Nästa match
Senaste resultat
Nyheter från föreningen
Landslagets fotbollsskola 2025
20 mar
Fotografering 2025
18 mar
Någon med släpkärra
16 mar
Anmälan till landslagets fotbollsskola 2025
13 mar
Cafe veckor 2025
7 mar
Viktig information
15 mar, 18:15 0 kommentarer
Hej i vårsolen!
Här kommer ett inlägg om betalning för Aroscupen, transport till och från cupen och ett save the date.
SAVE THE DATE! Helgen vecka 19 Den 10-11 maj
Så glad att kunna meddela att efter många försök och mejl i 2 års tid så har vi nu fått svar om att Gröndals IK P12 äntligen är utvalda av STÄDA SVERIGE. Denna gång i samarbete med Ica Kvantum Liljeholmen.
Område: Exakt område i Liljeholmen får vi när det närmar sig.
- Tid: Återkommer med vilken av dagarna det blir inom 2 veckor då vi ska försöka synka så att vi inte krockar med matcher. Varaktighet 3-4 timmar.
- Antal spelare: minst 15-20 st. Vuxna minst 2. Jag och Annie är frivilliga men ser gärna att fler kan. Kul att få umgås.
- ERSÄTTNING: Hela 6000 kr! till lagkassan.
- Mer info kommer sen.
BETALNING AROSCUPEN
Beroende på hur mycket man har på sin stapel och om man är tränare/hjälpförälder så kommer alla ha olika summor som ska betalas in. En del har tjänat ihop till hela sin cupavgift och några en bit på väg. Vet man med sig att man inte sålt något så är summan 2686 kr eller 2050 kr.
GRUNDPRISER
- SPELARE till tränare eller hjälpförälder: 2050 kr (exklusive transport)
- ÖVRIGA SPELARE 2686 kr (exklusive transport)
För att alla ska få veta vad varje enskild spelare ska betala kommer vi att smsa summan och en nyckel som gör att ni kan se just er stapel med pengar. Men vi måste vänta in pågående försäljning. Den är slut om 1 vecka. Så nästa helg kommer den exakta summan.
BETALNING SKA VARA INNE senast 31/3
- Kontonummer: Handelsbanken 6193-484 451 928 Märk spelarens namn och Aros
- Swish: Mathilda Sellstedt 0702236299 Märk spelares namn och Aros
TRANSPORT AROSCUPEN
Dit: Fredagen den 13/6 Ankomst skola runt 19:00
Hem: tisdagen den 17/6 Utcheckning senast 15:00
Jag har gjort en excel där ni kan fylla i om ni vill att ert barn ska åka tåg, om ni som förälder/tränare vill åka med spelarna eller om ni kommer köra bil. Om ni kommer köra bil fyll i namn och nummer och hur många lediga platser ni har i bilen. Det står även tider när man ska vara vid incheckningen. (runt kl.19)
Finns kolumner till cupen och hem från cupen. Vi är totalt 36 spelare och 9 vuxna som kommer bo på skolan.
Tåget tar knappt en timme och det finns en buss som väntar på oss vid tågstationen. Väldigt smidigt. För att kunna beställa biljetter är det bra om vi vet i god tid. Så kan jag beställa alla biljetter på samma gång.
När vi vet hur många som vill åka tåg så ser vi hur många bilar det behövs och reder då i vem som åker med vem.
Länk till excel:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/18maopmI4me7CUU-7XAQTPySfYcy50tP909CQ_205YY4/edit?usp=sharing
Trevlig kväll!
Hälsningar Mathilda Sellstedt
Svara på kallelse till helgens matcher
14 mar, 11:29 0 kommentarer
Hej!
Svara på kallelserna så snabbt ni kan. Jag vet att dom kom ut sent men vi måste snabbt få till 2 lag till lördagens interna träningsmatch och söndagens interna träningsmatch
Försäljning av påskgodis
6 mar, 19:22 0 kommentarer
Nu kör vi!
