Forum
TillbakaTjäna ihop pengar till träningslägret 12 mars |
---|
På föräldramötet i måndags berättade tränarna om planerna för träningslägret den 12 mars. Vi sa att det kunde vara en god idé att barnen är med och hjälper till att tjäna ihop pengar så att kostnaden sänks för vardera familj. I den här tråden tänkte vi be om förslag på vettiga aktiviteter (samt att vi föräldrar hjälps åt med att organisera aktiviteterna). Vi börjar redan nu eftersom betalningen till Bosön ska ske senast den 12 februari. Så vad säger du? Gå loss i kommentarsfältet! Ulrika (Ingrids mamma) 18 dec 2021 |
Svar (15 st) |
---|
Loppis i klubbhuset? Massa kläder, lite prylar, hembakt fika?! Mot slutet av januari? |
Väldigt bra idé med loppis och fika!! |
Det låter kanon att dom får jobba ihop lie av kostnaden och man får lite rensat på prylar🙌 Blir det kallt och is på Trekanten kan dom ju stå och sälja fika även där kanske någon fin helg |
Försäljning av kläder från NewBody verkar gå hem hos många. |
God Jul alla fotbollsfantaster! Ska vi spika ett datum för loppisen? 29/30januari kanske? Just nu rekommenderas ju inte träningsläger för någon men vi hoppas ju på att det löser sig till mars! Om vi bestämmer ett datum så kan jag kolla med klubben så att klubbhuset är ledigt och alla kan börja rota i gamla gömmor redan nu! |
Hej och god fortsättning! :) Det låter som en toppenidé med den helgen och kanon om det går att boka klubbhuset. Vi har redan börjat samla ihop saker att sälja här hemma. :) Fortsatt fin dag! //Charlotte |
Bra idéer! Så vi har: 1. Loppis 29/30 jan i klubbhuset 2. Sälja kläder från Newbody 3. Sälja fika till skridskoåkare på Trekanten Kan vi hjälpas åt att koordinera? Jag har aldrig haft en loppis så där får gärna någon annan hålla fanan. FYI, på Newbody säljer man kläder för 150kr/paket och tjänar 37kr/paket. |
jag tycker vi kör fika på loppisen också!! Ungdomarna kan ju själva baka och sen "jobba" på själva loppisen och sälja. Det är ju mest att vi ska få ihop mkt grejer och att få ut reklam om eventet och det kan vi hjälpas åt med! Sen måste vi rodda med att någon tar allt som blir över till tex stadsmissionen. |
Nu är klubbhuset bokat söndag den 30/1 för loppis! Finns det nån förälder som kan göra den enklaste av grafisk profil?! så vi kan sprida eventet på våra egna plattformar så att säga... är 11-16 bra? |
Så loppis bokad. Ska vi köra på något av de andra förslagen också el nöjer vi oss med loppis? Kanske bra om någon tar på sig att samordna/koordinera respektive aktivitet. På mötet kom det upp att vi kunde fråga styrelsen om bidrag mot att tjejerna hjälper till med bollkul. Vore bra tycker jag. Har det lyfts? |
God fortsättning! Hur känner ni för loppis nu när covid skenar? Det känns olämpligt tycker jag. Får jag föreslå att vi säljer Newbody eller något annat i stället tills det värsta lägger sig? |
Låter klokt, Ulrika, hur mycket vi än hade sett fram emot loppis. Ravelli kan man också kolla in, det sålde vår son med laget och det funkade bra. Kram till er alla. |
Hej! Jag håller (motvilligt) med men kanske är bra att avvakta med loppis (vi har dock redan två stora påsar som är redo :/). Kan toa/hushållspapper vara något annars att sälja? Kika på https://www.sverigesupporten.se/. //Charlotte |
Ravelli kändes tröttare än jag mindes det:) men både toapapper och Newbody verkar ju bra. Såg även att man kan sälja tulpaner om vi vill ha fler alternativ eller till och med sälja parallella produkter. https://tulpankungen.se/ |
Hej, håller med om att det är klokast att avvakta med loppis. Har också samlat massa grejer men vi kanske kan göra det längre fram. Skulle kunna använda pengarna som finns i lagkassan till del av kostnaden och sedan skicka in loppispengarna i lagkassan. Av produkterna röstar jag på Newbody. |