Nästa match
Senaste resultat
Nyheter från föreningen
Kansliet stänger kl 12:00 torsdag 21/11
Idag, 09:04
Tavla5
26 okt
Tavla4
26 okt
Tavla3
26 okt
Tavla2
26 okt
Arbetspass - Hemmamatcher för P11-12
9 maj, 21:45 0 kommentarer
Hej föräldrar!
Vi är som alla andra lag i KB65, ansvariga att ha 1st matchvärd, 2st linjemän samt 2st som håller kiosken öppen under våra hemmamatcher.
Kallelse till dessa arbetspass kommer att skickas ut via Svenskalag.
Passar inte datum ansvarar ni själva att byta med någon annan.
19 Maj - Chisomo, Rasmus, Aousi, Mattis, Elias
2 Juni - Malte, Liam N, Naod, Liam VV, Emil
10 Juni - Aousi, Emil, Liam N, Maddox KB65 HERR
16 Juni - Rasmus, Elias, Mattis, Malte, Anton
19 Juni - Liam VV, Maddox, Liam N, Aousi KB65 JUNIOR
24 Juni - Alexander, Chisomo, Anton, Rasmus KB65 DAM
27 Juni - Malte, Mattis, Naod, Liam VV, Elias Tillkommande match
11 Aug - Alexander, Nils, Naod, Elias, Anton
25 Aug - Liam VV; Chisomo, Aousi, Mattis, Emil
8 Sept - Maddox, Liam N, Rasmus, Malte, Anton
22 Sept - Liam VV, Mattis, Naod, Chisomo, Elias
Info från kansliet ang. kiosk.
17 aug 2021 0 kommentarer
Hej!
Ser att några ledare/föräldrar har swishat in kioskkassan efter match utan att märka vad det är.
Det är viktigt att ni skriver kiosk, lag och datum. Tex ”Kiosk P05 17/8”
Ni ska även skriva ett kioskkvitto, det går bra att fota av det och maila hit till kansliet eller lägga det i kassaskåpet som finns i klubbrummet.
Hör av er om ni har några frågor.
Mvh Therese Lundblad
Hemmamatcher
19 jun 2021 0 kommentarer
Hej föräldrar!
Vi är som alla andra lag i KB65, ansvariga att ha en matchvärd och hålla kiosken öppen under våra hemmamatcher. Därför har jag gjort ett schema om tre personer per match, där en är matchvärd och två bemannar kiosken. Ni bestämmer själva vem som är matchvärd och vilka som står i kiosken. Passar inte datum ansvarar ni själva att byta med någon annan. Passet tänker jag blir ca 2 timmar, match + 30 min innan och efter match.
3/7 – Gustav, Naod, Alexander
8/8 – Benjamin Ö, Franklyn, Eyobied
22/8 – Benjamin L, Nils, Aous
3/9 – Emil, Malte, Alfred
18/9 – Jonathan, Rasmus, Suheib
Enligt detta schema går det jämnt ut då alla får stå en gång var. Dock är vi även ålagda att stå i kiosken under en herrlags-match, 9/8 kl. 19, och då undrar jag om det finns några frivilliga som kan tänka sig att ta det? Om jag inte får några frivilliga kommer jag måste typ dra lott så vi får ihop det. Senast 30/6 vill jag ha svar!
Rutinerna kring kiosken är tyvärr lite otydlig och ej uppdaterad i dagsläget, men när jag bemannade kiosken senaste hemmamatchen så såldes endast kaffe, kokt korv med bröd och läsk. Ev. styckeförpackad godbit eller kexchoklad. Betalning skedde med enbart swish, alltså ingen kontanthantering. Det gick jättebra och var faktiskt roligt! Vi ser till att kiosken är upplåst när ni kommer, skulle den inte vara det så kontakta kioskansvarig Maria eller någon av oss lagledare.
Jag bifogar dokument gällande matchvärd och tidigare dokument rörande kiosken går att läsa under mappen dokument, kioskinformation på hemsidan.
Länk dit: https://www.svenskalag.se/KB65FF/dokument#folder=0
Dock är dem ej uppdaterade så följ dem inte slaviskt utan utgå främst ifrån att det är kontantfri kiosk och säljs endast kaffe, läsk och korv.
Lycka till och kom ihåg att vi hjälps åt så kommer det gå jättebra!
Vid frågor kontakta kioskansvarig Maria Englund 070-2196987.
Mvh Susanne Uusimäki, Lagledare P12.
MATCHVÄRD.
Svenska Fotbollförbundet (SvFF) uppmanar till ”Nolltolerans” mot våld/hot och ordningsstörningar på och kring fotbollsplaner i Sverige. Majoriteten av fotbollsmatcherna i Ångermanland spelas efter fotbollens grundläggande värderingar dvs. glädje, gemenskap och en härlig atmosfär på idrottsplatsen. Däremot händer det ibland saker i samband med våra fotbollsmatcher som vi i fotbollsfamiljen tycker är fullständigt oacceptabla.
Ångermanland Fotbollförbund (ÅFF) vill därför jobba för att stävja trakasserier mot domare och påverkan från föräldrar och åskådare på hur lagen matchas av sina ledare. Vid 2013 års ungdomsting diskuterades ämnet och det föreslogs att varje förening och lag skulle förbättra miljön kring våra barn- och ungdomsmatcher och för att stötta våra ungdomsdomare med en/två matchvärdar.
