Dela nyhet
Till alla föräldrar
11 okt 2024
Allmän information
Här kommer lite information och riktlinjer ifrån oss ledare som ska gälla under hela säsongen. Vi vet att vi borde ha kommunicerat detta tidigare men vi har inte haft möjlighet så vi hoppas att ni förstår. Det kommer att bli ganska mycket text men vi hoppas också att det ska räta ut många frågetecken som ni har och har haft!
Vi tränare har suttit ner för att diskutera vad som ska vara viktigt i vår grupp (läs värdegrund), vilka roller vi tränare ska ha, hur vi ska skapa en goda förutsättningar för barnen att utvecklas som individer och som innebandyspelare men även hur vi ska kunna få året att gå så smidigt som möjligt för alla iblandade. Det gäller så klart även er föräldrar.
Vi kommer som ni säkert redan vet, att spela flertalet matcher under året. Hemma som borta. Vid våra hemmamatcher så kommer vi att behöva hjälp av er föräldrar att vara matchvärdar, kiosken, sekretariatet (matchklockan), ställa upp och riva sarg samt städning av hall.
F14- F16’s värdegrund
Allas rätt att vara med!
Alla är välkomna hit och är lika mycket värda oavsett hur man pratar, vilka kläder man har på sig eller vilken färg man har på håret. Vi uppmuntrar alla att vara sig själva!
Glädje och gemenskap!
Vi är snälla mot varandra, har roligt tillsammans och hjälps åt med att få alla att trivas i vår grupp. Vi peppar varandra i alla lägen och vi låter alla vara med i stora som små grupper!
Fokusområden 2024/2025:
Mycket fokus kommer att läggas på att vara en bra vän (värdegrunden!), passningsorienterat innebandylag, disciplin och arbetsvilja när vi både tränar och spelar matcher.
Samordning vid hemmamatcher:
För att samordningen kring hemmamatcher ska gå så lätt som möjligt så kommer vi att sätta upp ett schema där barnens namn och tid finnes. Vi har schemalagt 5st per hemmamatch sen är det så klart välkommet om fler kan tänkas hjälpa till! Ni får själva bestämma vem/vilka som är matchvärd, står i kiosken eller hanterar sekretariatet.
De barns föräldrar som är ombedda att hjälpa till just den hemmamatchen ansvarar också för att minst en kommer till hallen och hjälper till. Kan man inte eller är sjuk, så är man alltså ansvarig för att skicka någon annan i ens ställe till hallen eller byta pass med någon annan förälder.
Schema för halltjänst vid hemmamatcher:
Spelare |
Plats |
Datum |
Tid att vara på plats |
Matchstart |
Maja Bengtsson |
Markushallen |
2024-10-19 |
11:15-14:00 |
12:00 |
My Johansson |
Markushallen |
2024-10-19 |
11:15-14:00 |
12:00 |
Kelly Larsson |
Markushallen |
2024-10-19 |
11:15-14:00 |
12:00 |
Selma Rubin |
Markushallen |
2024-10-19 |
11:15-14:00 |
12:00 |
Nellie/Nathalie Lönnberg |
Markushallen |
2024-10-19 |
13:15-16:00 |
14:00 |
Emmy Björck |
Markushallen |
2024-10-27 |
13:15-16:00 |
14:00 |
Mira Dahlberg |
Markushallen |
2024-10-27 |
13:15-16:00 |
14:00 |
Siri Sjöblom |
Markushallen |
2024-10-27 |
11:15-14:00 |
12:00 |
Lova Viklund |
Markushallen |
2024-10-27 |
13:15-16:00 |
14:00 |
Vera Slagbrand |
Markushallen |
2024-10-27 |
13:15-16:00 |
14:00 |
My Ekeberg |
Markushallen |
2024-11-30 |
13:15-16:00 |
14:00 |
Elvine Hamzic |
Markushallen |
2024-11-30 |
13:15-16:00 |
14:00 |
Nadeen Nykvist |
Markushallen |
2024-11-30 |
13:15-16:00 |
14:00 |
Ellinor Tingåker |
Markushallen |
2024-11-30 |
13:15-16:00 |
14:00 |
Alva Ljungqvist |
Markushallen |
2024-11-30 |
13:15-16:00 |
14:00 |
Saga Lindgren |
Markushallen |
2025-01-18 |
11:15-14:00 |
12:00 |
Isa Hildensjö |
Markushallen |
2025-01-18 |
11:15-14:00 |
12:00 |
Ellie Brändström |
Markushallen |
2025-01-18 |
11:15-14:00 |
12:00 |
Chloe Castellano |
Markushallen |
2025-01-18 |
11:15-14:00 |
12:00 |
Wilma Backius |
Markushallen |
2025-01-18 |
11:15-14:00 |
12:00 |
Meja Norman |
Markushallen |
2025-02-23 |
11:15-14:00 |
12:00 |
Några kommer att behöva vara på plats 2 gånger under säsongen men det återkommer vi med när vi är inne i 2025 då både matcherna i februari och i mars, behöver hjälp.
Uttagning till matchspel
Matcherna kommer att spelas 4 mot 4 plus målvakt. Det innebär att om vi är 21st till en match, så kommer barnen att spela 1/5 byten under hela matchen. Än så vet vi inte hur vi ska hantera detta framöver men vi kommer att låta alla vara med på första matchen som är 19/10 i Markushallen.
Däremot så kommer vi att införa en grundregel för uttagning till match och den säger följande:
För att kunna tas ut till match så ska man ha varit närvarande på minst en av två träningar den veckan som matchen ska spelas, men vi ställer inget krav på delaktighet i träningen.
Det räcker alltså med att man kommer till hallen och tittar på träningen och är en del av gruppen om man ex. har en liten skada som gör att man behöver vila, för att det ska räknas som närvaro.
Vart kommer informationen för träningar, matcher etc. att finnas?
Vi kommer framför allt att kommunicera nyheter, skicka ut kallelser till träningar och matcher, via www.svenskalag.se/krylboais-flickor14-16.
Facebookgruppen ”KAIS innebandy Flickor 2014–2016” kommer vi fortsatt att använda. Det är en bra plats att diskutera saker såsom ev. samåkning till träning/match, byta pass till hemmamatcher eller ställa frågor till andra föräldrar eller oss ledare.
Träningstrupp:
Vi har begränsat antalet spelare till 23st i dagsläget. Det bildas ett kösystem som vi kommer att följa om någon slutar eller om vi beslutar att utöka gruppen. Detta för att kunna erbjuda så bra stöd och utbildning som vi kan för de tjejer som vi har! Dessutom så blir det svårt att hitta ett bra och rättvist system för matcherna om gruppen blir för stor. Vi vet inte vart den gränsen går än men om vi känner att vi klarar av en större grupp så kommer vi att utöka den lite ytterligare.
Mvh,
Daniel Nylund
Sandra Lönnberg
Fredrik Israelsson
Emilia Vainionpää