Dela nyhet
Meddelande inför klubbens viktigaste tävling!
15 jan, 21:52 0 kommentarer
Nu är det dags för vår årliga tävling Leksand Ski Cup 23-26/1 som ekonomiskt är oerhört betydelsefull för oss alla.
Tävlingen arrangeras av ledare och föräldrar med tanken att vi hjälps åt efter bästa förmåga och har roligt tillsammans. I tävlingsbemanningen framgår vem som ansvarar för de olika roller som behövs under en tävling.
Det finns inga krav på förkunskaper. Vi alla hjälps åt och vi lär oss allteftersom.
(Möte via Teams kommande vecka)
Med aktiva barn i föreningen förväntas att du deltar på våra gemensamma träningar löpande under säsongen och har en förälder som ställer upp som funktionär vid behov på våra tävlingar och hjälper till vid träningar och andra aktiviteter.
Vi betonar vikten att det är obligatorisk med arbete för alla då detta är föreningens sätt att få in pengar istället för att vi alla ska behöva sälja bingolotter m.m.
Kan du inte jobba det pass du blivit tilldelad ansvarar du själv för att byta eller hitta en ersättare. Du behöver också meddela någon av oss ledare bytet.
TÄVLINGSBEMANING FARTHELGEN 25-26/1
Tisdagen den 21/1 från kl 18:00 kommer vi under pågående träning förbereda inför tävlingen och sätta upp skyddsnät och spärra av hela backen där banan ska vara. På detta behöver alla vara med.
Alla måste hjälpas åt att plocka fram nät m.m från klubbförrådet, information ges på plats från tränarna.
Lördag 25/1 och Söndag 26/1
Tävlingsledare: A.E, D.T, J.S
Tidtagning: Bokad
Banchef: Andreas Engman
Bansättning: Tränarna
Starter: Mats Hallén
Nummerlappar & liftkort (utdelning+intagning): Caroline Bergée & Vlasta Stormats, Hanna Norling
Speaker: Vakans
Prisutdelning: Caroline Bergée, Vlasta Stormats
Inropare: Louise Söderberg, Anna-Karin Erkers
Portdomarchef: Johan Stormats*
Flaggvakt/portdomare: Magnus Åsman, Peter Hedlund, Markus Karlström, Johan Lind
Ansvarig Plogpatrull: Stefan Thunell*
Plogpatrull övriga: Wilda Tommervold, Jonas Brodin
Sjukvårdare: Backen
Ta fram prispall: Gör vi tillsammans på söndag
Mat/fika tll funktionärer: Johanna Öijer
Kommentarer