:30- 10:45 Kiosk: Kajsa
10:45- Kiosk och städ: Lea
Baka: Ida
Torsdag 8 juni 19:00 Alnö IF
18:15 - Lagvärd: Maja L
18:30- 19:45 Kiosk: Melina
19:45- Kiosk och städ: Ronja
Baka: Maja H
BESKRIVNING ANSVAR
Lagvärd
- Ska bära en väst märkt med ”Lagvärd” på ryggen (finns i ”utrustningsrummet” in mot hemmalagets ).
- Lagvärdar har tillsammans med lagens lagledare ansvar för att ta hand om och stötta domaren, se till att god ordning och bra stämning råder runt match. Ta stöd av ledarna från vårt lag om ni har funderingar.
- Se till att det finns tre bollar av bra kvalitet med storlek 5 på planen (ett vid varje mål och en på mitten)
- Säkra att målen står rätt
- Ta emot kvitto från domare (säkra att personnr, kontonr och namn finns med), fota kvittot och skicka med e-post till s vår kassör Carline Andersen på medskogsbk@gmail.com. Sätt kvittot sedan i ”kioskpärmen” (där finns extra kvittounderlag om domaren glömt).
- Se till att bollar och mål tas in efter match.
- Ta emot resultat av domaren och meddela det till Micke när ni stämmer av hur dagen gått (för att han ska rapportera till förbundet)
Kiosk
- Uppstart minst 30 min innan match för att börja brygga kaffe och bre toast.
- Lagledare ansvarar för att ta fram toast och ev. korvbröd innan match.
Städ
- Alla toaletter ska städas ordentligt.
- Kiosken städas ordentligt och torkas golv
- Cafe-delen ska sopas ut och våttorkas om det behövs
Hör av er om det är något tokigt i schemat eller om ni har funderingar på arbetsuppgifterna. Det går oftast att komma och fråga under träningarna så kan jag eller annan förälder visa.
Kommentarer
Lea Stenlund 21 maj 2023
Lördag 27 maj spelas matchen Kl 10. Stämmer det att man har arbetspass vid 19?
Åsa Walker 21 maj 2023
Arbetspass vid 19 verkar jättedumt den 27/5 ;) Jag har justerat. Sista matchen finns inte heller Olivia, Tindra, Alma och Iris får spara sina arbetspass till hösten!
Johanna Forsström 21 maj 2023
Antar vårt pass 27/5 är till 10.45?