Villkor och regler för att hyra Hävla SK klubbhus
Endast samlingsrummet, kök, hall och toalett ingår i hyran.
Omklädningsrum, duschar och bastu får ej användas. Vill man även hyra dessa, får man komma
överens innan.
Köket
Befintliga husgeråd som finns i köket får användas.
Tygdukar, handdukar går bra att låna och lägga i tvättkorgen i hallen.
Stora lokalen
De bord och stolar som finns får användas. Vill man hyra fler bord och stolar, Kontakta Martin
Wärn på nummer 073-181 06 19 eller Stellan Weibull-Krabb på nummer 079-350 80 10.
Städning
Städning sköts efter uthyrningen av den som hyrt klubbhuset. Städmaterial finns i entréhallen
bredvid toaletten och under vasken i köket.
Om något fattas, kontakta Stellan Weibull-Krabb mobiltfn 079-350 80 10.
Diska och ställ tillbaka allt du använt i skåp och lådor. Torka av bänkar, spis, kakel och skåpluckor.
Borden torkas och stolarna placeras upp och ner på borden. Alla golven sopas eller dammsugas och
våt moppas.
Toaletter och handfat rengörs med särskilt badrumsspray. Toalettgolven rengöres.
Plocka upp skräp på gården runt klubbhuset – fimpar, flaskor, burkar mm.
Alla sopor tas om hand av hyresgästen. Soptunna finns vid vägen. Glasflaskor, burkar, kartonger
mm sorteras.
Återvinningsstation finns vid busshållplatsen (vid gamla affären).
Ansvar
Ansvarar för att inga levande ljus brinner, att elkontakter till kaffebryggare är urdragna, spis och
ugn avstängda, alla utgångar är låsta, när lokalen lämnas. Ansvarar även för att ytterdörrarna inte
står öppna när ni vistas i lokalen (särskilt under vintertid då elementen och värmepumpen går för fullt).
Om något går sönder – även glas mm ska detta anmälas vid återlämnandet av nyckeln. Eventuell
ersättning kan tillkomma. Nyckeln lämnas snarast efter städning dock senast kl 15:00 dagen efter
uthyrningen, om inget annat är överenskommet.
Ungdomar under 18 år som vill hyra klubbhuset, ska ha målsmans underskrift och telefonnummer
lämnat innan uthyrningen. Ansvaret för klubbhuset ligger i dessa fall på målsman.