Kommunikationsgruppen
Kommunikationsgruppen består av;
Lina Kvist, lina@ostman.se
Philip McCann, pmc@mccannsthlm.se
Vill du ingå i kommunikationsgruppen? Kontakta lina@ostman.se
Kommunikationsgruppen består av;
Lina Kvist, lina@ostman.se
Philip McCann, pmc@mccannsthlm.se
Vill du ingå i kommunikationsgruppen? Kontakta lina@ostman.se
Kommunikationspolicy för Haninge Anchors HC
SYFTE
Denna policy ska ge en helhetsbild över hur Haninge Anchors HC bör kommunicera, både internt och externt.
MÅLGRUPP
Denna policy riktar sig till de som kommunicerar på Haninge Anchors HCs vägnar. Både genom klubbens huvudkonton men även i alla lags egna kanaler.
GRUNDLÄGGANDE PRINCIPER
Det främsta syftet med Haninge Anchors HCs interna kommunikation är att nå ut till föreningens medlemmar, och få de att känna sig inkluderad i en gemenskap som klubben ska sträva efter. Den enskilde medlemmen ska känna sig som en del av gemenskapen såväl på isen som utanför. Den externa kommunikationens syfte är att sprida information om föreningens verksamhet så som träningar, matcher och andra event, öka kännedomen om föreningen och bidra till att skapa fler mötesplatser för föreningens medlemmar. Den externa kommunikationen finns även till för att skapa och utveckla relationer med andra klubbar och övriga viktiga aktörer som kan hjälpa föreningen framåt samt för ett ständigt rekryteringsarbete.
INTERN KOMMUNIKATION
Genom den interna kommunikationen ska Haninge Anchors HC;
Den interna kommunikationens målgrupper är;
EXTERN KOMMUNIKATION
Genom den externa kommunikationen ska Haninge Anchors HC;
Den externa kommunikationens målgrupper är;
RIKTLINJER;
Dessa riktlinjer, likt allt annat i denna policy, ska följas av av alla som kommunicerar åt Haninge Anchors vägnar
HÄNVISNINGAR
Haninge Anchors HC grafiska profil finns hos Styrelsen som ansvarar för att den är relevant och uppdaterad samt tillgänglig för de medlemmar som behöver den i syfte att hjälpa föreningen med dess kommunikation på det sätt som anges i denna policy.
Kontakt kommunikation@haningeanchors.se