Dela nyhet
Anteckningar från informationsmöte om bemanningen på Hudik Cup
10 jun 2024 0 kommentarer
Kontantfritt (om man inte har jämna pengar).
Det kommer att finnas två kiosker på plats. En som vi bemannar vid ingången och en som bemannas av ungdomar (i den befintliga kiosken). Vi får hjälpas åt att stämma av med ungdomarna i kiosken så att det funkar bra för dem. Uppgift för den som har rollen som extraordinarie på bemanningen.
Parkering: Funktionärer, domare och Högsspelare på bortre delen av grusplan, övriga på täkten. Handikappparkering är på främre delen av grusplanen mot omklädningsrummen. Inte köra på det nysådda. Utfart mot grusvägen till åsen.
Om det blir för mjukt på den täkten i händelse av dåligt väder, är plan b att använda den andra täkten (närmare vägen). I så fall blir infart vid början av infarten på grusvägen till Kungsvallen.
Planvärdspärm i klubbhuset. Resultat ska reggas efter varje match via Cupmanager. Domarna för statistik via matchkort som de får av planvärdarna. Kolla av att toaletterna är fräscha och påfyllda (tillsammans med ”extra-personen”). Efter matchen ska domaren behålla matchbollen (vi får 8 st matchbollar). Om det står HFF i förteckningen över vilka domare som ska döma så innebär det att förbundet ordnar med en domare och två linjemän till 11-manna. Vid skador har I balans en mottagning för det på Glysis på lördag 10-16 och söndag 10-14 som man kan hänvisa till.
Kolla att allt är avstängt och undanplockat om man är sist.
Vi får hjälpas åt. Viktigt att vara flexibel – om det är lugnt på sin station kanske man behövs någon annanstans.
Överlappning med 30 min. För att bytet ska gå smidigt. Man får inte lämna sin plats om man inte blir avlöst.
Om något fattas – ring Camilla Nordgren. Numret står på ett papper uppsatt på väggen i klubbstugan.
Funktionärsfika eller hamburgare ingår enligt tillitsmetoden (man får gå och säga till att man är funktionär).
Kommentarer