Efter noggrant övervägande har vi i lagkassan ännu en gång beslutat att gå vidare med företaget Lagshopen inför påskens godisförsäljning. Vi har tittat på flera olika företag bland annat Hemmakväll och Kakexperten. När vi väljer företag så är det flera faktorer som spelar in, såklart förtjänst men också kostnader för frakt, omfattning av administration och hur vi effektivt kan bedriva försäljningen. Inför den här försäljningen var Lagshopen bäst ur flera avseenden och försäljningen vi körde med dem i höstas var den klart smidigaste vad gäller betalning, egen webshop och fri frakt så vi hoppas att detta känns som ett roligt alternativ att köra på!
Instruktion:
För att starta försäljning och din webshop klicka dig vidare via:
När ni registrerat er får ni en länk som går till er webbshop. I webshopen väljer era kunder de varor som de vill köpa och betalar direkt till Lagshopen. Varorna levereras till oss cirka två veckor efter avslutad försäljning och ni levererar till kund (så viktigt att se till att kunden också registrerar adress - om ni inte känner personen). Ni som redan har ett inlogg sedan förra försäljningen kan använda det.
Försäljningen avslutas den 22 mars
Det här blir som sagt ett tillfälle för er som vill att fylla på er “stapel” inför kommande Aros Cupen. Känner man att man endast vill sälja till laget så är det såklart också välkommet. Vi kommer inom kort komma ut med ett dokument där ni kommer att kunna få ta del av hur mycket som tjänats in under tidigare försäljningar.
Hör av er till Annie eller Mathilda vid frågor.
Allt gott!
Info om Aroscupen
2 mar, 19:30 4 kommentarer
Hej!
Vi har anmält 3 lag. Det som sker nu är att senast den 15 mars ska jag ha registrerat alla gästkort på respektive lag. Det gäller alla spelare likaså både tränare och de 2-3 medföljande hjälpföräldrar som vi hoppas vill följa med.
I gästkortet ingår boende, mat och transport. Även transport från tåget till boendet om vi väljer att åka tåg till Västerås. Man har även reducerat pris på olika aktiviteter i Västerås.
Sista inbetalning 30 mars
Då ska ni som har killar som ska vara med på cupen ha betalt in rätt summa märkt barnets namn direkt till vårt lagkonto eller till min Swish på 0702236299.
Den totala summan / spelare är 2050:- + mellan 529-661:- som är för tränarnas avgift och på de 2-3 föräldrar som är med och hjälper till som resten av oss som ska med delar på. Exakta summan vet vi när vi har det exakta antalet vuxna som följer med. Vi ska försöka se till så ni kan komma åt och se er stapel på pengar. Man kan även välja att spara sina pengar till Gothia och betala hela summan nu.
HJÄLP SÖKES!
Som jag skrev här ovanför behöver vi 3 frivilliga som kan stötta våra tränare och barn. Dessa 3 föräldra kommer att sova i salen och stötta tränarna i det praktiska och finnas där för killarna. Datumen är fredag kväll-tisdag.
Smsa mig om du vill/kan hjälpa till senast den 7/3 nästa vecka men gärna så fort som möjligt. Det kan max vara 3 st så först till kvar gäller på denna ärofyllda uppgift;)
Specialkost
Inga maträtter innehåller fläskkött. Om man har någon allergi så meddela mig det på nummer 0702236299 senast 30 mars men gärna så fort som möjligt.
Lite allmän info och pepp! mer kommer närmare cupen…
Det blev inte som vi tänkt med Gothia, men detta kommer bli superkul och en bra uppvärmning för nästa år. Det är 50 lag anmälda än så länge i gruppen P13 9-9 och 23 lag i P13 S 9-9. Vilka lag vi ska vinna över ;) kan ni se här ArosCupen 2025 och även all annan info finner ni på deras webbplats.
Det är både A och B slutspel och matchens lirare i varje A-slutspel tilldelas Sporrongs hederspris. Vinnaren i A och B slutspelet får pokalen på bilden och även 2:an i B-slutspelen.
Vi kommer ner den 13 juni på kvällen och börjar med gemensam lunch. Matchdagar; lördag 14 juni kl 8:00 - tisdagen den 17 juni (slutspel). Även om man inte kommer till slutspel brukar det vara kul att titta på finalen för sin grupp.
Det vore kul om vi fick ihop en härlig publik som kan heja fram våra lag till slutspel!
