Forum
SvaraStäda Sverige (Lindö) 2021 |
---|
Halloj! Hoppas ni har haft en skön sommar! Efter förra årets Städa Sverige, där tjejerna till stor del själva drog in pengar till sin lagkassa, så har vi fått förtroendet att göra det i år igen. Onsdagen 15/9 kl. 17.00-20.00 ska vi städa samma område som förra året (här i Lindö). Det ger tjejerna 5000 kr (!) till deras lagkassa. För att kunna genomföra denna aktivitet måste vi, som förra året, vara så många som möjligt både av tjejerna och oss föräldrar. Därför behöver jag veta hur det ser ut för tjejerna och vilka av er föräldrar som kan vara med. Karin kommer skicka en kallelse och jag önskar att ni svarar på den så fort som möjligt, skriv då vilken förälder som deltar. Vi skulle även behöva att någon har en släpkärra där vi kan lägga alla soppåsarna. Det här kändes som en bra aktivitet förra året, då vi inte bara hjälpte till att få Lindö renare och snyggare, utan det är också bra att tjejerna själva får ta ansvar och få in pengar till lagkassan, med lite hjälp från oss vuxna. Hoppas så många som möjligt kan vara med! Caisa Lundssell 6 sep 2021 |
Svar (5 st) |
---|
Tack att du fixade detta igen, Caisa! Ska vi göra som förra året att alla tar hand om sina säckar själva efteråt (dvs. man åker själv till returpunkten)? |
Jag tror Erik Ebbeson hade släpkärra förra året som vi la säckarna på, eller kommer jag ihåg fel? |
Vi gjorde nog både och :-). Jag vet i alla fall att jag körde iväg mina säckar själv. Jag är naturligtvis OK med vilket som men har tyvärr ingen släpkärra att bidra med. Fint och enkelt sätt att samla ihop pengar till laget. |
Vi körde utan vagn förra året, vi lastade några bilar istället. Jag tycker vi kör på samma upplägg i år, det blev inte så många säckar. Bra fixat Lundssell. |
Hej igen! Jag tänker att vi ses vid ingången vid FTA kl. 17.00 för att dela upp området, få t-shirt, handskar och säckar. Vi ses då! |