Dela nyhet
Viktig info från Maria
18 nov 2024 0 kommentarer
Hoppas allt är bra med er alla.
Jag vill bara skicka ut en liten påminnelse kring vad som gäller vid kioskarbete och 50/50 så det inte råder några oklarheter.
:)
När det gäller kioskerna...
- Håll koll i appen istiden kring matcher med mera så att ni vet när ni ska bemanna kioskerna (A-lagskiosk samt Kvällskiosken).
- Vid SHL matcherna så ska kiosk 5, 6 och 7 bemannas. Det är endast om ni får information från oss i föreningen som en kiosk får stängas. Tänk också på fördelningen av personalen så att det finns tillräckliga kunskaper i samtliga kiosker.
- Vid "Kvällskiosk" så gäller kiosk 2 i Sparbanksfoajén (vid match i Tegera) och provisorisk kiosk i COFA vid match där.
- Matcher som ska bemannas vid kvällskiosk är samtliga ungdomsmatcher (inklusive poolspel), juniormatcher, DAM J, SDHL, Häradsbygden/Team Leksand.
- Barn under 16 år får INTE vara i kioskerna. Detta gäller även om mamma/pappa jobbar i kiosken. Endast personer över 16år får vistas i kiosken.
- Vid arbete i kiosk 2 så får personalen 1 korv, 1 dricka/kaffe. Står ni vid den provisoriska kiosken i COFA så kan ni ta en värmande kopp kaffe/the eller en dricka och 1 delicato.
- Om personalen skall äta så får detta ske under perioden/när matchen spelas och inte i periodpaus när det är besökare till kioskerna.
- Preppa inte för mycket korv/hamburgare. Vi behöver tänka på svinnet då detta kostar föreningen väldigt mycket pengar när det preppas för mycket! Vi ska alltid sträva efter att sälja slut på det vi preppat.
- Fika till sekretariatspersonal; Ordna en korg innehållandes kaffe och Delicato till det antal personer som sitter i sekretariatet.
När det gäller 50/50...
- Samling sker 15minuter innan arenan öppnar! Och det är oerhört viktigt att samtliga säljare kommer i tid!
- Ingång sker alltid via funktionärsentrén som är på baksidan av Tegera Arena (mot COFA Parkeringen till). I entrén så kryssar man för sitt namn på listan som ligger hos entrévärden. Väl inne i korridoren vid kioskerna så går man till vänster tills man kommer till förrådet där tröjorna finns. Där samlas samtliga säljare i god tid, tar på tröjorna, får väskor ,lotter samt instruktioner för arbetet för dagen.
- Se till att alltid bemanna med rätt antal personer - 6st per ansvarigt lag. Vill fler än 6st sälja? Hör av er till mig.
- Om man säljer lotter så får man vänta med att äta/dricka tills dess att matchen dragit igång (efter att man gjort klart det som skall göras kring lotterna).
- Vi kommer ihåg att försäljningen är en stor del av arenaupplevelsen för våra besökare; vi bemöter besökarna med ett leende, visar att vi har lotter och är aktiva och glada vid vår försäljning. Vi står därför inte i klungor och pratar med varandra utan vi sprider ut oss, är synliga/tillgängliga, och bidrar till att våra besökare får en trevlig upplevelse.
- Vi säljer från att arenan öppnar och sedan fram till starten av period 2.
Har ni frågor eller funderingar så tveka inte att höra av er! Ta gärna del utav de instruktioner som finns för respektive arbete. Kan hända att små detaljer behöver uppdateras, hittar ni något sådant så hör gärna av er.
Tack för era fina insatser! :)
Med vänliga hälsningar
Maria Gidlöf, Leksands IF Ishockey
Kommentarer