Tävlingskommitten har därför beslutat att varje klubb/lag skall ha utsedda matchvärdar, vars uppgift är att verka för ett gott klimat för alla på och omkring fotbollsplanen. På arenor där flera matcher spelas samtidigt är det lämpligt att varje lag utser erforderligt antal matchvärdar som tar hand om arrangemanget för det egna laget. Se till att det finns tillräckligt antal matchvärdar i laget/klubben för att täcka upp sjukdomar och annan frånvaro.
Matchvärdens uppgifter: Lagets/klubbens matchvärd ska:
- vara väl förtrogen med klubbens/lagets policy rutiner och utrymmen
- hälsa domaren välkommen och se till att allt material finns för domaruppgiften
- finnas tillgänglig för motståndarlagen och domaren för att svara på frågor
- hänvisa publiken till annan del av planen än där lagens avbytarbänk är belägen. Åskådare skall stå minst 2-3 meter från linjen. Ingen bakom målen.
- vara ett domarstöd i halvlek och efter match genom att ge domaren uppmärksamhet och vara samtalspartner
- under match bevaka att ingen i publiken uppträder störande för ledare, spelare och domare.
- uppstår problem som inte matchvärden kan lösa, kontaktas ansvarig ledare i egna laget. Ansvaret att lösa problem delas lika mellan lagens ledare.
Matchvärden/matchvärdarna bör också presenteras i högtalarna före matchen
Matchvärden är en av klubbens/lagets representanter för matchen. Det är därför viktigt att matchvärden uppträder korrekt och värdigt. Vi strävar efter att uppnå ett vårdat språk på planen och att inga hot eller förolämpningar förekommer mellan aktörerna på planen. Detta gäller givetvis även för matchvärden. När det gäller relationen till unga människor, tänk på det gamla ordstävet: ”Barn gör inte som vuxna säger, utan som vuxna gör” Självklart ska inte matchvärden använda tobak eller alkohol eller andra berusningsmedel i roll som matchvärd.
Matchvärden skall bära ”matchvärdsväst” för att synas och lätt kunna bli igenkänd.
”Fotboll för alla i en trygg och utvecklande miljö”
ICA Cup Arbetsgrupp
13 maj 2021 0 kommentarer
Hej Alla P12 Föräldrar
Gärna kolla nedan och hitta din namn på en arbetsgrupp lista för ICA cuppen. Din arbetsledare ska kontakt dig inom kort för att ha en första gruppmöte och påbörja planering.
Sponsor | ||
Grupp Ledare | Susanne Uusimaki | P12 |
2 | Peter Guld | P12 |
3 4 |
Kristoffer Wiklund Johan Edlund? |
F12 F12 |
Lotteri | ||
Grupp Ledare | Jenny Öberg | F12 |
2 | Åsa Engblom | P12 |
3 | Jahmed Mussa Siraj | P12 |
4 | Yossiefa Adhanom | P12 |
5 | Isa Sundin | P12 |
6 | ||
7 | ||
8 |
Mat | ||
Grupp Ledare | Andreas/Emma Jonsson | P12 |
2 | Susanne Olsson | F12 |
3 | Annika Uhlin | P12 |
4 | Dorthy Skyttberg | P12 |
5 | Goitum Kesete | P12 |
6 | Pernilla Bärlund | F12 |
7 | ||
8 |
Kiosk | ||
Grupp Ledare | Ida LeRuyet | P12 |
2 | Mats Lindström | F12 |
3 | Kristian Stafrin | F12 |
4 | Sofia Lundvall | P12 |
5 | Mattias/Lorina Öberg | P12 |
6 | ||
7 | ||
8 |
Parkering/Aktiviteter | ||
Grupp Ledare | Hanna Elfors Callsen | F12 |
2 | Linnea Andersson | F12 |
3 | Therese Gavelin | P12 |
4 | Roger Byström | F12 |
5 | Emma Lundh/ Magnus Lindberg | |
6 | ||
7 | ||
8 |
Fler nyheter
Kommande aktiviteter
Fre 22/11
16:00-17:00 |
Alliansträning
Fotbollshallen Örnsköldsvik |
Sön 24/11
11:00-12:00 |
Alliansträning
Fotbollshallen Örnsköldsvik |
Fre 29/11
16:00-17:00 |
Alliansträning
Fotbollshallen Örnsköldsvik |
Sön 1/12
11:00-12:00 |
Alliansträning
Fotbollshallen Örnsköldsvik |
Fre 6/12
16:00-17:00 |
Alliansträning
Fotbollshallen Örnsköldsvik |
Sön 8/12
11:00-12:00 |
Alliansträning
Fotbollshallen Örnsköldsvik |
Fre 13/12
16:00-17:00 |
Alliansträning
Fotbollshallen Örnsköldsvik |
Sön 15/12
11:00-12:00 |
Alliansträning
Fotbollshallen Örnsköldsvik |
Fre 20/12
16:00-17:00 |
Alliansträning
Fotbollshallen Örnsköldsvik |
Sön 22/12
11:00-12:00 |
Alliansträning
Fotbollshallen Örnsköldsvik |