Transport till Västerås
Detta börjar vi planera i slutet av april. Kostnad tillkommer för detta. Exempel: 1 vuxen och en ungdom kostar ca.143:- med tåg enkel resa.
Önskar er en fin kväll!
/Mathilda
Lagkassan och vårterminen
1 mar, 21:04 0 kommentarer
Hej alla!
Här kommer en liten update från lagkassan. Vi har tagit en välbehövlig paus efter allt arrangerande inför julmarknaden och höstens försäljningar men nu är det hög tid att komma igång igen.
Målet för den gemensamma lagkassan kan vara många. Men några förslag är bortatröjor, teknikträningar på Skills academy, målvaktshandskar och såklart att kunna åka på cuper.
AKTIVITETER
Under årshjulet vi presenterat på föräldramötet har vi en försäljning planerad till vårterminen samt en lite större gemensam lagaktivitet där intäkterna går till vår gemensamma kassa. Vi är redan anmälda till olika städuppdrag men vi hoppas också på att eventuellt kunna ordna en cup för mindre barn lite längre fram emot sommaren som låg som ett förslag. Vi fick även in en fin idé gällande gemensam AW, du/ni som droppade den idén får gärna återkomma till oss (Annie och Mathilda) för vidare planering. Även ni som hade förslag på att göra snygg merch som vi kan sälja kan höra av er om det fortfarande känns kul och aktuellt. Vi är taggade på det i alla fall :)
VÅRENS FÖRSÄLJNING
Inför vårens försäljning har vi funderat över lite olika alternativ, bland annat godis från hemmakväll och kakexpterten där man kan bunkra upp lite inför påsk. Vår absolut bästa försäljning var när vi sålde kakor och godis. Så därför kan det vara en bra tajming att köra något liknande nu. För er som planerar delta vid Aros cupen kan det också bli ett tillfälle att fylla på er stapel inför betalning av cupen i slutet av mars.
Tyck gärna till om vilket företag ni tycker att vi ska köra på (se länkar nedan) och signalera gärna till oss om ni det finns andra förslag ni sitter med.
https://www.hemmakvall.se/forening/
https://www.kakexperten.se/
Ett annat företag vi skulle vilja testa att sälja genom Havskungen som är specialicerade på fisklådor. Detta företag sköter allt, även leverans till kund vilket gör att man kan sälja var man än befinner sig. Så vi har inget att förlora på att testa trots produkterna ligger lite i övre prisklassen..
https://havskungen.se/
Vi vill också påminna om insamling av pant. Man kan till exempel fråga en pizzeria om de vill stötta laget i 3 månader med deras pant.
KAFÈT
Snart kommer även ordförande Göran att släppa veckorna för kafét. Vi vill påminna om att Kaféveckan är obligatorisk och att alla behöver vara med och ställa upp. Snart kan grabbarna ta kaféveckan själva men något år till får vi hjälpas åt :)
LJUS FRÅN SIGTUNA STEARINLJUSFABRIK
Det finns även ljus kvar att sälja, så saknar ni hemma så vet ni vart ni köper. De får annars sälja till hösten. Dessa pengar går till den gemensamma kontot.
SPONSORER
Under våren kommer vi även göra en ansats att söka sponsorer som kan bidra med specifika inköp eller bli mer långvariga i sin sponsring. Håll gärna öron och ögon öppna och får ni tid över så är det fritt fram att höra med företagen som är lokala i Gröndal.
SPONSORHUSET
Våga fråga företag att ansluta till Sponsorhuset och stötta oss. Det ger mycket klirr i kassan om vi får någon som väljer att stötta oss. De har för övrigt uppdaterat sin sida. Så om vi alla kan försöka komma ihåg och påminna varandra att använda denna app när vi ska köpa saker, resor eller boende denna våren så kan vi få ihop en rejäl slant utan att behöva köpa något onödigt. Det finns ofta bra rabatter på biobiljetter och massa andra saker för hem och resa.Vi kommer att planera för ett tillfälle under våren där vi finns på plats under träning och går igenom hur det funkar samt hur man laddar ner och använder appen.
Med vänliga hälsningar
Annie och Mathilda