Dela nyhet
Sammandrag i Kalix 15 Februari
8 jan, 20:16 0 kommentarer
Hej!
Den 15 Februari kommer vi stå som arrangör för sammandraget för P15. Vi kommer spela på två planer på tvärsen i Furuhedshallen. förhoppningsvis kommer många andra föreningar med sina lag så det blir mycket rolig basket! För att ro detta iland behöver vi alla vuxna kopplade till laget hjälpas åt. Det är inte så avancerat, men det blir några intensiva timmar före, under och efter sammandraget. Förenklat är det som behöver göras följande:
- Ställa i ordning hallen inför sammandraget ca 1,5 h innan start.
- Tejpa upp linjer för planerna
- Ställa upp stolar, bänkar, bord
- Tejpa upp lappar (Toa, plan-nr, schema, omklädningsrum)
- Rigga matchklocka
- Ställa iordning fikaförsäljning, koka kaffe m.m. - Sköta matchklockan. Detta är en enkel uppgift då vi kör gemensam klocka för båda planerna och synkar matcherna. Man behöver i princip bara starta klockan vid periodstart (pausa vid eventuell paus) och återställa till nästa match. Jag kan hjälpa er att få koll på detta. Vi kan ha ett schema för detta så vi alltid vet att det är bemannat. Även om det är en uppgift för en person kan man vara två eller fler så man hjälps åt att hålla koll, och har nån att prata med under tiden.
- Fikaförsäljning. det här är den stora uppgiften. Inför sammandraget bör vi baka några plåtar med fikabröd för försäljning samt köpa in drickor m.m. Vi bör även ha försäljning av något mer matsligt. Det finns mackjärn i vårt förråd så man kan göra klämmackor. Det ska även finnas kokplatta så man kan koka korv. (gryta får nog nån av oss ta med hemifrån).Kaffebryggare och vattenkokare finns också där.
Kalix Basket har ett föreningskonto hos ICA Näsbyn, så allt som behöver inhandlas kan tas därifrån (Man uppger kundnr i kassan och så får vi det på faktura).
Det behöver även vara bemannat under sammandraget så vi kan ta betalt, koka mer kaffe osv. Betalning sker med swish, vi har färdiga swish-QR-lappar att använda. Komma överens om pris på fika, kaffe, korv etc. - Städning efteråt. Detta går ganska snabbt. Riva upp tejp, ta ner lappar, plocka ihop möblemang och veva upp korgar etc.
Jag kommer säkert komma på fler grejer, men tror jag täckt in det mest väsentliga. Jag ser till att våra äldre spelare i föreningen dömer. Kommer eventuellt även köra en liten domarutbildning för några 13-åringar, och kan vara lite upptagen med det i början.
Hur mycket och långt arbete det blir beror på hur många lag som anmäler sig. Anmälan stänger helgen två veckor innan sammandraget, så det är inte förrän efter det vi vet hur många deltagare vi kan vänta oss, men rimligtvis borde start vara ca 09.00 och sista matchen klar kring 15-16-tiden. Så fort vi vet hur det blir kan vi göra ett spelschema och se hur länge vi behöver vara på plats och hur mycket som måste göras.
Jag ser gärna att någon/några av er föräldrar ansvarar för schemaläggning av arbetspassen. Förslagsvis fördelar vi arbetet och kan man inte just den tiden man blir tilldelad, så ser man till att byta. Kan vara bra att ta en träff om detta och styra upp schemaläggningen.